2022-11-17, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Det är en del av hans persona ja, denna ”förvirrade konstnär”. Garanterat är det mycket mer som pågår där bakom väggarna. Givetvis kan man vara intelligent men inte ”skarp” (gäller för undertecknad exempelvis).
Medan Elsa gärna låtsas vara skarp (och intelligent) men som jag skrev ovan, är en fjolla (enligt NE "flicka eller kvinna som saknar stadga i karaktär och intellekt").

Så är det, Elsa är också plågsamt medveten om vilka manér och mimik som funkar i tv.

Och Ernsts spel med bilden av sig själv är inget som kommer igenom som att han är särskilt ”vass” som du beskrev det. Det skapar bara en slags svårgreppbar elitistisk framtoning som känns påmålad. Som att han inte har någon lust eller kan vara innerlig.
Senast redigerad av RubyTuesday 2022-11-17 kl. 10:51.
Citera
2022-11-17, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Så är det, Elsa är också plågsamt medveten om vilka manér och mimik som funkar i tv.

Och Ernsts spel med bilden av sig själv är inget som kommer igenom som att han är särskilt ”vass” som du beskrev det. Det skapar bara en slags svårgreppbar elitistisk framtoning som känns påmålad. Som att han inte har någon lust eller kan vara innerlig.
Precis. Jag får en känsla av att Ernst skäms för Elsa. Vilket nästan blir sorgligt, eftersom Elsa är som en dreglande hund efter (bägge sina föräldrars) gunst.
Elsa är talanglös och jag förstår helt ärligt inte hur folk kan tycka hon är så ”härlig” i TV, hela hon är som en schablon för sig själv.
Citera
2022-11-18, 06:48
Medlem
NiccoJs avatar
Vad gäller utseende slås jag av att hon är snygg i alla mot alla.
Citera
2022-11-18, 09:54
Medlem
Citat:

Jag får panik av Elsas alla små miner, hon spärrar upp ögonen och poserar hela tiden när kameran är på henne. Kanske kommer det omedvetet efter alla år av selfies till bloggen men det ser så oerhört tillgjort ut. Hon är dock rätt duktig men det är jag inte förvånad över, har aldrig trott att hon inte är allmänbildad.
Citera
2022-11-18, 12:00
Medlem
”Veckan har bestått av kontraster”

Jo jo, gått på gala och ”jobbat” hemma utan att byta om från pyjamas två dagar. Körigt liv!
Citera
2022-11-18, 15:56
Medlem
Citat:
”Veckan har bestått av kontraster”

Jo jo, gått på gala och ”jobbat” hemma utan att byta om från pyjamas två dagar. Körigt liv!
Hahaha! Ja herregud att hon orkar kastas mellan dessa ytterligheter sådär!
Citera
2022-11-18, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Vad gäller utseende slås jag av att hon är snygg i alla mot alla.

Det är hon sannerligen. Söt!
Citera
2022-11-19, 01:05
Medlem
Är det bara jag, eller har bloggen blivit sanslöst mycket mer stelopererad sedan kommentarsfältet blev ännu mer hårdmodererat?! (Inte för att det inte alltid varit otroligt modererat, hehe.) När folk kunde lajka en obekväm kommentar eller diskutera friare kunde jag läsa inläggen utan att hela kroppen kliade. Saknar toaborste-gate något enormt!! Nu känns det som att stirra in i ett tittskåp där allt bara handlar om hur ”drömmigt, det finaste vi har” allt i Elsas tillvaro är.
Citera
2022-11-19, 07:25
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GarciaLorca
Är det bara jag, eller har bloggen blivit sanslöst mycket mer stelopererad sedan kommentarsfältet blev ännu mer hårdmodererat?! (Inte för att det inte alltid varit otroligt modererat, hehe.) När folk kunde lajka en obekväm kommentar eller diskutera friare kunde jag läsa inläggen utan att hela kroppen kliade. Saknar toaborste-gate något enormt!! Nu känns det som att stirra in i ett tittskåp där allt bara handlar om hur ”drömmigt, det finaste vi har” allt i Elsas tillvaro är.

Jo det är verkligen tråkigt. Jag slösar ingen tid på att kommentera längre alls. Eller läsa kommentarerna.
Citera
2022-11-19, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jo det är verkligen tråkigt. Jag slösar ingen tid på att kommentera längre alls. Eller läsa kommentarerna.
Samma här. Jag har en stark känsla av att de gånger hon släpper igenom en mindre rosaskimrande kommentar, så låter hon den stå ensam (förutom möjligen en passivt aggressiv egen kommentar tillbaka eller kommentarer som säger emot). Jag tror att om det kommer fler kommentarer som håller med den första och ifrågasätter, så släpps de inte igenom, för att ge intrycket av att den som ”vågade” ifrågasätta står ensam.
Citera
2022-11-22, 13:18
Medlem
Sluta mobba Elsa , lägg krutet på Helle Klein istället.
Citera
2022-11-23, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taster987
Sluta mobba Elsa , lägg krutet på Helle Klein istället.

Har Helle Klein Också en sån där roadkill matta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in