Citat:
Ursprungligen postat av
Greenig
En sak jag inte får ihop är den gången i början av juni 1984 då CdC, SS, TA och en stor lång man ska ha setts i Kungsträdgården och man kommer överens om att CdC ska bo hos SS och denne store man,
I samma veva ska CdC ha sagt att hon planerar att blåsa någon senare på dagen/kvällen.
Sedan antas hon ha gjort detta mot en stor man i Högalidsparken.
I båda fallen antas denne store man varit Robert.
Men om det var samme man säger man väl inte i dennes närvaro att man planerar en blåsning och sedan gör det mot denne?
Nu kan ju denne store man kanske inte varit med under hela samtalet i Kungsträdgården men borde han inte blivit varnad av SS i så fall som säkert borde varit rädd för honom då hon säkert visste han var farlig och dessutom antogs bo med denne?
Får inte ihop detta.
Det var inte förrän på kvällen som blåsningen blev aktuell.
CdC sa ingenting om den på dagen, på fredagen. Iaf inte enligt FU.
Det är inte klarlagt att mannen i Kungsan var Robert.
Däremot dyker Roberts klockrena signalement upp i Högalidsparken, ung 7 timmar efter mötet i Kungsan.
C sa inte till den långe mannen att hon skulle lura någon.
Vittnen varnade henne på kvällen, eftersom "den blonde" var en obehaglig person.
Vem mannen i Kungsan var, är det ingen som vet idag.
När T Åberg och B Möller frågades om hans hårfärg, sa de "mer blond" och inte mörkhårig.
Burger var absolut mörkhårig och att blondera mörkt hår är ganska hopplöst.
Jag lutar åt att mannen i Kungsan inte var Burger.
Däremot kan vi ganska säkert säga att mannen i Högalidsparken var Robert.
Varenda detalj passar perfekt, inklusive drogvanor och beteende.
Robert var dessutom jämnårig med CdC. Han föddes i april 1956.
Två jämnåriga blandmissbrukare som luffar runt i city på sommaren, de har nog svårt att undvika varandra. Särskilt med tanke på en gemensam bekant: Vinof.
Roberts och CdC:s vägar bör dessutom ha korsats tidigare.
Både hade knarkat och ställt till problem sedan 70-talet.
I deras historiker fanns IV-missbruk och samma droger: opiater och emfetamin.
Eftersom Robert stal en flyttbuss den 4/6, vet vi att han söp och härjade i S-holms centrala delar i juni 1984. Som jag minns det (det var länge sen jag läste om honom) söp han dagligen under våren 1984. En äkta alkoholist, som kunde dra i sig 2 helrör och en platta öl på en dag. Det är ett mirakel att han lever idag.
Stackars människor ...