2022-12-24, 21:29
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
O dom som inte är det skall de hänga sig vid 31? varför finns det så många fattiga o f f a
i sydamerika afrika ryssland kina sverige UK mm

Fattigdom är en styggelse världen över, som dessvärre kommer att bestå.. Eller trodde du för ett ögonblick att det finns någon rättvisa?
Å bistånd hjälper inte heller. Människor blir passiviserade och lejonparten av cashen hamnar i fel fickor.
Citera
2022-12-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Fattigdom är en styggelse världen över, som dessvärre kommer att bestå.. Eller trodde du för ett ögonblick att det finns någon rättvisa?
Å bistånd hjälper inte heller. Människor blir passiviserade och lejonparten av cashen hamnar i fel fickor.

Men fattiga utan framtid borde döda sig själva i stället för att för skitpengar serva dem som har mycket
Citera
2022-12-24, 21:38
Medlem
Satte upp en plan redan som tjugoåring, satsade på att ta mig till USA och tjäna pengar. Väl där hade jag som regel att karriären är #1. Flickvänner, vänner, familj, fritid, allt detta kommer i andra hand.

Ringer chefen och ber dig att slänga ihop en rapport på en fredag säger du ja utan att klaga och jobbar sedan 30 timmar den helgen. På måndag är det färdigt och du lämnar in den som om ingenting.

Sedan sparar man minst 50% av lönen netto och in på börsen.
Citera
2022-12-24, 21:42
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Men fattiga utan framtid borde döda sig själva i stället för att för skitpengar serva dem som har mycket

Inget som jag har påstått. Rätt perverterad kommentar du kommer med..
Citera
2022-12-24, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Inget som jag har påstått. Rätt perverterad kommentar du kommer med..

Men då behöver vi ju inte jaga pengar eftersom livet är både juste o lyckligt som fattig.

Jag var dock inte det
Citera
2022-12-24, 21:47
Medlem
1. Bli bra på det du gör
2. Starta eget, håll kunder nöjd, försök sälja återkommande tjänster
3. Väx verksamhet med ökad kundförfrågan
4. Håll dina anställda nöjda
5. Dokumentera allt
6. När du nåt 20-30 anställda vill konkurrenter köpa bolaget
Citera
2022-12-24, 21:58
Medlem
Att vara förmögen och ekonomiskt oberoende är inte riktigt samma sak. Det kan höra ihop men det är inte samma sak enligt mig. Du kan va ekonomiskt oberoende med tex. en utbetalning på aktier/fonder på 10.000kr/mån. Allt beror ju på ditt sätt att leva. Vissa kan leva på 10.000kr/mån medan andra inte vill/kan det pga personliga orsaker och väljer att jobba för att kunna leva i mer lyx eller ett normalt liv. Att va ekonomiskt oberoende är alltså väldigt olika från person till person. Egentligen precis som att vara förmögen?
Att vara förmögen är det att ha 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 mill osv på kontot/aktier/fonder?
Jag själv ser mig inte som förmögen och jag har ett antal miljoner i fonder/aktier med en fin utbetalning som jag återinvesterar. För mig är att vara förmögen att ha runt 50 mill. Då ger det dig en återbetalning som stiger med mer än vad du kan göra av med. Men som sagt det är beroende på person och det här är min definition av att va förmögen.
Jag har ett normalt jobb, har jobbat utomlands där lönerna är högre än i Sverige. Har inte levt snålt. Har gjort relativt bra investeringar som sedan har återinvesteras. Köper så mycket som möjligt som kan gå upp i värde i stället för att tappa värde. Tagit lån ist för att betala cash, använt mina pengar för att investera i andra saker med lån. Med andra ord jag har använt mig av lån för att öka mina investeringar som då genererar en större vinst.
Citera
2022-12-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodapopkicker
1. Bli bra på det du gör
2. Starta eget, håll kunder nöjd, försök sälja återkommande tjänster
3. Väx verksamhet med ökad kundförfrågan
4. Håll dina anställda nöjda
5. Dokumentera allt
6. När du nåt 20-30 anställda vill konkurrenter köpa bolaget

Så är det i de flesta fall
Men det ger Max 15-20 mkr att sälja då

Konsten är att hålla ut 10 år till.
Men visst, det är inte lätt att orka
Citera
2022-12-24, 22:43
Medlem
Började köra taxi.

Är man Top 1% utav människorna i en bransch så tjänar man pengar.
Citera
2022-12-24, 22:52
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sempor12
Arbetade i Norge i 2 år, rensade fisk.
Kom hem med 300k.
Satte in i kryptovalutor främst btc och eth.
Har 7 miljoner nu men har investerat 5 miljoner i kryoto igen så om 2 år kommer det va kanske 15-20 miljoner totalt.

Frågan är dock när är man förmögen?
I min värld så är man förmögen när man inte behöver jobba men ändå har pengar så man kan resa flera gånger per år och köpa det man vill, typ vill man ha en kamera för 40 k så köper man den utan att tveka

Hur mycket har du förlorat i krypto i år då? Och i vilka kryptovalutor?
Citera
2022-12-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sFBs
Finns inga pengar i världen som kan köpa känslan när man kommer hem efter en jobbig dag och välkomnas av sitt lyckliga barn som väntat hela dagen på att pappa ska komma hem från jobbet.

Eller att pappa vaknar och gör frukost till hela lyckliga familjen och sedan kör barnen till privat skolan ( där det är ordning och reda) för att sedan hämta barnen. Finns ingen bättre känsla att vara tillgänglig för hela familjen 24/7! Allt tack vare $.
Citera
2022-12-24, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Hur mycket har du förlorat i krypto i år då? Och i vilka kryptovalutor?

Inget.
Investor du när marknaden är låg är det ganska lätt att göra några gånger pengarna.
De som förlorar är dom som går lång eller kort samt om man köper när marknaden är het.

Bitcoin och annan krypto har hittills gått i cykler där den är väldigt het under några månader eller så för att sedan sakta dö ut och vara låg i flera år.
1.5 år kvar tills nästa gång marknaden kommer explodera så är bra tid att investera just nu när marknaden är som lägst .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in