2022-12-27, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Av ren nyfikenhet, vilket/vilka lag menar du har större chans att ta hem PL-titeln än vad Arsenal har?

Man City så klart.
Citera
2022-12-27, 11:14
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ja, usch. Tänk att stöta på lag som Sporting Lissabon eller Sampdoria över några matcher i UCL. Vilken hemsk mardröm det måste vara..

Var/när jag påstått att vi har ligans bästa trupp? Så din bortförklaring, om AFC vinner titeln, kommer alltså att bli det att vi spelade inte UCL fotboll denna säsong?

Det påstod du innan VM till och med, men varför ska jag länka till saker du skriver på fyllan när du själv aldrig kan länka till något?
Citera
2022-12-27, 12:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pashun
Man City så klart.
Ser på oss som minst lika stora favoriter till titeln som det Man City, i dagsläger så är det fördel till AFC.
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Det påstod du innan VM till och med, men varför ska jag länka till saker du skriver på fyllan när du själv aldrig kan länka till något?
Nej, det har jag aldrig hävdat. Sluta servera dina lögner.
Citera
2022-12-27, 12:47
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Av ren nyfikenhet, vilket/vilka lag menar du har större chans att ta hem PL-titeln än vad Arsenal har?

Ä

Brighton
Citera
2022-12-27, 12:52
Medlem
Citat:
Ser på oss som minst lika stora favoriter till titeln som det Man City, i dagsläger så är det fördel till AFC.

Det tycker inte jag, det är för många faktorer som kan rubba Arsenals säsong medans man vet att Man City får 90+poäng. Transferfönstret skulle kunna ändra på det i viss mån men det är fortfarande en ganska orutinerad och ung trupp som man inte vet hur dom reagerar när det verkligen drar ihop sig. Jag tycker oddsen på spelbolagen är rätt som ger Arsenal 25-30% chans på titeln och Man City ~70%.
Senast redigerad av pashun 2022-12-27 kl. 12:57.
Citera
2022-12-27, 14:41
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Vad har du för belägg på att arse ska rå på city och Brighton?

Citat:
Ursprungligen postat av pashun
Ah att du inte vill argumentera är ju rätt tydligt iallafall. Är det alltid såhär låg nivå i denna tråd?

Det räcker med ett arsenal troll försvinn.
Citera
2022-12-27, 15:03
Medlem
Att West Ham skulle förlora mot ett bra Arsenal var ganska väntat, och nu väntar några kritiska måstematcher mot Brentford, Leeds, Wolves och Everton. Om West Ham inte lyckas i de matcherna blir de fast i nedflyttningsstriden... och avgångskraven på Moyes kommer säkert eka högre bland fansen...
Citera
2022-12-27, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vad har du för belägg på att arse ska rå på city och Brighton?

Det räcker med ett arsenal troll försvinn.

Tror du är det enda trollet här gubben
Citera
2022-12-27, 17:22
Medlem
Drickbacks avatar
Dean Smith, Norwich har fått sparken.
Citera
2022-12-27, 18:29
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:

Nej nu har du skitit i det blå skåpet. Minns du när du tog ut din city/arsenal elva? Bara arsenal spelare i stort sett. För du menar väl ändå inte att det finns andra lag som är bättre än City / Arsenal eller hur? Alla vet att hade du inte tycker någon i Manu, Chelsea eller Liverpool har så bra spelare som just ni har nu.
Citera
2022-12-27, 19:03
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Nej nu har du skitit i det blå skåpet. Minns du när du tog ut din city/arsenal elva? Bara arsenal spelare i stort sett. För du menar väl ändå inte att det finns andra lag som är bättre än City / Arsenal eller hur? Alla vet att hade du inte tycker någon i Manu, Chelsea eller Liverpool har så bra spelare som just ni har nu.

Ärligt talat tycker jag att det i nuläget inte finns någon bättre högerback än Ben White, ingen bättre DM än Partey, ingen bättre vänsteranfallare än Martinelli och ingen bättre högeranfallare än Saka. Skulle vilja utnämna Ödegaard till bäst på sin position också, men det är en svår position att jämföra. Är det jämförbart med KDB, Bruno Guimares?

White kan kanske diskuteras men de övriga tre är för tillfället en klass för sig. Om någon såg matchen mot WH igår så såg ni att WH-spelarna inte ens vågade gå nära Partey, livrädda var dem.

Arsenals första 11 är så otroligt väloljade och samspelta. Men svagheten är som så många gånger tidigare sagts bredden. Igår gjorde Arteta 1 byte (+2 tidsslösande på övertid), trots att matchen var vunnen med 20 minuter kvar. Han vågade ändå inte riskera nåt genom att göra byten.
Citera
2022-12-27, 19:05
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ärligt talat tycker jag att det i nuläget inte finns någon bättre högerback än Ben White, ingen bättre DM än Partey, ingen bättre vänsteranfallare än Martinelli och ingen bättre högeranfallare än Saka. Skulle vilja utnämna Ödegaard till bäst på sin position också, men det är en svår position att jämföra. Är det jämförbart med KDB, Bruno Guimares?

White kan kanske diskuteras men de övriga tre är för tillfället en klass för sig. Om någon såg matchen mot WH igår så såg ni att WH-spelarna inte ens vågade gå nära Partey, livrädda var dem.

Arsenals första 11 är så otroligt väloljade och samspelta. Men svagheten är som så många gånger tidigare sagts bredden. Igår gjorde Arteta 1 byte (+2 tidsslösande på övertid), trots att matchen var vunnen med 20 minuter kvar. Han vågade ändå inte riskera nåt genom att göra byten.

Och själv tycker jag spelarna i City är bättre än x och y så vi kommer ingenstans där =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in