2022-12-26, 09:24
Medlem
Hamsterbolls avatar
Någon som har läst Linda Skugges intervju med Helene Billgren idag på Expressen? Säger hon något spännande om Elsa eller skilsmässan?
Citera
2022-12-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Någon som har läst Linda Skugges intervju med Helene Billgren idag på Expressen? Säger hon något spännande om Elsa eller skilsmässan?

Inte ett ord om Elsa. Interjvuer av Linda Skugge handlar alltid främst om Linda själv och hur smal och vältränad hon är, så även denna gång. Linda blir dock impad av att Helene också är smal och vältränad. Sedan pyttelite om Ernst och sveket.

Citat:
"Hur hemskt var det att bli lämnad efter 30 år?

– Det var jättehemskt.

Var du arg eller ledsen?

– Både och, men mest ledsen. Hans smygerier och ljugerier var sårande."
Citera
2022-12-26, 14:03
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Inte ett ord om Elsa. Interjvuer av Linda Skugge handlar alltid främst om Linda själv och hur smal och vältränad hon är, så även denna gång. Linda blir dock impad av att Helene också är smal och vältränad. Sedan pyttelite om Ernst och sveket.

Haha ja det har du rätt i! Klockrent.
Citera
2022-12-27, 11:31
Medlem
farlings avatar
Festligt att det ser typ EXAKT likadant ut hemma hos Elsas bror, som hos Elsa själv.
Fattar inte hur de står ut att leva i dessa beiga, färglösa hem fyllda till bredden av Svenskt tenn prylar och andra brackiga grejer som är inne för stunden?
Citera
2022-12-27, 11:41
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Festligt att det ser typ EXAKT likadant ut hemma hos Elsas bror, som hos Elsa själv.
Fattar inte hur de står ut att leva i dessa beiga, färglösa hem fyllda till bredden av Svenskt tenn prylar och andra brackiga grejer som är inne för stunden?

Lol tänkte exakt samma sak i morse. Såg verkligen inte skillnad på lägenheterna. Det skulle väl vara taklampan då.
Citera
2022-12-27, 11:43
Medlem
Orkar fan inte med att allt
Elsa gör 1.Utgår från vad HON vill 2.Målas ut som värsta nya grejen
Tänker på det GALNA påfundet SKALDJUR till julmiddag ”Jag fick också det jag önskat mig”. Klart alla ska dansa efter Elsas pipa. Tror hon är vidrig att ha o göra med privat faktiskt. Hon upprepar varje år detta med hur skapa NYA TRADITIONER är så härligt, men de har ju inga traditioner, bara nytt?
Citera
2022-12-27, 14:21
Medlem
Citat:

Det är beigt och ängsligt. Hemmen är så jävla oorginella och obeboeliga. Elsas extremkonsumtion döljs bakom ett dimmigt filter i motljus. Loppisfynd. Antikt. Vad vi bevittnar är ren och skär dekadens gott folk.
Citera
2022-12-27, 15:02
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Det är beigt och ängsligt. Hemmen är så jävla oorginella och obeboeliga. Elsas extremkonsumtion döljs bakom ett dimmigt filter i motljus. Loppisfynd. Antikt. Vad vi bevittnar är ren och skär dekadens gott folk.
Väldigt liten kreativitet och egensinnighet i något av de beigegråa hemmen. Trist för att vara ett par ungar till inte bara utan TVÅ rätt egensinniga bildkonstnärer. Intresset för färg och form gick visst inte i arv.
Citera
2022-12-28, 00:17
Medlem
Hm, Elsa har tagit bort dagens inlägg om ett hus hon tydligen tyckte var inspirerande, med flera bilder och länkar. Minns att det var från Donhead House, som ägs av Natalie Massenet (grundare av Net-a-Porter) och hennes man. Undrar varför det är borttaget. Kanske hon inte fick länka till det ändå?
Här hittade jag oavsett huset (och samma bilder som Elsa postade):

https://www.habituallychic.luxury/2022/08/a-grand-english-estate-for-the-modern-times/
Citera
2022-12-28, 09:59
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrufsuperwhite
Hm, Elsa har tagit bort dagens inlägg om ett hus hon tydligen tyckte var inspirerande, med flera bilder och länkar. Minns att det var från Donhead House, som ägs av Natalie Massenet (grundare av Net-a-Porter) och hennes man. Undrar varför det är borttaget. Kanske hon inte fick länka till det ändå?
Här hittade jag oavsett huset (och samma bilder som Elsa postade):

https://www.habituallychic.luxury/2022/08/a-grand-english-estate-for-the-modern-times/
Länka till andra får man göra, men att publicera andras fotografier får man naturligtvis inte göra utan deras tillstånd. Verkligen dags för "influencers" att lära sig det nu. Tjäna pengar på att stjäla andras arbete; under all kritik.
Citera
2022-12-28, 14:30
Medlem
farlings avatar
Elsas mellandagspromenad i Mariefred ser verkligen allt annat än avslappnad ut. Alla andra har på sig oömma kläder, medans Elsa själv har klätt ut sig till en Östermalmstant med pälskappa och märkesväska i högsta hugg.
Citera
2022-12-28, 16:30
Medlem
Citat:
Elsas mellandagspromenad i Mariefred ser verkligen allt annat än avslappnad ut. Alla andra har på sig oömma kläder, medans Elsa själv har klätt ut sig till en Östermalmstant med pälskappa och märkesväska i högsta hugg.

Nu får du väl ändå ge dig. Ska alla människor gå runt i grälla, oömma funktionskläder? Kan inte alla få ha sin egen stil? Jag tycker Elsa är jättefin i sin grå vintagekappa som verkligen är i hennes stil. Varför skulle hon klä sig i ”oömma” kläder för att hon är i Mariefred och för att de andra klär sig på detta vis? Det är som om Elsa knappt kan göra något rätt.
Jag klär mig själv i en liknande vintagekappa som Elsa har och i en fin handväska. Skulle jag gå till någon sportig funktionsklädes-butik för att vara ”rätt” om jag skulle till släktingar i Sörmland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in