2022-12-24, 08:47
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Förhoppningsvis hamnar vi inte i samma läge som på OS då sju av åtta åkare hade tveksam till rent ut sagt usel form + Jonna i superform.
Vad gäller Jonna så har hon nu varit bästa svenska i de senaste sexton internationella tävlingar hon kört (tretton om vi räknar bort stafetter, och nej jag räknar inte sprintkval - där var Johanna snabbare i Drammen). Ska vi gissa att hon kommer upp i 22 men inte 23?

Nu var det extrema förhållanden i Kina, lär knappast bli samma i Planica. Men jag är orolig för att svenska landslagsledningen kommer sabba guldmöjligheterna genom att göra felaktiga uttagningar.
Citera
2022-12-24, 09:13
Medlem
Kerttu Niskanen och Krista Pärmäkoski verkar ha stannat i Davos över julhelgen för att ladda för TdS på höjd
Citera
2022-12-24, 10:31
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nu var det extrema förhållanden i Kina, lär knappast bli samma i Planica. Men jag är orolig för att svenska landslagsledningen kommer sabba guldmöjligheterna genom att göra felaktiga uttagningar.
Instämmer i att förhållandena i Kina var extrema på nästan alla möjliga sätt.
Men jag är mer rädd för sjukdom, tappad form och felvallning än för feluttagning
Men mest rädd är jag för koman efter all julmat
Citera
2022-12-24, 10:50
Medlem
rainbowias avatar
God Jul!

Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
Är Kläbo verkligen en så stor favorit som oddsen indikerar? Är Golberg till odds 8 inte ett ganska bra spel?

Ja, orimligt lågt odds på Kläbo. Spännande med Golbergs odds, ja.
Citera
2022-12-24, 10:52
Medlem
FNLSs avatar
Etapp fyra, jaktstart i oberstdorf, bygger på etappresultat av etapp tre och inte total ställningen. Men så har det ju varit några år nu så inget nytt.
Citera
2022-12-24, 18:05
Medlem
BraidsMammas avatar
God Jul på er alla,
I år önskar jag mig ett stafettsilver för herrarna ❤️
Citera
2022-12-25, 12:30
Medlem
bcdefgs avatar
God Jul!
Inte minst för Kazakerna i östeuropeiska cupen, som blivit en nationell tävlingsserie med Ryssland och Belarus utstängda och Ukraina i krig.
Är det inga fler länder som brukar köra i den cupen?
Balkan cup verkar mer livaktig vad gäller antalet deltagande länder, men konkurrensen är väl obefintlig?
Citera
2022-12-25, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BraidsMamma
God Jul på er alla,
I år önskar jag mig ett stafettsilver för herrarna ❤️

God jul!

Önskar en evigt frisk axel för Linn Svahn och ett bättre immunförsvar åt hela landslaget.
Citera
2022-12-25, 15:02
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
God Jul!
Inte minst för Kazakerna i östeuropeiska cupen, som blivit en nationell tävlingsserie med Ryssland och Belarus utstängda och Ukraina i krig.
Är det inga fler länder som brukar köra i den cupen?
Balkan cup verkar mer livaktig vad gäller antalet deltagande länder, men konkurrensen är väl obefintlig?

Vet inte om du menar allvar med frågan, fast när stjärnan Pepene kör sporadiskt i Balkan Cup så är blir det vad det blir. Förra årets cupvinnare Peshkov kämpar om en topp-50 i Alpcupen och var mil efter i Davos.
Citera
2022-12-25, 19:35
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Vet inte om du menar allvar med frågan, fast när stjärnan Pepene kör sporadiskt i Balkan Cup så är blir det vad det blir. Förra årets cupvinnare Peshkov kämpar om en topp-50 i Alpcupen och var mil efter i Davos.
Frågan var retorisk, men iofs så är ju Pepene bättre än vad jag tänkte mig att bästa åkaren från den delen av Europa skulle vara.
Peshkov får bli en ny favorit, förstaårssenior som bara vann en deltävling i BC förra vintern och var som bäst 39:a på JVM. Körs bevisligen en del rullskidtävlingar på balkan under sommaren.
Citera
2022-12-26, 10:01
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Frågan var retorisk, men iofs så är ju Pepene bättre än vad jag tänkte mig att bästa åkaren från den delen av Europa skulle vara.
Peshkov får bli en ny favorit, förstaårssenior som bara vann en deltävling i BC förra vintern och var som bäst 39:a på JVM. Körs bevisligen en del rullskidtävlingar på balkan under sommaren.

Peshkov lite av en Tiril Udnes Weng typ med hög lägstanivå? Verkar som han undviker att tävla i sprint, så något tur för honom att det blev så många sprintar inställda i vintras mtp totalsegern.

Vad gäller för att vara direktkvalificerad till VM? (har för mig att det är FIS-punkterna som styr)
Citera
2022-12-26, 10:23
Medlem
Alkibiadess avatar
Noterar att varken Lisa Ingesson eller Märta Rosenberg ännu har anmält sig till Skandinaviska cupen i Rovaniemi. Visserligen typ en vecka till att anmäla sig på. Däremot har Moa Hansson, Louise Lindström, Ella Olsson, Jenny Solin, Lovisa Modig och Sofia Henriksson anmält sig.

Kan ju tolkas som att Ingesson är tänkbar för touren (svenska laget släpps imorgon). Rosenberg har eventuellt varit sjuk (strök sig från Östersund) så kanske inte lika troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in