2022-12-22, 19:22
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Har du sugit så mycket kuk att du har fått nån hjärnskada eller?

"Ni som sitter i skiten med höga elräkningar osv"

Det är första delen av första meningen, och så sitter du här och säger att du inte förstår? Jävla rullmongo.
Förklarar vad du menar med att du betalar 500 kr per månad istället för att smygböga dig.
Citera
2022-12-22, 19:29
Bannlyst
Citat:
Brukar vara så för lågintelligenta som har starka bias.
Du vet man flyttar inte hemifrån för att leva på andra. Då är man parasit.
Citera
2022-12-22, 20:06
Medlem
Ashin-Wirathus avatar
Må vara snor belånad, dyra räkningar, ny bil, spabad.

Ökade nyss bolånet hos min bäste bankman och han löste 1.8% ränte rabatt.

Ska sätta in kamin och lite solceller/batterier.

Och varför i helvete skulle jag flytta i hopp med min smutsiga familj? Eller nån så kallade vänn som bara försöker parasiterar på en.
Citera
2022-12-22, 21:43
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:
Ni som sitter i skiten med höga elräkningar osv, varför sätter ni inte ned värmen på lägsta acceptabla för att undvika skador och bo hos föräldrarna, syskonen eller kompisar?

Förstår inte de som gnäller om att de kanske måste sälja, för att ekonomin inte klarar av nuvarande pris. Det finns lösningar uppenbarligen, men människor väljer att sälja med förlust istället.

Hur puckade är gemene man egentligen?
Alla har inte familj, vänner och narcissistisk personlighetsstörning som dig.
Citera
2022-12-22, 21:48
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ni som sitter i skiten med höga elräkningar osv, varför sätter ni inte ned värmen på lägsta acceptabla för att undvika skador och bo hos föräldrarna, syskonen eller kompisar?

Förstår inte de som gnäller om att de kanske måste sälja, för att ekonomin inte klarar av nuvarande pris. Det finns lösningar uppenbarligen, men människor väljer att sälja med förlust istället.

Hur puckade är gemene man egentligen?

Är väl bättre att ha inneboende i så fall, om man ändå kan tänka sig att dela bostad. Då kan man i princip slussa vidare hela sin räntekostnad och bo nästan gratis.

Hade inte fixat att bo hemma hos föräldrarna vid den här åldern (30).
Citera
2022-12-23, 07:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Är väl bättre att ha inneboende i så fall, om man ändå kan tänka sig att dela bostad. Då kan man i princip slussa vidare hela sin räntekostnad och bo nästan gratis.

Hade inte fixat att bo hemma hos föräldrarna vid den här åldern (30).

Det går utmärkt, om man har rum givetvis. Däremot kan det ju vara jobbigt om man får fel människa, och speciellt om man har barn.
Citera
2022-12-23, 07:57
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ändå så bor hur många invandrare så hela tiden, och sparar pengar och köper fastigheter och företag. Du kanske skall växa upp?

Skillnaden är att svenskar inte vill behöva förhålla sig till andra, dvs inte låta andra varken bestämma eller få inflytande över sitt liv. Svenskar är hellre fria (typ) men fattiga, än lever kollektivt och blir rika men är mindre fria.

Jag som svensk tror invandrarnas sätt är det bästa på lite längre sikt, och det svenska bara på kort sikt (som att kissa på sig när man fryser).
Citera
2022-12-23, 08:00
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShotsFired
Alla har inte familj, vänner

Så är det, men 90% har väl ändå både vänner och släktingar?

Men folk vill väl inte bo ihop helt enkelt.
Citera
2022-12-23, 08:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Skillnaden är att svenskar inte vill behöva förhålla sig till andra, dvs inte låta andra varken bestämma eller få inflytande över sitt liv. Svenskar är hellre fria (typ) men fattiga, än lever kollektivt och blir rika men är mindre fria.

Jag som svensk tror invandrarnas sätt är det bästa på lite längre sikt, och det svenska bara på kort sikt (som att kissa på sig när man fryser).

Ok, men jag förstår inte relevansen. Det är AKUT nu för en del familjer och människor, äldre som sitter själva i 200 kvadrat och värmer sig, eller barnfamiljer som ligger på gränsen. Kan man spara 30k på några månader och sedan flytta hem är det ju knappast en katastrof.

Varför svarar människor som om det vore en permanent lösning.

Flashback har verkligen blivit idioternas tillhåll
Citera
2022-12-23, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Jag har inte skrivit att det står i trådstarten att ALLA har chansen att göra det. Inte heller har jag skrivit att INGEN har möjlighet att göra det, tvärtom skrev jag att det kan kanske vara en lösning för vissa. Tyvärr verkar du vara så jävla efterbliven att det inte är någon vits med att svara på dina frågor mer, uppenbarligen förstår du inte svaren ändå. Imponerande att du verkar klara att sätta ihop vissa ord till meningar i alla fall, grattis! Du måste varit bland de bästa i klassen på särskolan!

Skulle man bli tvingad så kan man nog se det som en möjlighet.
Nu lever inte mina närstående på riktigt den nivån, men abolut kan det vara en möjlighet om man bor nära varandra och har små marginaler.
Nu har i och för sig min familj gjort precis tvärt om. Yngsta grabben flyttat till eget hus, ena syrran har skillt sig och flyttat isär, andra syrran har skaffat ett extrahus så de har 2 boenden.
Visst kostar det men har man skött om sitt hus de senaste åren så finns marginalerna.
Själv så börjar lönekontot krympa ihop så nu har jag bara så jag klarar 3 månaders utgifter kvar på lönekontot när alla räkningar är betalda.
Citera
2022-12-23, 08:10
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Det är AKUT nu för en del familjer och människor, äldre som sitter själva i 200 kvadrat och värmer sig, eller barnfamiljer som ligger på gränsen. Kan man spara 30k på några månader och sedan flytta hem är det ju knappast en katastrof.

Är det verkligen akut? Eller något media hittat på? Känner vi många som hamnar i skuld pga elräkningen??

Visst blir det dyrare några månader, men 95% klarar väl det utan problem?

Återstår gör då 5%, och tja har de så små marginaler så kanske de inte har släktingar eller vänner att gosa in sig hos heller.....

Folk i allmänhet idag är dåligt uppfostrade, och att bo ihop med sådana blir ju mycket påfrestande. Men är folk väluppfostrade och hänsynsfulla går det lätt att bo ihop.
Citera
2022-12-23, 08:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Är det verkligen akut? Eller något media hittat på? Känner vi många som hamnar i skuld pga elräkningen??

Visst blir det dyrare några månader, men 95% klarar väl det utan problem?

Återstår gör då 5%, och tja har de så små marginaler så kanske de inte har släktingar eller vänner att gosa in sig hos heller.....

Folk i allmänhet idag är dåligt uppfostrade, och att bo ihop med sådana blir ju mycket påfrestande. Men är folk väluppfostrade och hänsynsfulla går det lätt att bo ihop.

Här fick någon lämna sitt hus han bott i 20 år, pga att han inte klarade av det. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/he...-blev-for-dyra

Det sker hela tiden nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in