2022-12-29, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Tänker du på Feministisk Initiativs fd partiledare Victoria Kawesa?

Som blev påkommen för ”forskningsfusk”. Forskningsfusk är nog inte rätt ord med hon presenterade forskning och slutsatser från en forskare som om de vore hennes egna.

Hon blev även dömd för misshandel när hon plankade in på tunnelbanan.

Haha, ärendet kanske påminde mig om den galningen, det var väl hon som försökte planka på tunnelbanan också och gick ape-shit-nigger-crazy när den hon försökte planka sig in efter sa ifrån?

Men ärligt talat så har jag, orimligt ofta, sett just negrer bete sig helt vansinnigt i affärer, på restauranger och på flygplatser när de inte får som de vill oavsett hur bisarrt deras klagomål är
Citera
2022-12-29, 17:09
Medlem
Att köpa uppsatser borde enligt mig vara brottsligt och mynna ut i bedrägeri-åtal och fällande dom.

Men detta är ju Sverige där alla påföljder är frivilliga. Brottslingar måste ange sig själva, erkänna allt och lägga fram bevisen och böna och be om att bli bestraffade. Annars händer nada...

Sverige är verkligen fantastiskt. Jag känner till fall rörande personer som fått asyl och uppehållstillstånd i Sverige, och t.o.m. fått svenskt medborgarskap, som i efterhand avslöjats med att inte ett enda ord i deras grund för asyl varit sant. Men avslöjandena kring de gigantiska bedrägerierna ledde till ingen påföljd alls. Nada. Only in Sweden.
Citera
2022-12-29, 17:11
Medlem
Symptms avatar
Riktigt jävla illa, en fullständig idiot alltså, borde vara 2 års fängelse.
Citera
2022-12-29, 17:11
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madickenz
Vem fan vill skryta med att man har en kand? Inte ens magister är något märkvärdigt. Har du däremot en master så börjar det ta sig men det är när man doktorerar som man kan börja skryta och göra det med stil. Märks att majoriteten här inne inte är akademiker
Håller med men uppbarligen sådana som fd statsministern Göran Person anser kandidatexamen vara tillräckligt viktig för att ljuga om det.

När jag läste ekonomlinjen 1994-1998 så var D-uppsats lika med master. Om man ville översätta sina meriter och tagit en magisterexamnens i företagsekonomi så översattes den till ”master in business administration” eller liknadande. En kandidatexamen blev ”bachelor in business administration”.
Citera
2022-12-29, 17:13
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
Vilket pucko.

Står att den pluggade något ”socialt”. Priviligerad vänstermupp säkert.

Sedan tycker jag väl att en c-uppsats kan man fan skriva själv. Så jävla svårt är det faktiskt inte.

Den som jag personligen lämnade in tyckte jag var bedrövlig men blev godkänd.
Kan det ha varit Södertörn som varit så toxiskt misogyna att de inte godkände per automatik och sedan är ARN ännu värre och ser till att "kvinnor drabbas värst".
Citera
2022-12-29, 17:15
Medlem
Well när man trodde man sett slutet på alla idioter så kommer nästa stjärna in.
Citera
2022-12-29, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Kan det ha varit Södertörn som varit så toxiskt misogyna att de inte godkände per automatik och sedan är ARN ännu värre och ser till att "kvinnor drabbas värst".

Vet inte ens var jag skall börja
Citera
2022-12-29, 17:25
Medlem
consultezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det handlar inte om något köp av upphovsrätt. Det handlar om ett köp i syfte att förleda vid en universitetsutbildning. Ett sådant avtal erkänns, enligt ARN, inte av rättsordningen.

Det står dig däremot fritt att ha en annan åsikt om utgången, men det betyder absolut inte att ARN kommer fällas av JO. ARNs bedömning av tvisten har stöd i praxis och de har således inte agerat felaktigt.

Är köparen inte nöjd med ARNs bedömning står det denne fritt att väcka talan i allmän domstol.

Men varför är egentligen ”syftet att förleda vid en universitetsutbildning” relevant för avtalet mellan företaget och studenten?
Citera
2022-12-29, 17:33
Medlem
feemaxxxs avatar
Är anmälningarna till ARN offentliga?
Vore kul om någon driftig flashbackare kunde fixa den:-)
Citera
2022-12-29, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Är det känt vem anmälaren och företaget är?

https://www.arn.se/fragor-och-svar/

S*bin* W*rm*lin
*=a *=e

eventuellt socialsekreterare i Dalarna
Citera
2022-12-29, 17:50
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KA-1974
S*bin* W*rm*lin
*=a *=e

eventuellt socialsekreterare i Dalarna
Släkting till radioprofilen St*fan W*rm*lin? Är inte han från regionen ursprungligen?
Citera
2022-12-29, 18:02
Avslutad
Har man inte ett seminarium där man ska försvara sin uppsats och opponera på nån annans? Hur kan man svara på frågor och kritik om en uppsats man inte skrivit själv?

Dessutom finns det väl en handledare som hjälper till under skrivandet. Denna måste ju fatta att nått inte stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in