2022-12-30, 23:39
Medlem
DreamVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Nu ifrågasätter jag inte att detta stämmer, men som okunnig men nyfiken: hur ser man på denna typ av bild att det är en 9*19mm inte är t.ex. en hylsa till 7.65*17mm?

Du ser ju det på hur patronhylsan ser ut. Räcker att googla för att se det.
Citera
2022-12-31, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Nu ifrågasätter jag inte att detta stämmer, men som okunnig men nyfiken: hur ser man på denna typ av bild att det är en 9*19mm inte är t.ex. en hylsa till 7.65*17mm?
Ställ frågan i en vapentråd (eller var på plats med skytt, jägare eller ett skjutmått så får du även som okunnig ett snabbt svar.)
Citera
2022-12-31, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Oxå funderat på om ngn e villig snart o kidnappa nägon mamma för locka ut

De är faktiskt nästan lite egendomligt att människor som saknar 0 heder,( inte ens tjuvheder) inte tagit till denna åtgärd. Men sen är ju att ens tala om en blattes mamma väldigt stigmatisera

Jag hörde från några som önskedrömde att kidnappa anhöriga till dom 3 efterlyste för Adriana-mordet som gömde sig i Turkiet för att tvinga dom överlämna sig själva

Men blatte-gangsters har ju 0 finess och iq, är ju faktiskt ett under att så många av dom lyckats använda en Encro telefon ens en gång
Citera
2022-12-31, 00:45
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dahlinhassla
De är faktiskt nästan lite egendomligt att människor som saknar 0 heder,( inte ens tjuvheder) inte tagit till denna åtgärd. Men sen är ju att ens tala om en blattes mamma väldigt stigmatisera

Jag hörde från några som önskedrömde att kidnappa anhöriga till dom 3 efterlyste för Adriana-mordet som gömde sig i Turkiet för att tvinga dom överlämna sig själva

Men blatte-gangsters har ju 0 finess och iq, är ju faktiskt ett under att så många av dom lyckats använda en Encro telefon ens en gång
Grejen är att om en av dessa kriminella personer faktiskt går på någon annans mamma så kommer han behöva se sig om över axeln i resten av sitt liv om han ens ska skita på toaletten. Det är i princip att begå självmord. Det är därför ingen går över de gränser som är satta.
Citera
2022-12-31, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osadlad
När skall någon knäppa någons mamma? Tror det blir en duktig gamechanger..
Varför då?
Du verkar inte ha bott i gettot... det funkar inte så. Däremot, det vi ser nu, polare till måltavlor tas i brist på annat. Tex det som hände i Botkyrka när lilltjejen sköts. Målen var sekundärmål då primärmålet redan lämnat.

Skjuta en morsa och du lär inte ha något gäng kvar som backar upp dig.
Citera
2022-12-31, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H84L
Visst går det att tömma bolagskontot och skita i allt totalt. Vidare tar processen mellan 12-24 månader tills bolaget sätts i likvidation, en likvidator försöker hitta saker utav värde för att betala skatte skulder etc, sedan sätts bolaget i konkurs hos tingsrätten därefter gör Skatteverket en egen utredning ifall man vill väcka åtal för bokförings brott etc…. Så frågan är om du har de rätta kunskaperna?

Hade någon mördad nån o min familj och jag kunde hämnas för att åtalas för bokföringsbrott så hade jag inte ens tänkt tanken. Jag tror jag talar för alla andra med mer än 2 hjärnceller. Samma sak gäller det ifall jag skulle hamna i en situation där jag eller någon i min närhet kommer dö ifall jag inte betalar.

Utöver det finns det hur mycket bolag / organisationer som helst som kan sätta ut falska fakturor för mellan 5-20% utav beloppet.

Eller lever du i en värld där du tror Skatteverket har din bankdosa? 🤣

Det är klart det går, men i vilken värld är det ett bra drag av Einars morsa att plocka ut X miljoner kronor ur bolaget för att klippa folk som ändå lever på lånad tid?
Seriöst, Dumle var aldrig speciellt populär och Scar har varit allt för synlig för att inte förr eller senare bli måltavla för någon som vill skaffa sig ett namn.

I praktiken skulle hon ju pissa bort någon miljon och samtidigt stå där med brallorna nere när det dyker upp helt nya kriminella och ska ha betalt för att hon dödat deras ”polare” och då står hon där och mjölkar bolaget tills det inte finns en krona kvar och hon själv sitter i fängelse.
Alternativt att hon får fortsätta betala för allehanda kriminellas tjänster för egen säkerhet.

Är rätt säker på att det är helt ointressant för henne att förstöra sitt eget och resten av släktens liv när hon inte behöver göra det.
Tror snarare hon gärna lägger detta till handlingarna och fokuserar på folk som faktiskt lever.
Citera
2022-12-31, 03:27
Medlem
Kämpendahls avatar
Då vissa verkar tro att det här skulle vara någon slags hämnd för Einars död tänkte jag skriva lite enkla fakta.

1) Ingen vedergällning har skett efter den uppmärksammade kidnappningen av Einar. Han köpte beskydd istället.

2) Ingen hämnd kommer att ske efter Einars död. Det här har inte med Einars död att göra. Det finns inga pengar att tjäna och det är knappast så att någon väljer att riskera något bara för att de tyckte att Einar var en fin kille.

Ärligt, vem fan skulle hämnas Einars död nu så här mer än ett år senare?
Citera
2022-12-31, 03:31
Medlem
Cineastens avatar
Varför kallades han Dumle? Kallades hans parhäst Humle (som den gamle tv-figuren i barnprogrammet) ?
Citera
2022-12-31, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Då vissa verkar tro att det här skulle vara någon slags hämnd för Einars död tänkte jag skriva lite enkla fakta.

1) Ingen vedergällning har skett efter den uppmärksammade kidnappningen av Einar. Han köpte beskydd istället.

2) Ingen hämnd kommer att ske efter Einars död. Det här har inte med Einars död att göra. Det finns inga pengar att tjäna och det är knappast så att någon väljer att riskera något bara för att de tyckte att Einar var en fin kille.

Habibi jag vet inte om du inte har sett tidningarna men där stog överallt allt att de e hämnd på grund av Einar
Vf just Dumle o scar attackeras inom 1 vecka o nu händer saker i skarpnäck de vill veta vart Haval e enkelt
Citera
2022-12-31, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Habibi jag vet inte om du inte har sett tidningarna men där stog överallt allt att de e hämnd på grund av Einar
Vf just Dumle o scar attackeras inom 1 vecka o nu händer saker i skarpnäck de vill veta vart Haval e enkelt
Vad händer i Skarpnäck ?
Citera
2022-12-31, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

De Einars grabbar från bagis som kör för han
Citera
2022-12-31, 03:58
Medlem
Den killen fick vad han förtjänade, ingen förlusta ens bland gängen. Lite för stort ego kanske...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in