2022-12-30, 19:37
Medlem
smokeonthewaters avatar
Det är otroligt att MH inte har erkänt än. Om hon var hjärntvättad av JJ så borde det ha börjat släppa nu. Hon mår psykiskt dåligt och ändå lyckas hon hålla tyst så här länge i häktet? Det verkar nästan otroligt. Men vi "vet" ju att hon är delaktig eftersom hon var med i bilen. Hon låg inte kvar i lägenheten och sov ruset av sig omedveten om vad som hände omkring henne.
Citera
2022-12-30, 19:47
Medlem
GW tror det blir 2 år om dom fortsätter att neka. Hur kan GW veta mer om det än vad vi andra vet? Får han del av förhör mm?
Citera
2022-12-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Klocka reflektioner.

Hade TT och HK vid någon tidpunkt mer än ett vänskapsförhållande?

Nej
Citera
2022-12-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
GW tror det blir 2 år om dom fortsätter att neka. Hur kan GW veta mer om det än vad vi andra vet? Får han del av förhör mm?

Måste handla om att han vill rädda Finndahls skinn, genom att säga tvärtemot.

Åklagare och polis säger att bevisläget stärkts allteftersom utredningen fortlöper medans GW säger att det kan bli svårt för utredarna att fålla dom för mord.

Nån får gärna klistra in lite text från betalartikeln https://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-om-mordet-pa--tove-det-dar-stor-mig/
Citera
2022-12-30, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det är otroligt att MH inte har erkänt än. Om hon var hjärntvättad av JJ så borde det ha börjat släppa nu. Hon mår psykiskt dåligt och ändå lyckas hon hålla tyst så här länge i häktet? Det verkar nästan otroligt. Men vi "vet" ju att hon är delaktig eftersom hon var med i bilen. Hon låg inte kvar i lägenheten och sov ruset av sig omedveten om vad som hände omkring henne.

Jag har börjat fundera på om MH kan ha börjat berätta mer, kanske erkänt delar, och att JJ blivit konfronterad med detta och därför valde att byta försvarare.

Är det givet att åklagaren går ut och berättar om erkännanden för media?
Citera
2022-12-30, 20:27
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, den där kritiska tidpunkten, den verkar det ju som att man "redan" har arbetat på, genom att man kunnat konstatera att JJ oh Toves mobil verkar ha kopplats ihop vid två (ev) kritiska tidpunkter (enl GW). Sedan finns det ju nyckelvittnet, grannen, och så får man förmoda annan it- teknisk bevisning som kan vara avgörande.

Själv tror jag även att den mystiska 02:30 händelsen är något som kan vara något slags indicium och ännu mer hoppas jag på att mobilen har hittats. Men det är nog lite för mycket drömerier från min sida.

Nu finns det säkert många vittnen som har sin del av historien, och historiken vad gäller umgänget och bråket. Om det nu är det bråk som en vän berättar om. I grunden tror jag att det handlar om en maktkontroll från JJs sida, och bråket är bara typ symtom på detta.

Påminner lite om den maktbalans som Lena W beskrev, som "terrorbalans" mellan henne och Stefan, kom jag just på!

Ömsesidiga hot!

Jag vet att du inte menade onödigt mord på det sätt man kan vilja (illvilligt) tolka det som. Den mellanmänskliga aspekten är inte att förakta när det handlar om varför ett mord sker, även om det för oss kan kännas helt obegripligt.

Här kan man ju ana att det inte handlar om sådana saker som vi vanligtvis tycker känns som ett begripligt motiv, iaf tycker jag mig se det.

Det handlar förmodligen inte om ekonomiska eller andra olösliga konflikter som är begripliga ur någon slags aspekt. Och det är väl där vi är... med att mordet ju var helt onödigt.

Jag tycker ändå att det tekniska och det it- tekniska också är väldigt intressant, allt för att förstå hur man kan bygga upp en stark tidslinje och en stark indiciekedja för att visa vem som är skyldig.
Jag tror inte tjejerna skänkt mobilspårning minsta tanke utan använt mobilerna som de brukar göra.

Jag tror heller inte att de haft minsta tanke på att åka fast.

Deras geniala idé att dumpa T i en otillgänglig granplantering och att flytta cykeln till annan adress friar dem från misstankar. Dessutom kan de klart och tydligt redogöra för vad som hänt på natten; Efter konflikten lösts ger T sig iväg. Punkt!
För säkerhets skull ska J sköta snacket och M hänvisa till henne, med förevändning att hon inte mått bra utan sovit.
Helt vattentätt med deras ögon sett. Inget att oroa sig för.

Men något grus i maskineriet har det bevisligen blivit eftersom de inte protesterar hej vilt mot häktningen. Advokatbytet synes indikera att den första inte fullt ut köpt Js story.
Senast redigerad av sybel 2022-12-30 kl. 20:31. Anledning: grammatiskt fel
Citera
2022-12-30, 20:28
Medlem
Citat:

Kan JJ ha tyckt att TT var ivägen för hennes förhållanden?

Brkåkade de om någon kille vem isåfall?

Stämmer det att MH och JJ var tungt kriminella och höll på med brukande och handel av narkotika?

Var TT en ärkerival som både vänner och killar föredrog framför henne själv...?
Citera
2022-12-30, 20:29
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30

Han har nog sina källor. Det är nog många som vill sola sig i hans glans. Och får han inte som han vill så kan han alltid snacka skit om dem i media. Han har en enorm makt.
Senast redigerad av smokeonthewater 2022-12-30 kl. 20:38.
Citera
2022-12-30, 20:35
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Kan JJ ha tyckt att TT var ivägen för hennes förhållanden?

Brkåkade de om någon kille vem isåfall?

Stämmer det att MH och JJ var tungt kriminella och höll på med brukande och handel av narkotika?

Var TT en ärkerival som både vänner och killar föredrog framför henne själv...?

Tro det eller ej men tjejer kan faktiskt bråka om andra saker än killar.

Jag tror att det för JJ handlar mer om makt och att vara top dog. "TT ska inte komma och tro att hon är något." Det kan inspirera andra och det kan inte en narcissist acceptera.
Citera
2022-12-30, 20:40
Medlem
Citat:
Hade JJ och TT en konflikt gällande HK???

Ursäkta, men jag förstår inte alls vad du menar. Vilka personer du åsyftar.
Citera
2022-12-30, 20:46
Medlem
Citat:
Tro det eller ej men tjejer kan faktiskt bråka om andra saker än killar.

Jag tror att det för JJ handlar mer om makt och att vara top dog. "TT ska inte komma och tro att hon är något." Det kan inspirera andra och det kan inte en narcissist acceptera.

Så är det! JJ har en uttalad narcissistisk personlighet.

Spred JJ falska rykten?

Så synd att TT skulle beblanda sig med MH och JJ....
Citera
2022-12-30, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ursäkta, men jag förstår inte alls vad du menar. Vilka personer du åsyftar.

TT är MORDoffret
JJ misstänkt gärningsman

HK är JJs ex, som JJ enligt rykten försökte döda genom att tända eld på hans lgh, HK är TTs vän sedan länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in