Citat:
I vissa fall kan MGM göra en helgardering vad gäller DNA eftersom den har haft en nära relation med BO. Då är det naturligt om DNA eller blod eller hårstrån dyker upp lite här och där.
I det här fallet så har ju polisen som du beskriver kartlagt hur relationen varit.
Och får ställa evtl fynd i proportion till umgänget där.
Sen så är ju ett hårstrå i bilen starkare bevis än ett i bostaden. Och en hårtuss ännu starkare.
Ska man vara lite amatörpsykolog här så kan man tänka sig att anledningen till att de forslar bort Tove och tiger i förhör är att det finns skador på Tove som inte kan förklaras med en olycka.
Jag och många andra har ju varit inne på att de hade varot i en helt annan sits om de ringt SOS och Tove hade ramlat och slagit sig även om det kanske var nån av tjejerna som puttat då.
Men även ett tillhygge kan ge en ganska oblodig död. Men då ska det vara en fullträff med en väldig ”tur” för MGM.
Så torrt eller blodigt våld återstår att se. Förstår att många är ”nyfikna” på dödsorsaken för det är ju väldigt avgörande för bevisningen i stort ju.
Och med ”onödigt” menade jag att det var nog inte meningen att Tove skulle dö där den natten. Även om JJ kanske önskat att hon inte fanns ibland.
Sen är det ju intressant med den här uppgiften om handgemäng på Nöjet. Örfilen från Tove eller vad det nu kan ha varit. Och om ens sant. Varför skulle Tove ha varit så pass arg på JJ att hon ger henne en smäll? Och då i nyktert eller onyktert tillstånd? Och trots misshandeln nappade polisen inte på att ingripa? Man vet inte vad man ska tro.
Hur det än är så kommer förhören som alltid bli mer intressanta än de tekniska protokollen. Människohjärnan är ju lite mer kreativ än ettor och nollor och vi får se vilken story som tjejerna kokat ihop här för att verka trovärdiga.
Skillnaden är väl annars att tekniken sällan ljuger. Men i en förhandling så kan det vara fritt fram för hur den ska tolkas.
Man får anta att polisen lagt mycket krut på den kritiska tiden runt där MGM påstår att Tove ska ha ”eeeeh…cyklat hemåt” och hur TT’s mobil och cykel observerats då av servrar, mobilmaster och vittnen.
I det här fallet så har ju polisen som du beskriver kartlagt hur relationen varit.
Och får ställa evtl fynd i proportion till umgänget där.
Sen så är ju ett hårstrå i bilen starkare bevis än ett i bostaden. Och en hårtuss ännu starkare.
Ska man vara lite amatörpsykolog här så kan man tänka sig att anledningen till att de forslar bort Tove och tiger i förhör är att det finns skador på Tove som inte kan förklaras med en olycka.
Jag och många andra har ju varit inne på att de hade varot i en helt annan sits om de ringt SOS och Tove hade ramlat och slagit sig även om det kanske var nån av tjejerna som puttat då.
Men även ett tillhygge kan ge en ganska oblodig död. Men då ska det vara en fullträff med en väldig ”tur” för MGM.
Så torrt eller blodigt våld återstår att se. Förstår att många är ”nyfikna” på dödsorsaken för det är ju väldigt avgörande för bevisningen i stort ju.
Och med ”onödigt” menade jag att det var nog inte meningen att Tove skulle dö där den natten. Även om JJ kanske önskat att hon inte fanns ibland.
Sen är det ju intressant med den här uppgiften om handgemäng på Nöjet. Örfilen från Tove eller vad det nu kan ha varit. Och om ens sant. Varför skulle Tove ha varit så pass arg på JJ att hon ger henne en smäll? Och då i nyktert eller onyktert tillstånd? Och trots misshandeln nappade polisen inte på att ingripa? Man vet inte vad man ska tro.
Hur det än är så kommer förhören som alltid bli mer intressanta än de tekniska protokollen. Människohjärnan är ju lite mer kreativ än ettor och nollor och vi får se vilken story som tjejerna kokat ihop här för att verka trovärdiga.
Skillnaden är väl annars att tekniken sällan ljuger. Men i en förhandling så kan det vara fritt fram för hur den ska tolkas.
Man får anta att polisen lagt mycket krut på den kritiska tiden runt där MGM påstår att Tove ska ha ”eeeeh…cyklat hemåt” och hur TT’s mobil och cykel observerats då av servrar, mobilmaster och vittnen.
Ja, den där kritiska tidpunkten, den verkar det ju som att man "redan" har arbetat på, genom att man kunnat konstatera att JJ oh Toves mobil verkar ha kopplats ihop vid två (ev) kritiska tidpunkter (enl GW). Sedan finns det ju nyckelvittnet, grannen, och så får man förmoda annan it- teknisk bevisning som kan vara avgörande.
Själv tror jag även att den mystiska 02:30 händelsen är något som kan vara något slags indicium och ännu mer hoppas jag på att mobilen har hittats. Men det är nog lite för mycket drömerier från min sida.
Nu finns det säkert många vittnen som har sin del av historien, och historiken vad gäller umgänget och bråket. Om det nu är det bråk som en vän berättar om. I grunden tror jag att det handlar om en maktkontroll från JJs sida, och bråket är bara typ symtom på detta.
Påminner lite om den maktbalans som Lena W beskrev, som "terrorbalans" mellan henne och Stefan, kom jag just på!
Ömsesidiga hot!
Jag vet att du inte menade onödigt mord på det sätt man kan vilja (illvilligt) tolka det som. Den mellanmänskliga aspekten är inte att förakta när det handlar om varför ett mord sker, även om det för oss kan kännas helt obegripligt.
Här kan man ju ana att det inte handlar om sådana saker som vi vanligtvis tycker känns som ett begripligt motiv, iaf tycker jag mig se det.
Det handlar förmodligen inte om ekonomiska eller andra olösliga konflikter som är begripliga ur någon slags aspekt. Och det är väl där vi är... med att mordet ju var helt onödigt.
Jag tycker ändå att det tekniska och det it- tekniska också är väldigt intressant, allt för att förstå hur man kan bygga upp en stark tidslinje och en stark indiciekedja för att visa vem som är skyldig.