2022-12-25, 19:46
Medlem
ursprungsindians avatar
Ett jävla gnäll i den här tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
För helvete!!! Jävla tjat om att det är jul. Programmet spelades väl in i typ oktober?? Orkar inte med deras fjanteri när de låtsas att det är live.
Fattar inte hur man kan irritera sig på detta. Ärligt talat. Det är ett jävla underhållningsprogram. Finns ingen anledning för de att vara transparenta med att det är förinspelat. De låtsas att det är jul av precis samma anledning som de hälsar god kväll, säger att det är fredagkväll osv. Det tillför lite julstämning, fredagsstämning, kvällsstämning, osv.
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
*den trötta åsikten att rap inte är musik och att musik var bättre förr*
Många rappare är 40+, amerikanska pionjärer är säkert runt 70 nu. Finns gott om svenska hiphopgubbar utanför din bekantskapsbubbla.
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Tyckte förra avsnittet var värre än detta, med två sämre lag. Här trevligt med Cecilias kunskap och Unges humor, liksom trollrika deckar-skrivarens avslöjade okunskap.

Tyckte Cecilia sa nåt om att äppelsort inte bör heta Svea, då det är nationalistiskt (hörde jag fel?) drog dock ned och medvetet journalister och kulturvänster inbjudna. Hsde gärna sett David Eberhard, Dick Erixon, en kulturperson motsvarande Lars Vilks bjudas in. Nu verkar inte ens professorer i humaniora (som Gunnar Wetterberg och Dick Harrison) bjudas in, bara "pk-vänstern".
Ledtråden var att namnet var svenskklingande. Hennes poäng var att Svea hade varit lite övertydligt och "för nationalistiskt". Fullt rimlig tankegång av henne. Gå och byt byxor. Du bajsar på dig lite för lätt över småsaker.
Citera
2022-12-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian

Många rappare är 40+, amerikanska pionjärer är säkert runt 70 nu. Finns gott om svenska hiphopgubbar utanför din bekantskapsbubbla.
Sjuttio tror jag inte ett dugg på. Jag var med när skiten kom till Sverige på åttiotalet och aldrig i helvete att de var mer än femton år äldre än jag. Finns inga "gubbar". Jag är gubbe. Det är till mig På Spåret riktar sig. Det fanns en tönt som var jämngammal med mig som gillade det sjuttionio när det var helt nytt men han var ta mig fan ensam. Vi andra gillade Deep Purple och Ackadacka som ju är riktig musik där rytmerna även kompletteras med toner. Samma musik som gäller fortfarande.
Citera
2022-12-25, 20:13
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Sjuttio tror jag inte ett dugg på. Jag var med när skiten kom till Sverige på åttiotalet och aldrig i helvete att de var mer än femton år äldre än jag. Finns inga "gubbar". Jag är gubbe. Det är till mig På Spåret riktar sig. Det fanns en tönt som var jämngammal med mig som gillade det sjuttionio när det var helt nytt men han var ta mig fan ensam. Vi andra gillade Deep Purple och Ackadacka som ju är riktig musik där rytmerna även kompletteras med toner. Samma musik som gäller fortfarande.
Afrika Bambaataa är 65 och Grandmaster Flash fyller 65 om en vecka. Runt 70. Generöst avrundat.

På spåret är för övrigt inte pensionärsunderhållning. Det är tvärtom ganska populärt bland unga vuxna, runt 25-30.
Citera
2022-12-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Afrika Bambaataa är 65 och Grandmaster Flash fyller 65 om en vecka. Runt 70. Generöst avrundat.

På spåret är för övrigt inte pensionärsunderhållning. Det är tvärtom ganska populärt bland unga vuxna, runt 25-30.
Generöst avrundat.....
Jag hade en kollega för tio plus år sedan som var runt trettio. Han hade Broder Daniel tatuerat på armen. Han lät förstå att På Spåret var underhållning för russin.
Citera
2022-12-25, 20:22
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Generöst avrundat.....
Jag hade en kollega för tio plus år sedan som var runt trettio. Han hade Broder Daniel tatuerat på armen. Han lät förstå att På Spåret var underhållning för russin.
Det var då det. Trender kommer och går.
Citera
2022-12-25, 20:35
Medlem
iterums avatar
Tråkigt att varannan resa till världen (det vill säga utanför Europa) går till USA, och tråkigt att matfrågorna fått så stort utrymme. Man kunde önska en större variation på frågeämnena. Men det har ju blivit något av ett running gag att Fredrik Lindström ska äta i studion.

Håller helt med någon skribent ovan som påpekade att Afrika är underrepresenterat bland resmålen.
Citera
2022-12-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iterum
Tråkigt att varannan resa till världen (det vill säga utanför Europa) går till USA, och tråkigt att matfrågorna fått så stort utrymme. Man kunde önska en större variation på frågeämnena. Men det har ju blivit något av ett running gag att Fredrik Lindström ska äta i studion.

Håller helt med någon skribent ovan som påpekade att Afrika är underrepresenterat bland resmålen.
Ja, det är sniket av Lindström. Säkert en del smarriga grejer som jag brukar dregla över. Låt deltagarna smaka också, tycker jag. Gaget flyger inte. Jag vill se dem åka till sydostasien och ta in durian i burarna.
Citera
2022-12-25, 22:24
Medlem
Citat:

Handlar väl om att de inte så gärna vill åka till hemska Afrika och spela in resor?

Så mycket för mångfalden. När allt kommer omkring.
Citera
2022-12-25, 22:50
Medlem
iterums avatar
Citat:
Ja, det är sniket av Lindström. Säkert en del smarriga grejer som jag brukar dregla över. Låt deltagarna smaka också, tycker jag. Gaget flyger inte. Jag vill se dem åka till sydostasien och ta in durian i burarna.
Som tittare är det av föga nöje att se andra äta och få frågor ställda om maten som äts, så för mig får de gärna skära ner på antalet matfrågor till strax över noll.
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Handlar väl om att de inte så gärna vill åka till hemska Afrika och spela in resor?

Så mycket för mångfalden. När allt kommer omkring.
Är det inte korrespondenter som sköter inspelningen? Men SVT har säkert sämre bevakning i Afrika än i USA.
Citera
2022-12-25, 23:02
Avslutad
inget vidare husband nu. Ingen själ i musiken och medlemmarna ser bara kalla och trista ut. Noll ögonkontakt med kameran.
Citera
2022-12-25, 23:12
Medlem
Citat:

Är det inte korrespondenter som sköter inspelningen? Men SVT har säkert sämre bevakning i Afrika än i USA.

Kanske är det så, men det gör i sak det samma, de har inget större intresse av Afrika.

Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
inget vidare husband nu. Ingen själ i musiken och medlemmarna ser bara kalla och trista ut. Noll ögonkontakt med kameran.

Men hipsterfaktorn är hög.
Citera
2022-12-25, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Kanske är det så, men det gör i sak det samma, de har inget större intresse av Afrika.

Men hipsterfaktorn är hög.
Nä, det vete fan? Har de inte bakvända kepsar på sig? Ser mer ut som ghetto/gangsta-människor. Fåniga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in