2023-01-09, 20:38
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Åklagaren säger i intervjun inte bara att de har teknisk bevisning för att mordet skett i lgh, utan även att det framkommit i förhör med de misstänkta.

Alltså har både J och M uppget att T, på något vis, miste livet i lgh.

Precis, därför skrev jag "bland annat". JJ och MH har, och kommer, öppna sig alltmer tror jag vilket går i linjen med "annan inställning" från JJs advokat. Tror de känner sig extremt trängda när de allt eftersom hör polisens bevisning.

Allt pekar på att mordet skett i lght, men av vem, varför och hur återstår. Hur långt räcker JJs mcd-kort? Genom den resan är ju hon förmodligen den enda av de två som kan bevisa att hon var utanför lght under tiden runt brott (även om det var efter dunsarna).
Citera
2023-01-09, 20:46
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Skriver DN något mer, som andra medier inte tagit upp? (Inlogg krävs.)

Nej, inget nytt, gammal skåpmat.
Citera
2023-01-09, 21:00
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crustis
Expressen la precis ut denna.

Edit
Tyvärr va den icke premium en väldigt kort tid..

https://www.expressen.se/nyheter/mis...box=1673292218
Just därför är det alltid bra att citera lite grann. Bara lite (tänk på upphovsrätten) och det mest relevanta.
Citera
2023-01-09, 21:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Skriver DN något mer, som andra medier inte tagit upp? (Inlogg krävs.)

Nej, inte mer än det jag citerat här och tidigare.

Kan repetera det här också, om du missade det. Är inget nytt, men formulerat på ett lite annat sätt kanske:

"– Vi väntar på en del svar från den tekniska utredningen och vi kommer hålla nya förhör med de misstänkta. Sedan får vi se vad det ger och hur vi går vidare efter det, säger han."

https://www.dn.se/sverige/misstankta...ars-omhaktade/
Citera
2023-01-09, 21:10
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, inte mer än det jag citerat här och tidigare.

Kan repetera det här också, om du missade det. Är inget nytt, men formulerat på ett lite annat sätt kanske:

"– Vi väntar på en del svar från den tekniska utredningen och vi kommer hålla nya förhör med de misstänkta. Sedan får vi se vad det ger och hur vi går vidare efter det, säger han."

https://www.dn.se/sverige/misstankta...ars-omhaktade/
Tack! Jag läste din förra post, men tänkte att det kanske fanns mer. Man vill ju inte missa något.
Citera
2023-01-09, 22:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Precis, därför skrev jag "bland annat". JJ och MH har, och kommer, öppna sig alltmer tror jag vilket går i linjen med "annan inställning" från JJs advokat. Tror de känner sig extremt trängda när de allt eftersom hör polisens bevisning.

Allt pekar på att mordet skett i lght, men av vem, varför och hur återstår. Hur långt räcker JJs mcd-kort? Genom den resan är ju hon förmodligen den enda av de två som kan bevisa att hon var utanför lght under tiden runt brott (även om det var efter dunsarna).
En sådan nesa! Jag är helt övertygad om att J var helt övertygad om att hon hade en vattentät story.

Kanske blir det nu mer en fråga om trovärdighet, vem av dem som ljugit mest och mest graverande?
Js advokat kommer säkerligen att fokusera på det som inte har 100%ig teknisk täckning, kanske där Ms ord står mot Js. Då kan trovärdigheten möjligtvis spela roll i TRs bedömning. Frågan är om det håller i HR?
Citera
2023-01-09, 22:18
Medlem
Om j.j nu inte medger förlängning av häktning samt ska ändra sin inställning till brottet i morgondagens häktesförhandling så är jag övertygad om att hon går all in på att skylla på m.h.....
Citera
2023-01-09, 22:20
Medlem
Sa inte JJs ex i podden att han önskade ligga lågt med att uttala sig i fall han skulle bli kallad som karaktärsvittne. Sånt får kanske betydelse om ord står emot ord.

JJ kommer ju att motsätta sig förlängd häktning så hon kommer ju inte att erkänna det grövre brottet.
Citera
2023-01-09, 22:23
Medlem
Citat:
En sådan nesa! Jag är helt övertygad om att J var helt övertygad om att hon hade en vattentät story.

Kanske blir det nu mer en fråga om trovärdighet, vem av dem som ljugit mest och mest graverande?
Js advokat kommer säkerligen att fokusera på det som inte har 100%ig teknisk täckning, kanske där Ms ord står mot Js. Då kan trovärdigheten möjligtvis spela roll i TRs bedömning. Frågan är om det håller i HR?
Beror ju på vad polis/Åklagare har för teknisk bevisning, dna och vittnen som kan styrka brott så lär de bli dömda ändå, en tilltalad för ljuga hur mycket den vill i en svensk brottmålsrättegång.
Vet inte vad JJ kommer ändra sig i sin inställning i morgondagens omhäktningsförhandling imorgon, tror inte det spelar så stor roll.
Det är nog svartsjuka eller avundsjuka som är brottets motiv och alkohol som förstärkt det hela.
Citera
2023-01-09, 22:39
Medlem
Citat:
Åklagaren säger i intervjun inte bara att de har teknisk bevisning för att mordet skett i lgh, utan även att det framkommit i förhör med de misstänkta.

Alltså har både J och M uppget att T, på något vis, miste livet i lgh.

Jag måste ha missat det att dom sa att det framkommit i förhör

Idag har ju flera nyhetskanaler tagit upp fallet
Var hittar jag det uttalandet ?
Citera
2023-01-09, 22:43
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:

Ja, detta blir hårt för J. Tror hon kommer köra all-in på ca halvtimman t o r mcd, då MH var ensam med TT. Det är hennes enda fönster. Men hur förklarar hon TTs mobil? Och varför TT var ensam med en sovande (?) MH?

Dom har snurrat in sig rejält i en story som inte håller. Hoppas för allas skull att någon av dom inser det och säger sanningen.
Citera
2023-01-09, 22:48
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag måste ha missat det att dom sa att det framkommit i förhör

Idag har ju flera nyhetskanaler tagit upp fallet
Var hittar jag det uttalandet ?

Ljudklippet här https://sverigesradio.se/artikel/akl...s-i-lagenheten

Sedan är ju detta svt-klipp intressant. På frågan om det är förhör med enbart MGM som avslöjat brottsplatsen. Svaret: "delvis".
Detta tyder ju på att även annan/andra än MGM vittnat att lght var brottsplats.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...ten-i-vetlanda
Senast redigerad av argusmaximus 2023-01-09 kl. 23:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in