Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Jag har haft fel under året då jag inte räknat med svarta svanar i form av Rysslands invasion av Ukraina, den högsta inflationen på 30 år samt kollapsen av Luna, Celsius, FTX mfl.
Fundamentalt (vilket trots allt är det relevanta, eller hur?) så står sig dock Bitcoin oförändrat (eller snarare starkare) sedan 10 år tillbaka, och därför räknar jag med att 2022 blir ett hack i skivan på sikt.
Jag omvärderar allt jag tror om Bitcoin om den når runt $5000. När omvärderar du dina åsikter om Bitcoin? Nej, du tänker inte i dom termerna för du har redan bestämt att Bitcoin är värdelöst och du är immun mot resonemang emot den åsikten.
Det är bra, då har jag ett konkret belopp. Som du kommer att få äta upp, konkretisering knäcker naiva drömmar. BTC kan mycket väl gå mot $5000 redan i år, och sedan kan vi slänga den här tråden som en gammal relik likt trådar om metoo eller Tesla.
Jag kommer aldrig att behöva omvärdera BTC, precis som jag aldrig behöver omvärdera tulpanlökar. All kunskap finns redan om BTC och tulpanlökar och det enda som återstår att analysera är värdeförändringen. Som är slumpmässig, fear och greed uppstår slumpmässigt. Alla kan se att BTC är tulpan-bubblan från 1636.
En del kan man säga om framtiden. Jag kan t.ex förutsäga att även om BTC går under $5000 så kommer du att skriva här och hylla BTC. De mest insnöade på en ideologi släpper aldrig taget. Allt eftersom läget blir sämre och sämre blir de mer positiva. I Nordkorea äter de bark och är så nöjda med att kommunism gett dem bark. BTC-älskarna kommer också att få äta bark. Alla deras pengar är ju på SBFs konto.