Citat:
Ursprungligen postat av
enrgtjvr
Det märks att det inte är några raketforskare härinne i alla fall, som visar stora kunskapsluckor kring hur Sveriges lagbok & system funkar. Eller så har ni inte några stora summor på kontot, drivit aktiebolag eller stött på situationer där man plockar ut pengar lagligt. Det går inte plocka ut stora summor obemärkt i Sverige. Det var precis det hans mamma sa under rättegången också när dom blev pressade på pengar. Som tomtarna inte kunde förstå, med tanke på att dom bara använt den olagliga boken. Varpå många skrattar åt dom över allt man läst från enchro. Hur otroligt inkompetenta och verklighetsfrånvända dom framställde sig, när dom själva tror dom är genier.
Visst går det att tömma bolagskontot och skita i allt totalt. Vidare tar processen mellan 12-24 månader tills bolaget sätts i likvidation, en likvidator försöker hitta saker utav värde för att betala skatte skulder etc, sedan sätts bolaget i konkurs hos tingsrätten därefter gör Skatteverket en egen utredning ifall man vill väcka åtal för bokförings brott etc…. Så frågan är om du har de rätta kunskaperna?
Hade någon mördad nån o min familj och jag kunde hämnas för att åtalas för bokföringsbrott så hade jag inte ens tänkt tanken. Jag tror jag talar för alla andra med mer än 2 hjärnceller. Samma sak gäller det ifall jag skulle hamna i en situation där jag eller någon i min närhet kommer dö ifall jag inte betalar.
Utöver det finns det hur mycket bolag / organisationer som helst som kan sätta ut falska fakturor för mellan 5-20% utav beloppet.
Eller lever du i en värld där du tror Skatteverket har din bankdosa? 🤣