2023-02-20, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Samma här. Totalt missat det.

https://sverigesradio.se/artikel/18-aringen-erkanner-flyttade-pa-toves-kropp-kande-sig-tvingad
Citera
2023-02-20, 13:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Låst, så klart. Kan du referera?

Vanligtvis @beloq som citerat/refererat från de alltid låsta artiklarna.

Tyvärr misstänker jag att det är meningslöst att prenumerera på Vetlandaposten under rättegången, då de förmodligen inte kommer närvara på alla rättegångsdagarna och lämna direktrapportering.

På NA närvarade journalisterna dagligen under alla 20 rättegångsdagardagar, med en fantastiskt rapportering, vilket gav en inblick i allt på ett fantastiskt sätt, plus artiklar med kommentarer runt det som hände.
Citera
2023-02-20, 13:56
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lite oroande att det slutgiltiga obduktionsresultatet dröjer.
Nu har det ju gått väldigt lång tid sedan Tove hittades död, och man börjar ju ändå närma sig ett åtal. Vad beror det på?
Känner precis samma sak!
Nånstans känns det som att det har varit svårt att fastställa dödsorsaken, men samtidigt håller jag uppe hoppet genom att tänka på att det är många döda gangsters som ska undersökas.
Har inte koll på deras arbetssätt dock vad gäller turordningen.
Citera
2023-02-20, 14:09
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vanligtvis @beloq som citerat/refererat från de alltid låsta artiklarna.

Tyvärr misstänker jag att det är meningslöst att prenumerera på Vetlandaposten under rättegången, då de förmodligen inte kommer närvara på alla rättegångsdagarna och lämna direktrapportering.

På NA närvarade journalisterna dagligen under alla 20 rättegångsdagardagar, med en fantastiskt rapportering, vilket gav en inblick i allt på ett fantastiskt sätt, plus artiklar med kommentarer runt det som hände
.

Du kanske ska förklara vad det var för rättegång de rapporterade ifrån?
Citera
2023-02-20, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Känner precis samma sak!
Nånstans känns det som att det har varit svårt att fastställa dödsorsaken, men samtidigt håller jag uppe hoppet genom att tänka på att det är många döda gangsters som ska undersökas.
Har inte koll på deras arbetssätt dock vad gäller turordningen.

Det måste handla om provsvar som dröjer eller att dom behöver utlåtande av nån med spetskompetens från utlandet.
Citera
2023-02-20, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det måste handla om provsvar som dröjer eller att dom behöver utlåtande av nån med spetskompetens från utlandet.

Edit. Gangstrarna går nog ganska fort att obducera då nästan alla är skjutna. Här verkar det inte enbart handla om yttre våld där kroppens skador undersöks på nån dag. Alternativt handlar det om kvävning som är krånglig att fastställa.
Citera
2023-02-20, 14:16
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Det är tyvärr långa väntetider för provsvar osv.
Angående spetskompetens från utlandet så kan jag tänka mig att det behövs om JJ och MH råkade använda Novitjok för att döda Tove..
Citera
2023-02-20, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Det är tyvärr långa väntetider för provsvar osv.
Angående spetskompetens från utlandet så kan jag tänka mig att det behövs om JJ och MH råkade använda Novitjok för att döda Tove..

Jag tänkte mer på svårtolkade skador på kroppen. Finns inget mordvapen att jämföra med kan vissa skador vara svåra att identifiera. Typ fallskador. Går novitjok ens att få tag på?
Citera
2023-02-20, 14:23
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossttam
https://sverigesradio.se/artikel/18-aringen-erkanner-flyttade-pa-toves-kropp-kande-sig-tvingad

Dålig ursäkt.

Tänk er in i att flytta på en död människa och slänga henne i skogen. Och sedan tiga om det i två veckor medan anhöriga och "hela stan" letar efter henne. Det finns inga ursäkter för det. Totalt empatilöst!
Citera
2023-02-20, 14:29
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Dålig ursäkt.

Tänk er in i att flytta på en död människa och slänga henne i skogen. Och sedan tiga om det i två veckor medan anhöriga och "hela stan" letar efter henne. Det finns inga ursäkter för det. Totalt empatilöst!

Båda är säkerligen skyldiga till mord ?

Ja det är förjävligt
Citera
2023-02-20, 14:32
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Jag tänkte mer på svårtolkade skador på kroppen. Finns inget mordvapen att jämföra med kan vissa skador vara svåra att identifiera. Typ fallskador. Går novitjok ens att få tag på?
Absolut sant!
Vill ändå hoppas på att den kompetensen finns i Sverige.

OT: Inte som privatperson kanske,
men känner man rätt folk så..
Citera
2023-02-20, 14:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Edit. Gangstrarna går nog ganska fort att obducera då nästan alla är skjutna. Här verkar det inte enbart handla om yttre våld där kroppens skador undersöks på nån dag. Alternativt handlar det om kvävning som är krånglig att fastställa.
Eller att luska fram någon substans, kanske via håranalys?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in