2023-01-03, 11:28
  #11257
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag omvärderar allt jag tror om Bitcoin om den når runt $5000.
Så det du kallar för "fundamenta" är ändå beroende på dess prisnivåer? Det fungerar inte så med några riktiga investeringar.
Citera
2023-01-03, 11:30
  #11258
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag har haft fel under året då jag inte räknat med svarta svanar i form av Rysslands invasion av Ukraina, den högsta inflationen på 30 år samt kollapsen av Luna, Celsius, FTX mfl.

Fundamentalt (vilket trots allt är det relevanta, eller hur?) så står sig dock Bitcoin oförändrat (eller snarare starkare) sedan 10 år tillbaka, och därför räknar jag med att 2022 blir ett hack i skivan på sikt.

Jag omvärderar allt jag tror om Bitcoin om den når runt $5000. När omvärderar du dina åsikter om Bitcoin? Nej, du tänker inte i dom termerna för du har redan bestämt att Bitcoin är värdelöst och du är immun mot resonemang emot den åsikten.
Det är bra, då har jag ett konkret belopp. Som du kommer att få äta upp, konkretisering knäcker naiva drömmar. BTC kan mycket väl gå mot $5000 redan i år, och sedan kan vi slänga den här tråden som en gammal relik likt trådar om metoo eller Tesla.

Jag kommer aldrig att behöva omvärdera BTC, precis som jag aldrig behöver omvärdera tulpanlökar. All kunskap finns redan om BTC och tulpanlökar och det enda som återstår att analysera är värdeförändringen. Som är slumpmässig, fear och greed uppstår slumpmässigt. Alla kan se att BTC är tulpan-bubblan från 1636.

En del kan man säga om framtiden. Jag kan t.ex förutsäga att även om BTC går under $5000 så kommer du att skriva här och hylla BTC. De mest insnöade på en ideologi släpper aldrig taget. Allt eftersom läget blir sämre och sämre blir de mer positiva. I Nordkorea äter de bark och är så nöjda med att kommunism gett dem bark. BTC-älskarna kommer också att få äta bark. Alla deras pengar är ju på SBFs konto.
__________________
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-01-03 kl. 11:39.
Citera
2023-01-03, 12:28
  #11259
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Nej.

Senast för en timme sedan:
Citat:
Ja, jag kan med vettigt resonemang säga att jag tror Bitcoin kommer passera $100k inom 5 år och $1M inom 10 år.
Du kanske menade typ "vad är det i det fundamentala som gör att jag tror priset når $100k inom 5 år? när du egentligen sade "Kan du då ge en prognos för priset på bitcoin..."?


Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Så det du kallar för "fundamenta" är ändå beroende på dess prisnivåer? Det fungerar inte så med några riktiga investeringar.
Nej, för att det var under antagandet att något har hänt med fundamentat som gör att Bitcoin säljs ner till $5000.
__________________
Senast redigerad av Leaston 2023-01-03 kl. 12:31.
Citera
2023-01-03, 12:36
  #11260
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Senast för en timme sedan:

Du kanske menade typ "vad är det i det fundamentala som gör att jag tror priset når $100k inom 5 år? när du egentligen sade "Kan du då ge en prognos för priset på bitcoin..."?
Du missade halva meningen, dvs "som inte bygger på dess tidigare prisnivåer". Du har aldrig presenterat några fundamenta.
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Nej, för att det var under antagandet att något har hänt med fundamentat som gör att Bitcoin säljs ner till $5000.
Du tänker baklänges som vanligt. Vad skulle det vara för fundamenta som har förändrats?
Citera
2023-01-03, 12:42
  #11261
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Varför skriver du då "prognos på priset"?
Det är inga konstigheter i den verkliga världen med riktiga investeringar. T ex kan du göra ett antagande på hur många bilar Volvo kommer att sälja under det kommande året och basera din prognos på aktiepriset på detta.
Citera
2023-01-03, 12:44
  #11262
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag har haft fel under året då jag inte räknat med svarta svanar i form av Rysslands invasion av Ukraina, den högsta inflationen på 30 år samt kollapsen av Luna, Celsius, FTX mfl.
Luna, Celsius och FTX var inga svarta svanar. Det ligger i ponzibedrägeriets natur att det kollapsar, förr eller senare. Antalet nya investerare som kan rekryteras för att köpa ut de gamla investerarna är begränsat och när man når denna punkt är sagan slut. Det är också därför så många förutspådde kollapsen.
Citera
2023-01-03, 12:55
  #11263
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Luna, Celsius och FTX var inga svarta svanar. Det ligger i ponzibedrägeriets natur att det kollapsar, förr eller senare. Antalet nya investerare som kan rekryteras för att köpa ut de gamla investerarna är begränsat och när man når denna punkt är sagan slut. Det är också därför så många förutspådde kollapsen.
3AC, Blockfi, Celsius, FTX fiaskona är problemet med centralisering och inte med decentraliserad blockkedjeteknik.

Luna fiaskot var ett problem med Luna tekniken, inte med Bitcoin. Det vore som att likställa Amazon med Leman Brothers för att båda råkade vara börsnoterade aktiebolag.
Citera
2023-01-03, 12:58
  #11264
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
BlackRock är en politisk aktör. NewYorks tidigare borgmästare, tidigare presidentkandidaten m.m. Bloomberg berättar att BlackRock numera är den amerikanska regeringens fjärde gren. När BlackRock behöver mer pengar säger de bara åt skuldsatta slavar som Joe Biden att trycka mer. Knappt att Biden i julas klarade att låna ihop de sista dollarna så att USA kunde hanka sig fram några månader till.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-05-21/how-larry-fink-s-blackrock-is-helping-the-fed-with-bond-buying

Kryptovintern visar inga tecken på global uppvärmning. Den är på väg in i krypto-istid.

Bitcoin är så ofattbart krångligt gjort att bara CIA kan ligga bakom. Säkerheten i systemet bygger på att ingen enstaka aktör skall ha råd att betala så hög elräkning som krävs för att kunna manipulera bokföringen. Systemet drar lika mycket ström som hela Argentina. Detta i en tid när elräkningarna rusar och alla måste spara energi. Numera flyttas Bitcoinrigggar runt för att destabilisera samhällen. Bitcoinmining bidrog till att sänka Kazkhstans elnät vilket ledde till färgrevolution i januari 2022 och ryska trupper kunde gå in i landet. Nu kör man Bitcoinriggarna till Texas, en av de få platser som fortfarande håller ut. Regimen fokuserar sina attacker dit. Apokalyptiska ryttare som Elon Musk och andra företag från kaos-Kalifornien flyttar dit i en attack mot delstaten. Efter sig lämnar de en förstörd delstat med sjunkande befolkning och rullande elavbrott - en kristallkula för Europas framtid.

I tillägg till att utgöra ett vapen mot infrastruktur som elförsörjning är avsikten med krypto att försöka hävda att decentraliserade system inte skulle fungera och allt måste styras av en central diktator. Det är naturligtvis fel. Felet med Bitcoin är strömförbrukningen.

Nu försöker man skylla hela krypto-härvan på någon enstaka person. (Ungefär som EU försöker fästa hela sin miljard-korruptionsmaskin på den grekiska tjejen eller svenska media låter en polistjej som gått sängvägen, utgöra syndabock.)
SBF nekar till brott. 🤣🤣🤣
(SBF:s image av samma typ som skummisen Hans Niemanns, utsänd för att dra ned schack i träsket.)


https://www.wsj.com/articles/sam-bankman-fried-likely-to-enter-plea-of-not-guilty-11672431309

Nej BTC följer sin naturliga 4-års-cykel. Vi är således inne i en naturlig 4-årig BTC-björnmarknad förstärkt av inflation och krig.

Att BlackRock backar BTC är allt jag behöver veta.

Apropå dina konspirationsteorier, som jag inte håller med om, så får vi ta dem i rätt forumdel. Jag har samlat mina egna teorier i denna tråd: (FB) Hypotes: Covid är en övning i lydnad
Citera
2023-01-03, 12:58
  #11265
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
3AC, Blockfi, Celsius, FTX fiaskona är problem med centralisering och inte med decentraliserad blockkedjeteknik.

Luna fiaskot var ett problem med Luna tekniken, inte med Bitcoin. Det vore som att likställa Amazon med Leman Brothers för att båda råkade vara börsnoterade aktiebolag.
Håller inte med, men det är en annan fråga. Du påstod att Celsius-kollapsen var en svart svan som var omöjlig för dig att förutspå. Jag menar att det var fullt möjligt att förutspå kraschen och att många faktiskt gjorde det. Det är därför ingen svart svan.
Citera
2023-01-03, 13:04
  #11266
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Håller inte med, men det är en annan fråga.
Du håller inte med om att Celsius och FTX var centraliserade företag, med på tok för riskfull affärsmodell? Vad annat finns det att inte hålla med om?

Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Du påstod att Celsius-kollapsen var en svart svan som var omöjlig för dig att förutspå. Jag menar att det var fullt möjligt att förutspå kraschen och att många faktiskt gjorde det. Det är därför ingen svart svan.
Jag påstod att det var en av flera svarta svanar, ja. Hade det varit den enda så tror jag Bitcoin aldrig hade brutit igenom den ack så viktiga 30k nivån.

Att säga "det kommer att komma svarta svanar i framtiden" är inte för mig att förutspå något. Det är för enkelt att säga om alla marknader.
Citera
2023-01-03, 13:04
  #11267
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Nej BTC följer sin naturliga 4-års-cykel. Vi är således inne i en naturlig 4-årig BTC-björnmarknad förstärkt av inflation och krig.
Då antar jag att du sålde dina bitcoin förra året och köper tillbaka för fulla muggar nu?
Citera
2023-01-03, 13:09
  #11268
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Då antar jag att du sålde dina bitcoin förra året och köper tillbaka för fulla muggar nu?

Det har jag kommenterat tidigare i tråden (flera ggr), finns ingen anledning att repetera det i oändlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in