2022-12-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
läser du även alla "cookies" rutor du får upp eller klickar du bara OK och fortsätter din dag?
förresten nämner den rutan du syftar på bara ett medlemskap, utan något namn. går du till utcheckning står det "skapa en Happigames+ profil". ungefär som man går på varenda hemsida, oavsett om det är rusta, mediamarkt eller vad fan som helst. den där rutan nämner inte ens Happigames+. men detklart det är lätt att påpeka när det inte är en själv som råkat ut för det

Du får det i ansiktet när du går in på sidan, står längst ner på sidan som du själv säger, står utförligt om det under "handelsvillkor", vad mer begär du? Öppna ögonen och läs innan du trycker på köp.

Med det sagt verkar det ju vara scam ändå. Ångerrätten på 14 dagar verkar ju inte fungera, de drar pengar till höger och vänster lite hur som helst enligt recensionerna. De där positiva omdömena är ju så fejkade så det är löjligt.
Citera
2022-12-27, 21:50
Medlem
Citat:
hur lång tid tog det innan du fick koden? när drogs de där 400kr? har du fått det där gratisspelet man tydligen skulle få varje månad för 699kr? jag väntar fortfarande på min kod..

Jag gick in där pga skulle köpa ett spel till min sambo som hon ville ha, betalade 30 kr tror jag för spelet och var tvungen att göra ett account ( dvs jag blev medlem som jag inte visste om ) betalade 30 kr via mitt kort. Fick koden direkt på mailen och skrev in den och allt funkade som det skulle. Men detta var förra månaden. Som sagt märkte idag på min bank att det stod -399 kr på reserverat belopp från HAPPI o fattade inte vad det var men efter lite Google så fattade jag direkt att det var det företaget och flera som skrivit ut att dom råkat ut för samma sak att det dras månadsvis. Men har som sagt gått in på sidan och tryckt på att ” avsluta medlemskap” men sidan bara står o snurrar så jag skrev ett Mail till dom så vi får se om jag får nått svar eller inte…
Citera
2022-12-27, 22:04
Medlem
Citat:
jag får göra så imorn, jag menade att jag liksom redan fått ett nytt, behöver inte vänta på att få hem ett ytterligare liksom

Det är just det du måste göra, spärrar du det du har just nu så får du vänta på nytt kort.
Citera
2022-12-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Det är just det du måste göra, spärrar du det du har just nu så får du vänta på nytt kort.
alltså, jag har 2 kort nu, ett gammalt och ett nytt. jag köpte spelet med det gamla
Citera
2022-12-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Du får det i ansiktet när du går in på sidan, står längst ner på sidan som du själv säger, står utförligt om det under "handelsvillkor", vad mer begär du? Öppna ögonen och läs innan du trycker på köp.

Med det sagt verkar det ju vara scam ändå. Ångerrätten på 14 dagar verkar ju inte fungera, de drar pengar till höger och vänster lite hur som helst enligt recensionerna. De där positiva omdömena är ju så fejkade så det är löjligt.
var står det att medlemskapet för 400/mån är ="happigames+ profil"? det står INGENSTANS att "happigames+ profil" kostar 400/mån. man ska genom ditt argument då anta att en profil är samma sak som ett medlemskap?
jag vet inte om du någonsin köpt typ amazon prime/netflix/xbox live eller någon annan prenumeration, men där står det ALLTID vad medlemskapet kostar precis bredvid knappen, inte under en flik längst ner på sidan, som du själv sa, en scam, och hur scammar man folk om villkoren tydligt framgår? var inte fånig nu
Citera
2022-12-27, 22:29
Medlem
Bertil85s avatar
Är det inte banken som gör fel om du får pengar dragna från kontot utan köpekontrakt från spelföretaget?

Att företaget drar pengar från ditt konto är dåligt.

Bankens eller kortföretagets fel. Har du provat maila alla tre Banken+kortföretaget+spelföretaget ?

Besök din bank du kan säkert upphäva köpet och kräva pengarna tillbaka.
Citera
2022-12-27, 22:37
Medlem
spärra kortet o beställ nytt..klart
Citera
2022-12-27, 22:55
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
spärra kortet o beställ nytt..klart
Eftersom folk idag har så många abonnemang brukar mkt flyttas över till det nya kortet...
Citera
2022-12-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Eftersom folk idag har så många abonnemang brukar mkt flyttas över till det nya kortet...
Måste du göra själv..går inte med autoamtik
Citera
2022-12-27, 23:12
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
Måste du göra själv..går inte med autoamtik
Så var det inte för mig. Bla Expressen.se o Netflix drogs som tidigare trots nytt kort... när jag ringde bank sade dom att det flyttades.
Citera
2022-12-27, 23:29
Medlem
Spärra ditt kort så kan de inte dra några pengar, jag gjorde så när en datingsite inte slutade dra pengar trots att jag skrev och sade upp sidan.
Citera
2022-12-27, 23:33
Medlem
Ghastens avatar
Folk läser inte allt utan klickar vidare. Det gäller alla sidor som har för bra priser.
Varit nära några gånger att klicka på köp men alltid kollat upp företaget. Det är ett måste med alla mindre bolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in