2022-12-24, 06:09
Medlem
Christopher.s avatar
Pocahontas tema. Animeringarna var dock häftiga med 3:d när det begav sig.
Citera
2022-12-24, 06:12
Medlem
Det känns onekligen som de intellektuella förväntningarna på biopubliken hela tiden minskar. Ett resultat av "reverse flynn effect"?
Citera
2022-12-24, 07:52
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tentss
Såg Avatar 2 några timmar sedan. Fyfan vad den sög. Hade typ ingen handling och var helt värdelös. Slöste 3 timmar av mitt liv jag aldrig kommer att få tillbaka.

IMDB betyget på 8,0 måste vara fake? De vet att många kollar där innan man kollar på filmer,så de höjer betygen på filmerna?

Såg den i 3D men den var bara för kass. Extremt långtråkig! Hur första filmen kunde slå rekord i intäkter måste varit bara p.g.a hypen och reklam/marknadsföring för filmen. Samma för den andra.

Någon som inte håller med?

Har hört lite mixat om den. Jag har själv inte sett den ännu men det ska jag nog göra i mellandagarna.
IMDB har ibland en vinklad rating där dom tar bort låga betyg för att det skett en påverkanskampanj.
Men denna verkar även ha fått bra resultat på rotten tomatoes, även av användare.
Jag tror inte det kommer att vara jättedålig, men sen och andra sidan förväntar jag mig inte världens bästa handling, men väldigt välgjord film rent visuellt.

https://www.rottentomatoes.com/m/ava...e_way_of_water

Citat:
Ursprungligen postat av swedster
Ettan i sin oklippta version är riktigt bra,denna tvåa klarade jag bara att spola mig igenom....

Jepp. Du spolade dig igenom en film som bara finns ute på biograferna. Fast och andra sidan, jag kan förstå om du är en person som sitter och ser en cam version och sen klagar på bild och ljud.
Citera
2022-12-24, 07:57
Medlem
One2Manys avatar
Alltså, va? Första filmen var ju så jävla värdelös och efterbliven så varför hade du förväntat dig att uppföljaren skulle vara bra?

Själv pallade jag inte ens se hela första filmen. Det är för i helvete Dances with Wolves i en ful-CGI kostym.
Citera
2022-12-24, 08:05
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Den första filmen var före sin tid visuellt. Minns att jag gillade den när jag var ung. Men idag så har jag insett hur medioker den egentligen är. Storyn för förutsägbar och följer en ”hero’s journey”. Men fungerar som sagt sisådär.

Rent visuellt kan inte filmer bli hur snygga som helst. Vi närmar oss slutpunkten. Så rent visuellt har inte denna film något överdrivet att erbjuda då andra filmer numera kommer ikapp. Trots att filmen egentligen skulle ha släpps ca 2-3 år tidigare men tekniken fanns inte då på plats för att genomföra filmen.

Antigen så har folk gått vidare eller så lever Avatarhypen än. Tror personligen på det sistnämnda alternativet.
Citera
2022-12-24, 08:09
Medlem
Imnshos avatar
Görs det överhuvudtaget några bra filmer längre? Tycker allt är sequels och nyinspelningar där huvudsyftet är specialeffekter.

Nej, ska man se nåt blått så är det en gammal hederlig smurf-film som gäller.
Citera
2022-12-24, 08:12
Medlem
DevilsDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espiye
Jag har inte sett den, men såg halva första Avatar. Det är ett spektakel. Redan Aristoteles för 2500 år sedan beskrev att spektakel hade det lägsta konstnärliga värdet. Det fanns redan då alltså. Grejen är att Hollywood använder det visuella CGI för att få in kunder i biograferna. 3D är ju något som vi inte har i TV eller datorskärmar ännu. Det finns på bio och används som en unik säljpunkt. Det är bara pengar det hela handlar om, och då kommer ju konsten och de högre värdena i kläm.

Det är inte bara pengar det handlar om eller enbart visuellt.

I vissa filmer som ett exempel (The Craft) finns det så kallade ”spells” häxkonst och annat. Samma med uppföljaren.

Det vi tänker, ord vi uttalar, det vi hör, har en effekt.

Hollywood är egentligen Jesuit Theatre, det är dom som har kontroll där via CIA.

Angående Avatar, det är endast satanistisk smörja. Det är vad hela filmen handlar om. Antihuman satanic.

Det är bara söka efter det och studera filmerna så ser man detta.

Man hittar väldigt intressant info när man förstår vad ordet Avatar betyder. Det ser ut som en vanlig påkostad film, under ytan är det något helt annat.

Avatar > satanic > sök för info.
Senast redigerad av DevilsDen 2022-12-24 kl. 08:44.
Citera
2022-12-24, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Alltså, va? Första filmen var ju så jävla värdelös och efterbliven så varför hade du förväntat dig att uppföljaren skulle vara bra?

Själv pallade jag inte ens se hela första filmen. Det är för i helvete Dances with Wolves i en ful-CGI kostym.

Äh, överdriv inte.
Första filmen var både välgjord och väl skådespelad, sedan att handlingen var en ytterlig banalitet helt avsaknad nytänkande är en annan sak.

Ser man trailern för denna(har inte sett än), så verkar upplägget vara, samma sak igen, men nu finns det vatten också.
Citera
2022-12-24, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Görs det överhuvudtaget några bra filmer längre? Tycker allt är sequels och nyinspelningar där huvudsyftet är specialeffekter.

Edge of tomorrow är bra action. Whiplash rekommenderas också. Båda dessa har ju dock några år på nacken.
Citera
2022-12-24, 08:41
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho

Ja, TOP GUN MAVERICK var helt jävla suverän!
Citera
2022-12-24, 08:46
Medlem
Narutoshippchops avatar
Handlingen i första filmen var så extremt basic och tunn, så hur kunde du förvänta dig en vettig uppföljare?

En snabb koll på lite olika recensioner via Youtube ger dig alla svar och förvarningar du behöver.
Citera
2022-12-24, 08:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Handlingen i första filmen var så extremt basic och tunn, så hur kunde du förvänta dig en vettig uppföljare?

En snabb koll på lite olika recensioner via Youtube ger dig alla svar och förvarningar du behöver.

Du måste levt under en stubbe om du inte fattat att Avatar var en direkt kopia på dansa med vargar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in