2022-12-23, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Har man fått flugor inne är det smartaste att ta dem med dammsugaren. Även en gubbe har oftast en dammsugare. Slipper griset som kan bli med flugsmällare.

Gjorde det misstaget en gång. Trodde jag var smart i min ungdom när jag använda dammsugaren fram tills den dagen jag skulle byta dammsugarpåse. Då låg det en koloni med flugägg i dammsugarpåsen och runt hela jävla locket och i filtret. Höll på att spy. Slutade med att jag fick slänga dammsugaren.
Citera
2022-12-24, 09:06
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
En rakhyvel håller i evighet om man bara tvättar av anslktet och sen bara tvålar in skägget innan rakning med vanlig handtvål medan huden är fuktig efter första tvätten.
Audiodramapoddar typ thriller är perfekt innan sömn. nollar skallen bra.
Behandla alla, främst kvinnor, som en polare.
Om du känner suget då du vill ner i vikt, rörelse, promenad eller nåt. Suget försvinner.
Sista koppen kaffe efter lunch.
Verkligen undersök hur du är under olika delar av dygnet. När du är trött, när du är produktiv osv.
En Earl grey tepåse räcker till 2-3 koppar. Bara kokt kranvatten är förvånansvärt gott som kvällsdryck.
Blanda lika delar billig whisky och cointreau, lyssna på suggestiv musik i mörkt rum vid fullmåne. Ger en jäkla skön känsla.
Gladpack för osten, Ställ mitt på och vik in ändarna, snyggt och snabbt.
Hotelltofflor är jäkligt sköna att gå omkring hemma med. Bra på gymmet också.

Nja, här måste jag anmäla motsatt uppfattning.

Många anser att all svagt brunfärgad dryck kan gå under benämningen te. I själva verket bör man alltid ta två tepåsar för att få något som påminner om riktigt te. Te innehåller ju även koffein, en stark kopp te så mycket som hälften av en kopp kaffe. Coffein-kicken och den riktiga tesmaken kräver två tepåsar, som får dra i 10 minuter. Då hinner te't svalna lite så man slipper fördärva drycken med blaskig mjölk. Testa det.
Citera
2022-12-24, 09:50
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Synd att tråden degenererat från gubbtips till "tips till gubbar".
Citera
2022-12-25, 20:37
Medlem
ingenios avatar
Ingen har väl ännu nämnt gubbkalsonger med gylf? Detta är verkligen något man inte klarar sig utan! Jag har alltid köpt en trepack på Gekås för 59 spänn men nu är det djävliga att Ullared tycks ha slutat med dem, så jag börjar f-n få panik. Vägrar att ta på mig ett par boxershorts och nu är snart gummibandet uttänjt på de kalsonger som jag har kvar. Är det någon som vet var man fortfarande kan få tag på gubbkalsonger med gylf?
Citera
2022-12-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farmenSebastian
Nej.
Man köper färdigskivat

Dumma gubbar

Färdigskivad ost ger gay-vibbar (eller så är du kvinna och kommer inte fatta ändå).

En streetsmart gubbe sportar hårdost och varvar fyra (minst fyra alltså) osthyvlar tills diskmaskinen behöver startas (perfekt synkroniserat med att de är slut i kökslådan), annars köper man en femte för att uppnå perfekt balans.

En hardcore-gubbe kör med en osthyvel och låter den ligga och svettas med osten i kylskåpet tills osten är slut,

...och är det gubbvarning DELUXE så diskar han inte ens den mellan ostbytena.

Det finns bara dessa nivåer, det är sedan gammalt !

GUBBEN uppfann diskmaskinen när feministerna började kräva att gubbar också skulle diska.
Citera
2022-12-25, 22:27
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Äh. Lika bra att få full retard.

1. Du har givetvis stora krokar på dörrens insida.

Där hänger du dina färgglada nycklar och nyckelknippor.

2. Nycklarna kanske rentutav har sin dedikerade magnetskål och/eller fiffiga stålvajer "nyckelkedja" (som vaktmästare och väktarna har)

Kanske t om med stora KOM-IHÅG- tavlor.

Du släckte väl lyset?

Du heter Bert.

Och andra handikapp-anpassningar.

Skohorn?
Nej köp mjuka cp-skor som endast assitenterna tar av dig vid duschning (givetvis sittandes på toalettstolen)

....denna tråd alltså...

Haha! Vill se fler tips från dig
Citera
2022-12-25, 23:00
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
Nej.
Man köper färdigskivat

Dumma gubbar
Nej nej du har fått allt fel. Gubbproffs köper en årsförbrukning av edamer jul ost i mellandagarna håller hur länge som helst vaxade och väldigt bra kg pris.
Citera
2022-12-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
Nej nej du har fått allt fel. Gubbproffs köper en årsförbrukning av edamer jul ost i mellandagarna håller hur länge som helst vaxade och väldigt bra kg pris.
Så jävla god är den också.
Funkar till allt.
Citera
2022-12-25, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Synd att tråden degenererat från gubbtips till "tips till gubbar".

Det är uppfattat. Ett gubbtips för alla åldrar: Blöt överblivna pizzakartonger under diskhons vattenkran med lite vatten på varje sida, det behöver inte ens vara varmt vatten, och ni kommer bli chockade av hur lätt det är att vika ihop pizzakartongerna till små behändiga knyten som tar lite plats när det är dags att släpa dem till återvinningen. Dessutom innesluter man den inte alltid så trevliga doften av pizzarester!
Citera
2022-12-26, 19:34
Medlem
iterums avatar
Innan du dömer främlingar, tänk på att de ser saker ur sitt eget perspektiv, baserat på deras upplevelser och livsval. Tänk också på att de har sina egna inre kamper de dagligen utkämpar, och otrevligt uppträdande är sällan riktat mot den egna personen. Det är ingen mening att låta ens humör påverkas av att någon random agerar ohyfsat.

Att förlåta oförätter gör dig till en moralisk vinnare, och så mår du mycket bättre också.
Citera
2022-12-28, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan76Hongkong
Handsprit gott folk - det är tipstet! Det finna att köpa lite överallt sedan pandemin och är numera lätt att tillgå. Köp en flaska och ställ på badrummet. Kläm ut en riklig dos med sprit i handflatorna, gnugga in den i armhålorna först, skrevet sedan och sist runt arslet.

En mycket effektiv metod att eliminera gubblökodören, så att du åka kommunalt igen utan att folk reser sig från sina säten nät du sätter dig intill dem.
Kan bekräfta att handsprit fungerar utmärkt som deodorant. Har använt det i typ två decennier men bara under armarna och på fötterna. Handsprit benämns även handdesinfektion som är ett samlingsnamn för olika vätskor. Dessa kan ha litet olika egenskaper. Från lättflytande vätska som avdunstar helt till trögflytande gel som lämnar en hinna.

Har testat mig till att det bästa är något mitt emellan i form av DAX Alcogel 85 som finns för typ 50 spänn nästan överallt och räcker länge. Lagom tjockflytande (enkel att applicera), lagom återfuktande, lämnar ingen hinna. Motverkar dålig lukt men även minskar transpiration och ger en fräsch känsla, vilket uppskattas särskilt av folk som måste ha heltäckande skor hela dagarna på jobbet.
Citera
2022-12-28, 08:03
Medlem
hipsterkatts avatar
Tack Conny för detta!!

Jag skulle vilja tipsa om en transparent plastlåda att lägga alla garantier, instruktioner, kvitton och liknande papper som man kan behöva någon gång till saker såsom kaffemaskinen, den dyra jackan, gjutjärnsgrytan, övrig hemelektronik osv. Mycket tillfredsställande när det är dags att reklamera något eller dubbelkolla hur man avkalkar.

Att ha madrasskydd och kuddskydd till allting i sängen är även det mycket klokt.

Ta hand om tänderna mer än vad du tror att du behöver!!!

En till ändamålet passande klippt liten bit plastnät bör placeras i badkarsbrunnen om badkaret även används som dusch av personer med långt hår – allt hår stoppas effektivt från att åka vidare i avloppet.

Ha alltid en pannlampa i nattduksbordet. Mysigt när man ska kvällsläsa.
Senast redigerad av hipsterkatt 2022-12-28 kl. 08:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in