2022-12-30, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
TT är MORDoffret
JJ misstänkt gärningsman

HK är JJs ex, som JJ enligt rykten försökte döda genom att tända eld på hans lgh, HK är TTs vän sedan länge.

Intressant, när hittade du på denna historian?

Visa underlaget för att HK och TT varit vänner sedan länge.
Citera
2022-12-30, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
TT är MORDoffret
JJ misstänkt gärningsman

HK är JJs ex, som JJ enligt rykten försökte döda genom att tända eld på hans lgh, HK är TTs vän sedan länge.

Ja JJ och TT och MH vet jag förstås vilka de är. Men vad har den här HK med mordet att göra? Skulle han vara någon slags anledning till bråket på Nöjet, som sedan utmynnade i mord? Tror motivet var snävare än så.
Citera
2022-12-30, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Man får väl utgå från att JJ i förhör menat att Tove gick hem innan JJ åkte till Mcd.

Redan i den utgångspunkten blir det ju lite tokigt om Toves mobil rört sig t/r McD och sätskilt om det är spårat bevismässigt med GPS och inte mobilmast.
Och med lite flax kanske även visar att det sker i en viss hastighet. Alltså en hastighet som överskrider gångfart eller cykelfart.

Och sen är det ju cykeln då som Tove givetvis kan ha glömt kvar men det låter inte så troligt. Tänker såklart på uppgiften om att grannen ska ha sett den i samband med McD t/r.

Med lite fantasi kan man tänka sig att JJ försöker iscensätta ett ”hemåt-åkande” med Toves cykel och mobil innan McD.
Alltså att ta med mobil och cykel mot området där cykeln hittas. I riktning mot faderns bostad.
Men blir lite avbruten av grannen då.

Hur det än är så tolkar jag platsen som cykeln hittas på som att man vill att det ska se ut som att den varit på väg hemåt. Samtidigt har MGM inte vågat leda/lyfta den på den mer trafikerade gatan utan gått lite mer i de lugnare kvarteren mot järnvägen. Tanken var kanske att ”tappa” mobilen där nånstans också då.

Men istället så glöms(?) mobilen kvar i fickan då det blir ändrade planer mot Mcd.

Att den är med kan man inte tolka på annat sätt än att JJ glömt den är i fickan/väskan eller att hon inte har en aning om hur mobiler kan spåras alls. En obegriplig manöver hur man än ser på det.

Har de alltså inte haft en susning om att ligga lågt med mobilerna så finns det nog rätt mycket bevis. Som du var inne på med bråket där så finns det kanske gamla sms med tjafs och kanske även från samma kväll.

Och till sist då. Att ha mobilen/mobilerna igång när man åker med en död person i bilen ut i skogen ja alltså rätt obegripligt det också. Men det har ju pratats om lågbegåvnig osv så kan ju ha sina svar där. Om nu båda var med i bilen.

Jag brukar upprepa om det it-tekniska just hur svårt det var att få fram fyndplatsen.
Hoppas bara att man inte blir ”lite trött” när facit kommer i fup.

I fallet med Lena som du nämnde så hade de i teorin hittat henne efter att ha gått in i web-leverantörens adminverktyg (mha närstående som hade admin-rättighet där pga de hade domänen sedan bröllopet) och ändrat lösen på hennes mejlkonto som var återställning för Google-kontot.
Och i Google kollat tidslinjen som givetvis var igång då hon var en inbiten Geocachare.
Och i tidslinjen så ser man hur hon lämnar bostaden en viss tid och går mot det som sen blir fyndplatsen bakom bullerplanket. Efter det ingen aktivitet.

Nu var det kanske inte lika enkelt här i praktiken. Krävdes kanske också lite stök med åtkomst och sånt. Men om inte så har det varit rätt värdelösa den här gången också om man ska ta i lite.

"Med lite fantasi kan man tänka sig att JJ försöker iscensätta ett ”hemåt-åkande” med Toves cykel och mobil innan McD.
Alltså att ta med mobil och cykel mot området där cykeln hittas. I riktning mot faderns bostad.
Men blir lite avbruten av grannen då."

Nja, inte tror jag någon är så kall att man tänker på att flytta cykeln innan liket är borta ur lägenheten?
Jag står fast vid att det är en kåt granne som är mgm, det var ju den bilen som Toves mobil spårades i under resan till McM
Citera
2022-12-30, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Du menar alltså att mitt i allt detta så ska Tove vara flata och vara otrogen mot sin kille med MH och sen blir mördad utav henne?

Ja man blir aldrig förvånad, givetvis är det nog så. ingenting talar för att det är så men varför inte köra på den också när vi ändå haft alla andra sjuka teorier.

Från och med nu så är Tove flata och letade efter sin flickvän på krogen, hon följer givetvis med JJ och MH hem till JJ för att ha försoningssex för att sedan bli mördad utav dom.

En fråga bara, är dom spindlar? med tanke på att dom haft sex och nu ska hon dö? tänkte dom äta upp henne också?

Fler teorier? UFOn? Big foot?

Jag hittar ut själv....

Förlåt, men detta var faktiskt rätt så jäkla roligt 🙈
Nu FÅR man inte tycka det här fallet är roligt på något sätt alls, men eftersom jag känner din ironi ända till Halland så tycker jag det är lite roligt faktiskt.
Jag röstar på UFOn.
Fast spindlar hade varit lite häftigare...
Citera
2022-12-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja JJ och TT och MH vet jag förstås vilka de är. Men vad har den här HK med mordet att göra? Skulle han vara någon slags anledning till bråket på Nöjet, som sedan utmynnade i mord? Tror motivet var snävare än så.

Snävare än så?

Som vadå? På vilket sätt?
Citera
2022-12-30, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
"Med lite fantasi kan man tänka sig att JJ försöker iscensätta ett ”hemåt-åkande” med Toves cykel och mobil innan McD.

Nja, inte tror jag någon är så kall att man tänker på att flytta cykeln innan liket är borta ur lägenheten?
Jag står fast vid att det är en kåt granne som är mgm, det var ju den bilen som Toves mobil spårades i under resan till McM

Here we go again... hur förklarar du att det bara är JJs och MHs mobiler som spåras till fyndplatsen?
En plats bara JJ vet om i princip.
Varför togs JJs bil i beslag men inte grannen?
Varför häktades JJ och MH direkt och är kvar på sannolika skäl(vilket kräver bevis för att få häktas).
Varför är INTE grannen häktad eller någonsin varit anhållen?

Edit:
Kom precis på att du är i tråden enbart för att trolla runt om grannen.
Du skriver ju själv: "innan liket är borta ur lägenheten?"
Alltså tror du ju innerst inne att det var uppe i JJs lägenhet det hela inträffade men håller på med grannen bara för att vilseleda eller för att trolla.
Senast redigerad av smalandsbo 2022-12-30 kl. 21:20.
Citera
2022-12-30, 21:29
Medlem
Citat:

När hade varit bäst att flytta cykeln då?
Citera
2022-12-30, 21:41
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Måste handla om att han vill rädda Finndahls skinn, genom att säga tvärtemot.

Åklagare och polis säger att bevisläget stärkts allteftersom utredningen fortlöper medans GW säger att det kan bli svårt för utredarna att fålla dom för mord.

Nån får gärna klistra in lite text från betalartikeln https://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-om-mordet-pa--tove-det-dar-stor-mig/

Nej. Det måste inte handla om att rädda Finndahls skinn. GW utgår förmodligen från samma uppgifter som vi alla i tråden har. Jag har i flertalet inlägg sagt att gravfridsbrott är sannolikt. Däremot en fällande dom för mord anser jag inte finns bevis för. Utifrån den information som vi alla har just nu. GW resonerar likadant.

Att polis o åklagare säger att bevisläget stärkts i en utredning är normalt. Men behöver inte betyda just det.Om inte utredningen går framåt blir det knepigt att få igenom fortsatt häktning i domstolen. Speciellt när mgm suttit så länge häktade.

Jag tror att polis o åklagare hoppas på att avgörande bevis kommer från nfc o obduktion. Det är nog enda chansen att få till ett vattentätt åtal. Speciellt när man gått all in på misstänkta gärningsmän.

För alla inblandade parter hoppas jag dom lyckas.
Citera
2022-12-30, 21:47
Medlem
Alonens avatar
För ända in i helvete rhis!!!

Citat:

rhis, du är ju en feg jävel, likt en senildement papegoja rapar du upp gång på gång ”grannen”…

Du besvarar eller bemöter aldrig andras ifrågasättande av dina ideer, du fortsätter bara med dina idiotier i tron att du vet bättre än polisen.

Ge upp dina fantasier, och dina lögner här i tråden.

Sök hjälp för dina tvångstankar.
Senast redigerad av Alonen 2022-12-30 kl. 22:16.
Citera
2022-12-30, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Nej. Det måste inte handla om att rädda Finndahls skinn. GW utgår förmodligen från samma uppgifter som vi alla i tråden har. Jag har i flertalet inlägg sagt att gravfridsbrott är sannolikt. Däremot en fällande dom för mord anser jag inte finns bevis för. Utifrån den information som vi alla har just nu. GW resonerar likadant.

Att polis o åklagare säger att bevisläget stärkts i en utredning är normalt. Men behöver inte betyda just det.Om inte utredningen går framåt blir det knepigt att få igenom fortsatt häktning i domstolen. Speciellt när mgm suttit så länge häktade.

Jag tror att polis o åklagare hoppas på att avgörande bevis kommer från nfc o obduktion. Det är nog enda chansen att få till ett vattentätt åtal. Speciellt när man gått all in på misstänkta gärningsmän.

För alla inblandade parter hoppas jag dom lyckas.

Om domstolen skulle döma utefter den info som finns i tråden skulle dom frias från alla misstankar. Men
nu förutsätter jag att det finns bevis som inte nåt media vilket GW också vet. Nu har jag bara läst ingressen där GW verkar basera sitt uttalande på att dom nekar och håller sig till sin story, och därmed blir svårt att fälla dom för mord.

Det är väl bara Thomas Quick som lyckats bli dömd för mord utan någon som helst teknisk bevisning? Åklagarens och polisens uttalande att bevisläget stärkts, behöver nödvändigtvis inte syfta på mordmisstankarna. Men man kan väl misstänka det då dom säger sig haft en bild redan tidigt om vad som hänt, och den bilden har stärkts allteftersom bevisen trillat in.

Obduktionen är klar f.ö.
Citera
2022-12-30, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
När hade varit bäst att flytta cykeln då?
Jag tror att de flyttade cykeln, efter att de kommit hem igen från dumpningen. Alltså efter kl. 05.45. Det kan inte vara HM som flyttade den medans JJ var på Donken-resan, för den stod ju kvar när hon och grannen kom tillbaka.
Citera
2022-12-30, 22:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Måste handla om att han vill rädda Finndahls skinn, genom att säga tvärtemot.

Åklagare och polis säger att bevisläget stärkts allteftersom utredningen fortlöper medans GW säger att det kan bli svårt för utredarna att fålla dom för mord.

Nån får gärna klistra in lite text från betalartikeln https://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-om-mordet-pa--tove-det-dar-stor-mig/

Lite mina tankar också...
Visst, erkännande kan underlätta lite för polisen och åklagaren, men allt ska ändå bevisas ändå (ända in i kaklet). Så erkännanden är inte lösningen på allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in