Citat:
Ursprungligen postat av
H84L
Visst går det att tömma bolagskontot och skita i allt totalt. Vidare tar processen mellan 12-24 månader tills bolaget sätts i likvidation, en likvidator försöker hitta saker utav värde för att betala skatte skulder etc, sedan sätts bolaget i konkurs hos tingsrätten därefter gör Skatteverket en egen utredning ifall man vill väcka åtal för bokförings brott etc…. Så frågan är om du har de rätta kunskaperna?
Hade någon mördad nån o min familj och jag kunde hämnas för att åtalas för bokföringsbrott så hade jag inte ens tänkt tanken. Jag tror jag talar för alla andra med mer än 2 hjärnceller. Samma sak gäller det ifall jag skulle hamna i en situation där jag eller någon i min närhet kommer dö ifall jag inte betalar.
Utöver det finns det hur mycket bolag / organisationer som helst som kan sätta ut falska fakturor för mellan 5-20% utav beloppet.
Eller lever du i en värld där du tror Skatteverket har din bankdosa? 🤣
Det är klart det går, men i vilken värld är det ett bra drag av Einars morsa att plocka ut X miljoner kronor ur bolaget för att klippa folk som ändå lever på lånad tid?
Seriöst, Dumle var aldrig speciellt populär och Scar har varit allt för synlig för att inte förr eller senare bli måltavla för någon som vill skaffa sig ett namn.
I praktiken skulle hon ju pissa bort någon miljon och samtidigt stå där med brallorna nere när det dyker upp helt nya kriminella och ska ha betalt för att hon dödat deras ”polare” och då står hon där och mjölkar bolaget tills det inte finns en krona kvar och hon själv sitter i fängelse.
Alternativt att hon får fortsätta betala för allehanda kriminellas tjänster för egen säkerhet.
Är rätt säker på att det är helt ointressant för henne att förstöra sitt eget och resten av släktens liv när hon inte behöver göra det.
Tror snarare hon gärna lägger detta till handlingarna och fokuserar på folk som faktiskt lever.