Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Ja, den där kritiska tidpunkten, den verkar det ju som att man "redan" har arbetat på, genom att man kunnat konstatera att JJ oh Toves mobil verkar ha kopplats ihop vid två (ev) kritiska tidpunkter (enl GW). Sedan finns det ju nyckelvittnet, grannen, och så får man förmoda annan it- teknisk bevisning som kan vara avgörande.
Själv tror jag även att den mystiska 02:30 händelsen är något som kan vara något slags indicium och ännu mer hoppas jag på att mobilen har hittats. Men det är nog lite för mycket drömerier från min sida.
Nu finns det säkert många vittnen som har sin del av historien, och historiken vad gäller umgänget och bråket. Om det nu är det bråk som en vän berättar om. I grunden tror jag att det handlar om en maktkontroll från JJs sida, och bråket är bara typ symtom på detta.
Påminner lite om den maktbalans som Lena W beskrev, som "terrorbalans" mellan henne och Stefan, kom jag just på!
Ömsesidiga hot!
Jag vet att du inte menade onödigt mord på det sätt man kan vilja (illvilligt) tolka det som. Den mellanmänskliga aspekten är inte att förakta när det handlar om varför ett mord sker, även om det för oss kan kännas helt obegripligt.
Här kan man ju ana att det inte handlar om sådana saker som vi vanligtvis tycker känns som ett begripligt motiv, iaf tycker jag mig se det.
Det handlar förmodligen inte om ekonomiska eller andra olösliga konflikter som är begripliga ur någon slags aspekt. Och det är väl där vi är... med att mordet ju var helt onödigt.
Jag tycker ändå att det tekniska och det it- tekniska också är väldigt intressant, allt för att förstå hur man kan bygga upp en stark tidslinje och en stark indiciekedja för att visa vem som är skyldig.
Jag tror inte tjejerna skänkt mobilspårning minsta tanke utan använt mobilerna som de brukar göra.
Jag tror heller inte att de haft minsta tanke på att åka fast.
Deras geniala idé att dumpa T i en otillgänglig granplantering och att flytta cykeln till annan adress friar dem från misstankar. Dessutom kan de klart och tydligt redogöra för vad som hänt på natten; Efter konflikten lösts ger T sig iväg. Punkt!
För säkerhets skull ska J sköta snacket och M hänvisa till henne, med förevändning att hon inte mått bra utan sovit.
Helt vattentätt med deras ögon sett. Inget att oroa sig för.
Men något grus i maskineriet har det bevisligen blivit eftersom de inte protesterar hej vilt mot häktningen. Advokatbytet synes indikera att den första inte fullt ut köpt Js story.