2022-12-28, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anti-psy-ops
Sade gåsleverkommunisten. Som sitter med 2 siffrigt antal miljoner vill ha global valuta och gör reklam för varenda politiskt korrekt agenda.

Behöver folk sådana fästingar myggor och blodiglar som suger ens blod?

Nej tråden handlar.om perspektiv, vi skall såklart diskutera utifrån arbetarens perspektiv.
Inte en liten parasitisk globalistisk ja-sägarklick som säljer ut produktionen.
Och sen påstår att det är "know how" som är det nya i väst.
Utan såklart att specifiera vad du menar exakt.
Vi vet redan hur västs företag och militärindustri samt läkemedelsindustri fungerar.

Du tycker såklart det är bra om pfizers får sälja giftsprutor till Indien tex, blir det plus i västvärldens balnasräkning då? Till den lilla parasitiska klicken du slickar rövarna på? Är det vad du syftar på med att väst har "know how" samtidigt som man säljer ut produktionen i övrigt?

Kronan är bra för arbetaren, jag har redan skrivit i detalj varför. Du vill ha euro och dollar. Jag har skrivit i detalj varför det är bra för dig som är någon sorts low level globalist/nättroll med en säck silver du lurat till dig.

Min chef förstår inte mycket av själva arbetet.
Min chef är mer beroende av mig och vad jag kan tillföra. Min chef är i sin tur underställd en koncern som vad jag sett vill främja agenda 2030.
Jag kan dra ur proppen på det fina ekonomiska flöde jag ger bolaget när jag känner för det om de förargar mig så de håller sig väl.
Om du lämnar, blir utmanövrerad, säger fel sak, så är du lätt att byta ut hehe det är vad som gör er pk fjantar så lättstyrda. Det vet alla. Synd bara att ni drar ner hela samhället i avgrunden för att ni är så jäkla värdelösa människor som inte klarar av tillverka någonting själva, kan inte räkna ut hur man gör heller.

Så du bör veta vad för arbetare du tilltalar, jag är inte en av dina undergivna låglöneimporter.

Är man duktig på något som andra behöver så har man den egentliga makten.

Vi kan ju knappast intala oss att pk folk som gör reklam för pk agendor och som försöker att pk manipulera, tillhör kategorin av folk som kan något som andra behöver.

Frågan är ifall en ai robot kan ta över ditt " jobb".
Din överflödiga ätare och n00000b

Nu gissar jag på att du inte har någon replik. Så du antingen piper iväg som en mus eller säger att tråden handlar om annat.

Då kan man ju undra varför du börjar diskutera ifrån den korrupta elitens perspektiv och säger indirekta saker som att väst har "know how".
När du egentligen bara vill berika dig själv på bekostnad av vanligt folk.

Har du något vettigt svar på det?

Behöver inte ge dig några svar men gör det ändå.

Köpte bla 2017 ett mindre företag i en liten ort i skogen med 12 anställda. Företaget var bara några månader ifrån en konkurs och nedläggning men jag om min kompanjon tillförde nytt kapital, några nya idéer och idag jobbar alla 12 jobbar kvar och dessutom blivit 5 fler som tillkommit.

Så du kan rapa vilket kommunistdravel du vill grabben men en fungerande ekonomi behöver både personer som är beredda att riskera och investera, som människor som bara vill arbeta 9-5. Men till skillnad från dig så hyser jag stor respekt för alla.

Däremot så har jag ingen respekt för personer som sitter på arslet paralyserade av sin egen tafatthet, brist på initiativförmåga och oförmåga att tänka i nya banor och istället för att göra något vettigt försöker klistra etiketter på människor som osar avundsjuka och bitterhet. Lycka till med det grabben..
Citera
2022-12-28, 14:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Sverige, idag fattigare än Kina. År 2014 var Yuan och SEK värt ungefär lika. Idag är 1 SEK värt 0.67 Yuan.

Fyfan, t.om Kinesjävlarna har lyckats bättre än Sverige!
Yuan har sjunkit enormt mot USD senaste året, även Yen som är världens tredje största valuta, samma som SEK, och det blev så stor kris att Kina började sälja ut sina USA-statspapper för att finansiera återköp av Yuan. På 6 månader har de sålt USA-papper för 2000 miljarder kronor, nästan 20% av deras valutareserv. Så det var inte precis gratis. Jag som var med i Sverige 1992 när man höjde räntorna till 500% och sedan ändå fick ge upp och SEk rasade accepterar att Sverige och vår skvalpvaluta är i händerna på Wall street. T.o.m Yuan är det. men det som går ner kommer åter upp, så länge Sverige har bra finanser och respekterade politiker (nåja) och företag.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2022-12-28 kl. 14:39.
Citera
2022-12-28, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Yuan har sjunkit enormt mot USD senaste året, även Yen som är världens tredje största valuta, samma som SEK, och det blev så stor kris att Kina började sälja ut sina USA-statspapper för att finansiera återköp av Yuan. På 6 månader har de sålt USA-papper för 2000 miljarder kronor, nästan 20% av deras valutareserv. Så det var inte precis gratis. Jag som var med i Sverige 1992 när man höjde räntorna till 500% och sedan ändå fick ge upp och SEk rasade accepterar att Sverige och vår skvalpvaluta är i händerna på Wall street. T.o.m Yuan är det. men det som går ner kommer åter upp, så länge Sverige har bra finanser och respekterade politiker (nåja) och företag.

Ja, bättre att skita i SEK och gå över till Euro. SEK har inte gjort bra ifrån sig sedan 70-talet. De tiderna kommer inte igen, inte då vi har massinvandring och höga skatter.
Citera
2022-12-28, 14:49
Medlem
rex144s avatar
Det är bara Tyskland och Holland som vunnit på införandet av euro, mest har Italien förlorat, 170 miljarder euro...

De baltiska länderna har idag en inflation på 24% och kan inte höja räntan... för att motverka inflationen eftersom räntan sätts i Frankfurt och är anpassad för den tyska ekonomin.

Schweiz har också problem med sin valuta, den är övervärderad... och vid varje kris så köper alla spekulanter och banker på sig schweiziska franc vilket gör det svårt för deras exportindustri...

För ett litet exportland som Sverige är det väldigt bra att ha en egen valuta
Citera
2022-12-28, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Behöver inte ge dig några svar men gör det ändå.

Köpte bla 2017 ett mindre företag i en liten ort i skogen med 12 anställda. Företaget var bara några månader ifrån en konkurs och nedläggning men jag om min kompanjon tillförde nytt kapital, några nya idéer och idag jobbar alla 12 jobbar kvar och dessutom blivit 5 fler som tillkommit.

Så du kan rapa vilket kommunistdravel du vill grabben men en fungerande ekonomi behöver både personer som är beredda att riskera och investera, som människor som bara vill arbeta 9-5. Men till skillnad från dig så hyser jag stor respekt för alla.

Däremot så har jag ingen respekt för personer som sitter på arslet paralyserade av sin egen tafatthet, brist på initiativförmåga och oförmåga att tänka i nya banor och istället för att göra något vettigt försöker klistra etiketter på människor som osar avundsjuka och bitterhet. Lycka till med det grabben..
Vilket jävla intetsägande smörja du kommer med.
Och 2 siffrigt antal miljoner har du sugit ut ur dina anställdas livskraft säger du. Ger du dem så lite i lön som möjligt? Jag tippar på att du inte är omtyckt chef isåfall.

Det är du som är kommunisten, du är ganska lik fidel Castro lever lyxliv på folkets bekostnad. eller hans bastard till son Justin trudeau.

Du vill ha en global valuta för att vanligt folk ska bli fattigare och du själv rikare.

Du är en parasit. Och om dina anställda kunde se ditt fb konto vad tror du de hade sagt. Du sitter ju och konspirerar emot dem.
Jag hade sagt upp mig direkt och skällt ut dig efter noter.

Citera
2022-12-28, 15:00
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Ja, bättre att skita i SEK och gå över till Euro. SEK har inte gjort bra ifrån sig sedan 70-talet. De tiderna kommer inte igen, inte då vi har massinvandring och höga skatter.
I så fall sätter du dig med samma bank som Grekland Italien och Spanien. Bidragsländer som ständigt drar ner Euron och går i konkurs, Grekland 4 gånger på 100 år. Nej tack. Det som behövs för min röst är en Nord-Euro mellan fungerande länder.

Notera att Gardell, som tråden gäller, var emot Euron de första 15 åren.

Du glömmer att sjunkande SEK är underbart för alla våra exportföretag, och minskar vårt resande utomlands och vår import. Win win win för Sveriges ekonomi. Du får bara sluta resa till Thailand, hur svårt kan det vara.
Citera
2022-12-28, 15:04
Medlem
Varför tror alla att rikedomar skapas av vilken valuta man har?

Vi svenskar är inte längre hårt arbetande och uppfinningsrika, det är det som skapar rikedom.
Citera
2022-12-28, 15:06
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det är bara Tyskland och Holland som vunnit på införandet av euro, mest har Italien förlorat, 170 miljarder euro...

De baltiska länderna har idag en inflation på 24% och kan inte höja räntan... för att motverka inflationen eftersom räntan sätts i Frankfurt och är anpassad för den tyska ekonomin.

Schweiz har också problem med sin valuta, den är övervärderad... och vid varje kris så köper alla spekulanter och banker på sig schweiziska franc vilket gör det svårt för deras exportindustri...

För ett litet exportland som Sverige är det väldigt bra att ha en egen valuta
Så är det, Euron har gynnat Tyskland och de rika länderna på bekostnad av de fattiga som Grekland Italien Spanien. Detta även om man räknar med de 100-tals miljarder som Tyskland Holland betalat i EU-avgift och som gått till meningslösa flygplatser i Spanien. Men det är vetenskapligt bevisat att människor som lever på bidrag aldrig kan bli rika, de blir nertryckta av bidragen, så hela konceptet är fel. EU borde jobba för att höja de fattiga ländernas företagande istället för bidrag.

Euron kommer ändå att falla ganska snart. Troligen lämnar Grekland först, sedan Italien, och då faller syd-Euron ihop och kan ersättas av en Nord-Euro. Där kan Sverige vara med. Fast helst inte, bara att se på vilka läskiga EU-byråkrater som bestämmer i ECB t.ex Lagarde. Totalt inkompetent. Inte för att Ingves varit mycket bättre, men han är iallafall en lokal stolle med svensk lön och svenska byråkrater runt sig.
Citera
2022-12-28, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anti-psy-ops
Vilket jävla intetsägande smörja du kommer med.
Och 2 siffrigt antal miljoner har du sugit ut ur dina anställdas livskraft säger du. Ger du dem så lite i lön som möjligt? Jag tippar på att du inte är omtyckt chef isåfall.

Det är du som är kommunisten, du är ganska lik fidel Castro lever lyxliv på folkets bekostnad. eller hans bastard till son Justin trudeau.

Du vill ha en global valuta för att vanligt folk ska bli fattigare och du själv rikare.

Du är en parasit. Och om dina anställda kunde se ditt fb konto vad tror du de hade sagt. Du sitter ju och konspirerar emot dem.
Jag hade sagt upp mig direkt och skällt ut dig efter noter.

Visst visst! Ta det lungt med spriten nu under helgerna. Börjar det inte vara dax för dig att dra på dig näbbstövarna och Fjällrävenjackan och dra ner till redaktionsmötet på Flamman nu kamrat?
Citera
2022-12-28, 15:09
Medlem
theshades avatar
Varken Norge eller Island är med i EU. Kan vi inte bryta oss loss och skapa Nordiska Unionen med dem och kanske locka med oss Finland också? Vi kan ha kvar våra egna valutor men samarbeta ekonomiskt, militärt etc.
Danmark får inte vara med.
Citera
2022-12-28, 15:09
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Varför tror alla att rikedomar skapas av vilken valuta man har?

Vi svenskar är inte längre hårt arbetande och uppfinningsrika, det är det som skapar rikedom.
Exakt så, de som dissar SEK i tråden borde kunna ge ett enda exempel på ett land som lämnat sin skvalpvaluta och det blivit bättre. Men det finns inget. Motsatsen finns, t.ex Norge och Schweiz med skvalpalutor och rikedom, precis som Danmark och Sverige.

När jag tänker efter så har fem av världens rikaste länder, lägg till Island, skvalpvalutor...
Citera
2022-12-28, 15:26
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Jag har glömt ge exempel från min lilla hemsida, som säljer varor med priser i Euro. När jag nu säljer en vara som förut kostade 900 kr, som lägst 835 kr, så får jag nu 1108 kr utan att göra någonting. Jag tjänar 100.000 kr extra i år utan att röra ett finger. Finfint att exportera med låg SEK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in