Citat:
En av hennes anteckningsböcker saknades också och efterlystes av polisen i augusti 1984.
Citat:
Hon jobbade på Malmskillnadsgatan från tid till annan denna höst/vinter, hon försökte tom blåsa en sexkund på ett hotell på Gamla Brogatan i november 1983. Min uppgiftslämnare är 100 procent säker, samma uppgiftslämnare råkade även ut för en berusad polisman som letade flickor på Malmskillnadsgatan ca en månad senare. Vem denne polisman var överlåter jag till fantasin hos de som läser tråden.
Citat:
Mitt vittne (vi fick kontakt via PM) styrker detta. Du är inte den enda i tråden som har grävt i det här fallet.
Citat:
Han talade säkert sanning. Fanns ingen anledning att ljuga.
Citat:
Apropå C:s skulder, var det inga smågrejer som vi vet.
I slutet av 1982 gav hon ett värdelöst ID-kort till en man, som pant.
Hon hade ju bytt namn och tänkte såklart inte ge honom hans pengar.
När mannen förhördes, ville han inte säga hur stor summan var.
Polisen hittade ID-kortet i mannens plånbok år 1983, ett halvår efter att pengarna lånats (!)
Ett år senare förhördes C angående denna blåsning.
Vart vill jag komma?
C drogs med skulder som kan ha varit flera år gamla när hon dog.
Hon hade inte bara skulder till den här mannen.
Och behandlar man flera personer som hon behandlade den här mannen, är man dödsdömd i undre världen. Så kan man inte hålla på. Till slut drar någon kniv ...... eller hagelbössa.
I slutet av 1982 gav hon ett värdelöst ID-kort till en man, som pant.
Hon hade ju bytt namn och tänkte såklart inte ge honom hans pengar.
När mannen förhördes, ville han inte säga hur stor summan var.
Polisen hittade ID-kortet i mannens plånbok år 1983, ett halvår efter att pengarna lånats (!)
Ett år senare förhördes C angående denna blåsning.
Vart vill jag komma?
C drogs med skulder som kan ha varit flera år gamla när hon dog.
Hon hade inte bara skulder till den här mannen.
Och behandlar man flera personer som hon behandlade den här mannen, är man dödsdömd i undre världen. Så kan man inte hålla på. Till slut drar någon kniv ...... eller hagelbössa.
C var skyldig arkitekten flera tusen kronor när hon försvann. Arkitekten hade även tillgång till 7 vapen varav 2 pistoler. De båda hade grälat tidigare när C använde hans telefon för narkotikaaffärer men blev då utkastad, en teori går ut på att det kan ha uppstått ett nytt gräl/bråk vid hennes sista besök och att något oförutsett kan ha inträffat? Ett vådaskott i stundens hetta? Hypotesen bör kanske inte förkastas eftersom vapnen ej undersöktes och så inte heller hans bostad eller bil?
Arkitekten hade hur som helst bråttom att flytta från bostaden på Östermalm, kanske var den förknippad med obehagliga minnen?
Citat:
Lite lustigt också, att den här mannen (en arbetslös alkis från Hässelby) inte hördes i da Costa-utredningen. Det var en förvånansvärt långvarig, rejäl pengakonflikt. Vad som hände mellan honom och C efter jan 1984 (när C förhördes angående blåsningen) vet jag inte.
Hur stor var summan? Hur kom de i kontakt med varandra och varför?