Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Men håll med om att jag har rätt. Om du fått den andra starten hade det förmodligen gått ännu fortare och du varit ännu rikare men dina förmågor hade inte varit bättre för det.
Ja, alltså om man bortser från att vissa drivkrafter som revanschlust etc inte förändrats.
Kan du inte berätta lite mer om varför just du lyckades med din business, personliga egenskaper etc.
Fast jag undrar det helt ärligt. Och jag hade inte bråttom.
Och jag var aldrig intresserad av pengarna i sig. De kom mer som ett kvitto på att det man hade planerat verkligen blev av.
Revanschlusta var däremot en stor del av drivkraften.
Det var så många som sa att det jag ville göra var omöjligt och fel.
Men pengarna var till nytta för att uppgradera boendet, både BR och fritidshus. Obelånat.
Varför det lyckades var extrem envishet och uthållighet. 70-80 timmars arbetsvecka. En hustru som trots heltidsarbete tog hand om hemmet.
Och så riktigt bra timing vid flera tillfällen. Rätt kundkrets i början av 90-talet t ex.
Samtidigt hanteringen av extrema kriser. Fick sparka halva personalstyrkan vid ett tillfälle t ex.
Fick hot om stämning från ett av världens största multinationella företag som hade raderad ut allt. Men efter många nattmanglingar slutade det med att vi fick mer betalt och inga motkrav.