2022-12-25, 03:26
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Jag gör snabba pengar med hävstång.
Minus går jag definitivt inte.
Så inte ett rätt har du.

haha.
Tänkte egentligen bara skriva det men alla som hållit på med trading inom krypto vet att du har fel.
Du har noll koll på när ett 20, 30 procent dropp eller ännu större kommer.
Eller du kanske förutspådde krashen imaj 2021? Eller uppgången några månader efter?
Eller ännu en krash i december 2021 och som sedan sommaren har hållit sig på ungefär samm nivå.
Säg nu hur framtiden ser ut så ska vi se hur rätt du har, du får själv välja vilken tidsperiod ( 1 dag, 1 vecka, 1 månad osv) För gör du snabba pengar så tradear du ju väldigt kortsiktigt.

Så länge du inte postar bevis på dina trades eller kör live kommer ingen tro dig.
Citera
2022-12-25, 03:51
Medlem
losfers avatar
Långsiktigt sparande på börsen. 25 år av regelbundna investeringar gör att man kan pensionera sig i 50-års åldern.
Citera
2022-12-25, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Eller att pappa vaknar och gör frukost till hela lyckliga familjen och sedan kör barnen till privat skolan ( där det är ordning och reda) för att sedan hämta barnen. Finns ingen bättre känsla att vara tillgänglig för hela familjen 24/7! Allt tack vare $.
Syftade inte på situationen i sig utan det faktum att han tror att han inte kan bli förmögen om han skaffar barn så min poäng kvarstår.
Citera
2022-12-25, 08:43
Medlem
Aktieklipparns avatar
Ca 2 miljoner har jag fått ihop på bostadsaffärer (under mina 22år som sjukpensionär)

Har aldrig kört nya bilar, äter väldigt sällan ute, är prismedveten (kanske lite halvsnål)

MEN jag har rest väldigt mkt under dessa år.. allt handlar om prioriteringar

* Har inte räknat med arv som jag fått för några år sen
Senast redigerad av Aktieklipparn 2022-12-25 kl. 09:16.
Citera
2022-12-25, 08:54
Medlem
Jag började med fastighetsaffärer (hyreshus) väldigt tidigt i livet och har byggt upp en förmögenhet under en 30-årsperiod. Idag har jag två fastighetsbolag vilka är nästintill skuldfria och som jag tar utdelning från årligen. Har även investerat i utdelningsaktier i 27 år.
Citera
2022-12-25, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Vilket mindset hade ni, samt vilka målsättningar och strategier använde ni er av?
Ärvde.
Citera
2022-12-25, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Jobba, spara sedan sattsa. Sluta aldrig att jobba hårt och sattsa. Börsen och fastigheter.

Alla runt ock kring mig festade och reste medans jag bara körde. Körde som fan. Tog mig ett år att bli Miljonär vid 21, började med inget.
Sedan sattsa större och större belopp. Tills den dag jag insåg jag vill mera och större och snabbare.

Hade efter 10 år ( 97 -2007 ) ca 23 miljoner kr med mig vid flytt till Usa. Lång historia kort, efter 11 år i Usa……..

Jag är ekonomisk oberoende och pensionär vid 42!

Får man fråga vad du gjorde som 21åring som drog in runt 5000:- /dag skattat och klart (justerat för inflation runt det dubbla i dag)

Vad ägnade du dig åt i Usa?
Citera
2022-12-25, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackaborn
Började köra taxi.

Är man Top 1% utav människorna i en bransch så tjänar man pengar.

Vad är receptet för framgång i den branschen? Dvs vad gör man konkret för att ingå i top 1%? Hade du eget? Många bilar och förare?
Citera
2022-12-25, 09:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
haha.
Tänkte egentligen bara skriva det men alla som hållit på med trading inom krypto vet att du har fel.
Du har noll koll på när ett 20, 30 procent dropp eller ännu större kommer.
Eller du kanske förutspådde krashen imaj 2021? Eller uppgången några månader efter?
Eller ännu en krash i december 2021 och som sedan sommaren har hållit sig på ungefär samm nivå.
Säg nu hur framtiden ser ut så ska vi se hur rätt du har, du får själv välja vilken tidsperiod ( 1 dag, 1 vecka, 1 månad osv) För gör du snabba pengar så tradear du ju väldigt kortsiktigt.

Så länge du inte postar bevis på dina trades eller kör live kommer ingen tro dig.
Kanske vi missförstod varandra.
Krypto tradar jag inte. Har bara en mindre post som jag haft länge. Men jag tradar index och råvaror med hög hävstång och det har gett mycket snabba pengar.
Citera
2022-12-25, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Ett bra självförtroende är nog A och O för att lyckas bygga en förmögenhet själv.

Om du med "A och O" menar att det är en förutsättning tycker jag du har fel.

Om man utgår i från att bygga upp en verksamhet från grunden handlar mycket om att kunna underkasta sig hårt arbete, att kunna plocka fram inneboende drivkrafter när det går tungt etc och ha en starkare vilja än andra att lyckas. Inget av det behöver ha en koppling till bra självförtroende. Jag skulle nog i många fall säga att för bra självkänsla och för högt självförtroende kan ställa till det.
Citera
2022-12-25, 10:09
Medlem
tantaluss avatar
Mindset: hunger och tävlingsinstinkt. Det hjälper om du har vuxit upp, pluggat och jobbat med människor som har samma egenskaper och / eller större förmögenheter.

Målsättning: minst 20 MEUR, ca. 2/3 kvar dit

Strategier: de vanliga som redan har nämnts (jobba, spara, investera) samt att söka bra risk/reward-situationer. De senare finns lite överallt, från börsen till startups. Däremot har jag personligen hållit mig ifrån fastigheter då jag inte gillar long, leveraged & illiquid-kombinationen. De som tog det bettet har lyckats väldigt väl men nu får vi se vilka som har försökt mjölka kossan en gång för mycket.

Som flera har varit inne på tror inte heller jag på metoden att jobba livet ur sig och sedan gå i pension utan att gradvis låta det flyta över från operativt bankande till strategiskt arbete till rena investeringar och styrelseposter. Människan behöver sammanhang.
Citera
2022-12-25, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Inga lån. Spara först och köp sen. Låt pengarna arbeta.
Tycker jag kan ifrågasättas...har du en bra ide måste du många gånger låna startkapital för att överhuvudtaget dyka upp på startlinjen.Har personligen sett alltför många som aldrig kom till starten pga.av just ditt tankesätt.Tyvärr har människan en benägenhet att bli bekväm och försiktigare med åren vilket för många resulterar i att dom lämmnar på kneget..nej fan,all inn i unga år..bära eller brista!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in