2022-12-27, 21:47
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Jag är lite orolig för vi har ju ganska uppenbarligen sett en kapitulation i aktiepriset men sentimentet är fortfarande inte pyton. Fortfarande i diverse tesla SH grupper så säger alla att de köper dippen osv osv. Något man aldrig ser nära botten, eller vad tror du? Retail brukar ju spy galla och då vänder det

Jag berörs inte särskilt mycket. Jag är inte belånad, har kapital vid sidlinjen och kortar tills jag får rätt signaler. Detta är exakt som jag kommer ihåg 2007/2008. Förväntar mig att höra folk skriva dravel och ta ut sina känslor över något större delen av resan ner, för att sedan drabbas av total panik nära botten. Det är intressant att se hur folk totalt förändras när det händer. Du har inte sett något särskilt än, tro mig.
Citera
2022-12-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag berörs inte särskilt mycket. Jag är inte belånad, har kapital vid sidlinjen och kortar tills jag får rätt signaler. Detta är exakt som jag kommer ihåg 2007/2008. Förväntar mig att höra folk skriva dravel och ta ut sina känslor över något större delen av resan ner, för att sedan drabbas av total panik nära botten. Det är intressant att se hur folk totalt förändras när det händer. Du har inte sett något särskilt än, tro mig.

De låter smart och så jag uppfattar det också. Gick knappt på förskolan 07 så har inga större minnen av gfc men det som aldrig verkar slå fel är att retail drar de kortaste strået till slut
Citera
2022-12-27, 22:15
Medlem
covf33fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Ni som kan TA, var uppskattar ni att nästa stödnivå ligger?
Kan och kan. Jag är en hobbyidiot som gissar likt alla andra :D

Och Tesla har precis tappat neckline på H&Sen med target runt 78-82 (det finns en del support där i krokarna också), men den ska nog ner längre än så om vi kollar monthly log scale

Däremot är det sjukt översålt just nu, så det lär bli en liten rekyl upp för att testa 200 EMA igen innan vi åker ner till $80
Citera
2022-12-27, 22:39
Medlem
Citat:
Lite mer pain innan det vänder ja. Verkar dock som det är allas övertygelse just nu, så jag blir inte förvånad om det skall upp en bit först.

Om den går upp nu så är det antagligen en bulltrap där många använder TA och tänker att den kortsiktigt ska upp för att ta hem snabba pengar.
Citera
2022-12-27, 22:44
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
De låter smart och så jag uppfattar det också. Gick knappt på förskolan 07 så har inga större minnen av gfc men det som aldrig verkar slå fel är att retail drar de kortaste strået till slut

Jag har aldrig sett så många med så bristfällig diciplin som tillkommit på börsen under en så lång bullmarket. Överreaktionen neråt kommer bli absurd. Överlevarna kommer bli rikligt belönade.
Citera
2022-12-27, 22:55
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemD
Om den går upp nu så är det antagligen en bulltrap där många använder TA och tänker att den kortsiktigt ska upp för att ta hem snabba pengar.

Kanske. Jag har den tron just nu för SPX m.fl.
Jag tror 3900+ för SPX, sen 3200. Men är inte helt övertygad om att vi skall upp först. Vart Tesla hamnar i ett sånt fall verkar rent intuitivt oerhört lågt, men jag underhåller tanken på att Tesla kan ha gjort sin botten i förväg. Skulle inte satsa mitt liv på det dock. Visst är det kul att träffa en botten, men mycket roligare att faktiskt lyckats köpa på sig aktier öht. De flesta missar botten. Om majoriteten träffade den skulle den inte funnits.
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2022-12-27 kl. 23:02.
Citera
2022-12-28, 05:37
Medlem
Citat:
Kanske. Jag har den tron just nu för SPX m.fl.
Jag tror 3900+ för SPX, sen 3200. Men är inte helt övertygad om att vi skall upp först. Vart Tesla hamnar i ett sånt fall verkar rent intuitivt oerhört lågt, men jag underhåller tanken på att Tesla kan ha gjort sin botten i förväg. Skulle inte satsa mitt liv på det dock. Visst är det kul att träffa en botten, men mycket roligare att faktiskt lyckats köpa på sig aktier öht. De flesta missar botten. Om majoriteten träffade den skulle den inte funnits.

Du tror på en sen tomterally? 2022 började ganska omgående med att börserna föll. Vi får se om liknande händer under 2023. Jag tror ändå att Teslas fall på snart -70% är anmärkningsvärd. Visst var den extremt övervärderat men tycker den fallit oförtjänt mycket iår.
Citera
2022-12-28, 09:07
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemD
Du tror på en sen tomterally? 2022 började ganska omgående med att börserna föll. Vi får se om liknande händer under 2023. Jag tror ändå att Teslas fall på snart -70% är anmärkningsvärd. Visst var den extremt övervärderat men tycker den fallit oförtjänt mycket iår.

Jag utesluter inte rekyl och en bulltrap där alla traders lockas in i långa positioner. I Tesla tror jag vi har att göra med större aktörer som utnyttjar all osäkerhet kring Kina, som verkar ha problem med covid igen. Inte bara Tesla som drabbas utan även BYD har fått sakta ner på sin produktion.. I USA, Europa och Norden rapporteras att inventarier är tomma, precis som i slutet av många kvartal förut. Produktionen av 4680-celler når snart 1 miljon celler/vecka, vilket verkar tyda på att de löst de issues de haft. För ett pilotprojekt är detta bra, sen skall flera gigantiska fabriker tas i bruk.

Så jag måste säga att denna överreaktion har tagit priset, men det kommer fortfarande bli värre innan det blir bättre, så länge man kan ruska ut fler aktieägare.
Citera
2022-12-28, 10:34
Medlem
Ser vi 100$ idag tro? -3% i pre och vi är nu vid nivåerna som många smarta människor räknat som Elons margin call nivåer.

Kan vara kommande veckan vi får se electric jesus (real life Tony stark) bli space Karen (MAGA) när retailsentimentet sviker och folk inser hur Elons LBO av Twitter har förlorat dem stora pengar
Citera
2022-12-28, 10:40
Medlem
bajssprutans avatar
Verkar bli precis som onkel croissant förutspådde:

Citat:
Few things worry me more than this simple thought: I urge everyone to ponder what happens when the market embarks on its next downturn, & r/WSB discovers the power of puts & the gamma squeeze that they can generate going w/ institutional flow, as opposed to against it... ⚠️ ⚠️ ⚠️

Hela wallstreetbets-subredditen är teslaputs i princip. Reverse gammasqueeze.
Citera
2022-12-28, 10:55
Avslutad
Skulle kunna gå ner betydligt mer. Passerat viktiga fibnivåer och nu återstår bara 0,786
Citera
2022-12-28, 10:59
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Verkar bli precis som onkel croissant förutspådde:

Hela wallstreetbets-subredditen är teslaputs i princip. Reverse gammasqueeze.

Man ska verkligen inte överskatta wsb förmåga att påverka stora förändringar, och det är helt annorlunda ned än upp eftersom man i slutändan bara kan nå en hundraprocentig minskning.

Men de är duktiga på att få folk att få upp ögonen för saker som hade hänt ändå och jag hoppas att några av dem tjänar bra med pengar på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in