2022-12-27, 19:22
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Wow, utförsåkningen är mycket mer ihållig än jag hade kunnat föreställande mig. Nog för att det varit mycket hype kring bolaget och att aktien känts kraftigt övervärderad, men -70% i år och ytterligare -9% idag är ju faktiskt extremt.

Ni som kan TA, var uppskattar ni att nästa stödnivå ligger?

Missade att du just skrivit det citerade.

Börjar den falla under $100 så är det ju typ ett ras i klass med när förhoppningsbolag faller samman. Nu äger jag inte själv denna aktie, men för alla som gör det hoppas jag att den stabiliserar sig snarast möjligt.

Mauro är duktig på TA. Har tjänat mycket pengar på att ta rygg på honom.
Citera
2022-12-27, 19:29
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
😂 påläst kille. Inte konstigt att du förlorar pengar.

Subventionerna försvinner ju efter årsskiftet. Jag kan sätta hela mitt EK på att BYD kommer gå med vinst ändå. Vill du lägga emot?

Jag äger inte BYD så skiter egentligen i om du sprider missinformation men BYDs vinst har exploderat i takt med att elbilstillverkningen ökat.

Klarar man inte att slå ihop 1 + 1 så kanske man inte hör hemma på börsen? https://twitter.com/realjackshea/status/1598731253301264385?s=46&t=2NGQuYES85QpW_xeY896zQ och då sitter du ändå dagligen och spekulerar om hur teslas megapacks kommer ha 60% marginaler

Sluta hitta på saker om vad folk har sagt. Det är bara fakta att subventionerna BYD fått är större än deras vinst.
Citera
2022-12-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Ni som kan TA, var uppskattar ni att nästa stödnivå ligger?

"Stödnivå" ... Haha ni är ju för söta. Hur många stödnivåer ska man imaginärt försöka hitta på innan man bör inse att det bara är bullshit som folk sitter o hittar på?
En aktie faller tills den nivå folk känner är rimlig. Och att försöka leka spådam mitt i detta är det ungefär lika många som kommer lyckas med som antal som hittat palmes mördare.
Citera
2022-12-27, 19:58
Medlem
Vart ska detta bottna? Kan bli årets bästa investering om man lyckas pricka botten
Citera
2022-12-27, 20:07
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemD
Vart ska detta bottna? Kan bli årets bästa investering om man lyckas pricka botten

https://twitter.com/MauroBianchi24/status/1604987234909753344?s=20&t=yu5Pa9rgHFMLXs53cVyG7w
Citera
2022-12-27, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
https://twitter.com/MauroBianchi24/status/1604987234909753344?s=20&t=yu5Pa9rgHFMLXs53cVyG7w

Intressant, men tror du det kan bli slutet på Teslas dominans (i popularitet) om Elon Musk ersätts?
Citera
2022-12-27, 20:30
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Intressant, men tror du det kan bli slutet på Teslas dominans (i popularitet) om Elon Musk ersätts?

Tesla kommer klara sig utmärkt enligt mig. De jag ser här är en liten skara haters som inte förstår mycket om någonting och gärna gormar lite extra så fort det är trubbel någonstans. I den verkliga världen när Elon och flera andra hjärnor sitter och diskuterar får man uppfattningen att Elon är djupt respekterad, och Tesla attraherar the best and brightest tack vare honom. Tänk så olika det kan vara beroende på vart man läser och lyssnar. Det är ju en väldig skillnad på genomsnittlig kompetens här och i andra sammanhang menar jag.

Men skapa dig en egen uppfattning om du tycker Tesla verkar vara en bra investering.
Citera
2022-12-27, 20:40
Medlem
Citat:
Tesla kommer klara sig utmärkt enligt mig. De jag ser här är en liten skara haters som inte förstår mycket om någonting och gärna gormar lite extra så fort det är trubbel någonstans. I den verkliga världen när Elon och flera andra hjärnor sitter och diskuterar får man uppfattningen att Elon är djupt respekterad, och Tesla attraherar the best and brightest tack vare honom. Tänk så olika det kan vara beroende på vart man läser och lyssnar. Det är ju en väldig skillnad på genomsnittlig kompetens här och i andra sammanhang menar jag.

Men skapa dig en egen uppfattning om du tycker Tesla verkar vara en bra investering.

Bra sammanfattat, håller med om allt. För mig blir att invänta en fin ingång. Tror vi ska ner lite mer i.o.m stundande lågkonjuktur. Tesla, SBB och Vicore Pharma tror jag alla har potential för en ten-bagger.
Citera
2022-12-27, 21:17
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Bra sammanfattat, håller med om allt. För mig blir att invänta en fin ingång. Tror vi ska ner lite mer i.o.m stundande lågkonjuktur. Tesla, SBB och Vicore Pharma tror jag alla har potential för en ten-bagger.

Lite mer pain innan det vänder ja. Verkar dock som det är allas övertygelse just nu, så jag blir inte förvånad om det skall upp en bit först.
Citera
2022-12-27, 21:30
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sopabanan
Varför måste du köpa fler ?
Du lär ligga galet back ..
Att fylla på hela tiden utan någon substans för uppgång i närtid är helt bortkastat .
Spara krutet tills något vettigt släpps istället och köp in, i dagsläget har du mot odds för varje inköp du gör .

För jag investerar i bolaget?

Vettefan om jag är back ännu. Men kan kolla.
Citera
2022-12-27, 21:30
Medlem
Citat:
Lite mer pain innan det vänder ja. Verkar dock som det är allas övertygelse just nu, så jag blir inte förvånad om det skall upp en bit först.

Jag är lite orolig för vi har ju ganska uppenbarligen sett en kapitulation i aktiepriset men sentimentet är fortfarande inte pyton. Fortfarande i diverse tesla SH grupper så säger alla att de köper dippen osv osv. Något man aldrig ser nära botten, eller vad tror du? Retail brukar ju spy galla och då vänder det
Citera
2022-12-27, 21:33
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Vågar man gissa vilket märke de köper nästa gång?

https://twitter.com/WholeMarsBlog/status/1607580437186248705?t=jjNWBz4nHCVv9HuuCVMMFQ&s=19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in