2019-01-31, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Officiella snacket från Cameron man hört är argument i stil med "vi har väntat på att teknologin ska gå framåt så vi kan ta det till en ny nivå".

Tycker det är ett så konstigt synsätt
Citera
2019-01-31, 17:00
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Officiella snacket från Cameron man hört är argument i stil med "vi har väntat på att teknologin ska gå framåt så vi kan ta det till en ny nivå".
Då hade han väl kunnat vara öppen med det från början och inte hålla på och skjuta upp filmerna typ 1-2 år i taget gång på gång?
Det är just att releaseårtalet skjutits fram gång på gång som är så irriterande.
Citera
2022-05-12, 09:57
Snackas om 3D på biografen - utan glasögon. Stämmer detta?
Citera
2022-11-02, 17:54
Medlem
LeCastles avatar
TRAILER AVATAR 2. (Premiär 14 december)
https://youtu.be/d9MyW72ELq0
Citera
2022-12-24, 03:18
Medlem
Avatar 2 Sög så hårt! 3 timmars slöseri med tid!!

Såg Avatar 2 några timmar sedan. Fyfan vad den sög. Hade typ ingen handling och var helt värdelös. Slöste 3 timmar av mitt liv jag aldrig kommer att få tillbaka.

IMDB betyget på 8,0 måste vara fake? De vet att många kollar där innan man kollar på filmer,så de höjer betygen på filmerna?

Såg den i 3D men den var bara för kass. Extremt långtråkig! Hur första filmen kunde slå rekord i intäkter måste varit bara p.g.a hypen och reklam/marknadsföring för filmen. Samma för den andra.

Någon som inte håller med?
Citera
2022-12-24, 03:43
Medlem
espiyes avatar
Jag har inte sett den, men såg halva första Avatar. Det är ett spektakel. Redan Aristoteles för 2500 år sedan beskrev att spektakel hade det lägsta konstnärliga värdet. Det fanns redan då alltså. Grejen är att Hollywood använder det visuella CGI för att få in kunder i biograferna. 3D är ju något som vi inte har i TV eller datorskärmar ännu. Det finns på bio och används som en unik säljpunkt. Det är bara pengar det hela handlar om, och då kommer ju konsten och de högre värdena i kläm.
Citera
2022-12-24, 03:49
Medlem
OpieWinstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tentss
Såg Avatar 2 några timmar sedan. Fyfan vad den sög. Hade typ ingen handling och var helt värdelös. Slöste 3 timmar av mitt liv jag aldrig kommer att få tillbaka.

IMDB betyget på 8,0 måste vara fake? De vet att många kollar där innan man kollar på filmer,så de höjer betygen på filmerna?

Såg den i 3D men den var bara för kass. Extremt långtråkig! Hur första filmen kunde slå rekord i intäkter måste varit bara p.g.a hypen och reklam/marknadsföring för filmen. Samma för den andra.

Någon som inte håller med?

Håller med, helt kass.
Citera
2022-12-24, 03:53
Medlem
LemPicas avatar
Såg ettan när den kom, tyvärr.
Sådan tur är lärde jag mej av det misstaget och har aldrig sett om den och kommer definitivt inte se någon uppföljare så länge jag själv får välja.
Hur någon som sett ettan kan välja att också se uppföljaren av detta spektakel är för mej en gåta.
Citera
2022-12-24, 04:23
Medlem
Whirls avatar
Den var i alla fall inte lika full av PK-propaganda som Hollywood-filmer brukar nu för tiden (räknar inte fördömande av valjakt som särskilt politiskt relevant). Annars ja, totalt substanslös film som enbart kunde leverera på det visuella planet. Och även där blev den snabbt repetitiv.
Senast redigerad av Whirl 2022-12-24 kl. 04:29.
Citera
2022-12-24, 04:27
Medlem
swedsters avatar
Ettan i sin oklippta version är riktigt bra,denna tvåa klarade jag bara att spola mig igenom....
Citera
2022-12-24, 04:35
Medlem
fellowvessels avatar
Det är smurfarna fast för 13 åringar, fattar man inte det på förhand är man inte direkt stjärnfysiker.
Citera
2022-12-24, 06:09
Medlem
Tycker inte den första var särskilt bra heller. Föll offer för den extrema hajpen, såg den en gång och förstod verkligen inte hur den kunde få så extremt goda recensioner. Jag kommer troligtvis att se den andra också men det får bli efter att den gått klart på bio. Har noll förväntningar och känner ingen stress att behöva kasta mig över den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in