2022-12-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin6666
Vad heter den?

Kan det vara det här den handlar om?
https://www.domstol.se/nyheter/2021/06/mord-med-brodkniv-leder-till-13-ars-fangelse/

Brödkniv?! Den där grepen kanske inte är så konstig ändå!
Citera
2022-12-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hur tänker du runt de 2-3 höga dunsarna som gör att grannen under blir orolig och går och knackar på?
Jag tror att JJ och Tove slåss i köket/rummet, och några tunga möbler faller omkull. Tror inte att Tove blev så skadad där och att hon kunde ta sig till toaletten, samt låsa om sig.
Citera
2022-12-29, 21:11
Medlem
Citat:
Hur tänker du runt de 2-3 höga dunsarna som gör att grannen under blir orolig och går och knackar på?
Jag tror att JJ och Tove börjar slåss i köket/rummet, och några tunga möbler faller omkull. Därav dunsarna. Tror inte att Tove blev så skadad där, utan kunde ta sig till toan och låsa om sig.
Citera
2022-12-29, 21:13
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visstosant
Jag tror att JJ och Tove slåss i köket/rummet, så att några tunga möbler välter omkull, därav dunsarna. Tror inte att Tove skadades då, utan kunde iaf ta sig till toaletten och låsa om sig.
Ja, vi är några som funderat runt tunga möbler/skåp/brudkistor, men tror du inte de skulle skrikit åt varandra då?
Det är knepigt att få ihop hela förloppet.
Citera
2022-12-29, 21:25
Medlem
Citat:
Jag tror att JJ och Tove slåss i köket/rummet, så att några tunga möbler välter omkull, därav dunsarna. Tror inte att Tove skadades då, utan kunde iaf ta sig till toaletten och låsa om sig.

Skulle också innebära gap och skrik, problemet är att det är tyst i lägenheten.
Har du hört någon bråka och vara knäpptysta?
Dessutom unga tjejer som brukar föra ett jävla liv med höga skrik om det skulle vara bråk.
Citera
2022-12-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ja, vi är några som funderat runt tunga möbler/skåp/brudkistor, men tror du inte de skulle skrikit åt varandra då?
Man behöver inte skrika åt varandra för att man slåss, så jag tror inte de skrek. De hade nog fullt focus på att försvara sig och att undkomma varandras attacker. Tror inte de var nyktra heller, det var inte länge sedan de intog vin och drinkar.
Citera
2022-12-29, 21:56
Medlem
Citat:
Man behöver inte skrika åt varandra för att man slåss, så jag tror inte de skrek. De hade nog fullt focus på att försvara sig och att undkomma varandras attacker. Tror inte de var nyktra heller, det var inte länge sedan de intog vin och drinkar.

Skulle nog säga till 99% att man skriker om det är så våldsamt att det skulle innebära ens egen död.
Frågar en gång till eftersom jag aldrig fick svar från dig.
Har du någonsin hört unga tjejer på fyllan som bråkar utan att gapa och skrika?
Jag har sett många tjejer som slagits och det har varit dom högsta toner jag varit med om.
Citera
2022-12-29, 22:03
Medlem
Citat:
Nej, jag tror inte att de skrek åt varandra. Man behöver inte skrika för att man slåss. All kraft går nog åt till att försvara sig, eller undkomma attackerna. Det är för all del vanligt att man bråkar o skriker innan man börjar slåss, men jag tror ju inte heller att de var nyktra. Det var ju inte så länge sedan som de intog vin och groggar.
Citera
2022-12-29, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Skulle nog säga till 99% att man skriker om det är så våldsamt att det skulle innebära ens egen död.
Jag har sett många tjejer som slagits och det har varit dom högsta toner jag varit med om.

Men snabbt slag med typ stekpanna så blir det ju inte en massa skrik?

Du har sett många tjejer som slagits ? Slutade det i mord eller lite drag i hår och klös ?
Citera
2022-12-29, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Jag har aldrig sett tjejer som slåss eller bråkat, men Tove trodde nog inte att detta skulle bli hennes död. Skriker och bråkar gör man ofta innan själva slagsmålet bryter ut och jag tycker också att det är underligt att grannarna inget hört innan dunsarna.
Citera
2022-12-29, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vad handlade konflikten mellan JJ och TT om? Berätta.. Varför mördar JJ ev mha MH TT??????

Ett svartsjukedrama är det allra mest sannolika och väldigt mycket tyder på det.

Droger
Citera
2022-12-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Men snabbt slag med typ stekpanna så blir det ju inte en massa skrik?

Du har sett många tjejer som slagits ? Slutade det i mord eller lite drag i hår och klös ?

Den här teorin skulle ju enligt skribenten vara slagsmål först i köket och sedan skulle ju Tove låst in sig på toaletten och sparkat i dörren när grannen knackade på(för att få uppmärksamhet antar jag? och då lär man ju även skrika), likaså ett långdraget slagsmål i köket och sen gap och skrik i trapphuset som skribenten har teori om, för att sedan avslutas med en dödlig knuff i källartrappen.

I mina öron är talar vittnesuppgifterna emot alla dessa punkter i teorin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in