• 1
  • 2
2022-12-22, 18:41
Avstängd
Ni som sitter i skiten med höga elräkningar osv, varför sätter ni inte ned värmen på lägsta acceptabla för att undvika skador och bo hos föräldrarna, syskonen eller kompisar?

Förstår inte de som gnäller om att de kanske måste sälja, för att ekonomin inte klarar av nuvarande pris. Det finns lösningar uppenbarligen, men människor väljer att sälja med förlust istället.

Hur puckade är gemene man egentligen?
Citera
2022-12-22, 18:43
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Ni som sitter i skiten med höga elräkningar osv, varför sätter ni inte ned värmen på lägsta acceptabla för att undvika skador och bo hos föräldrarna, syskonen eller kompisar?

Förstår inte de som gnäller om att de kanske måste sälja, för att ekonomin inte klarar av nuvarande pris. Det finns lösningar uppenbarligen, men människor väljer att sälja med förlust istället.

Har du gjort så själv?
Citera
2022-12-22, 18:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Har du gjort så själv?

Jag är inte ett mongo, så jag låste för länge sedan och pyntar ca 500kr i månaden.
Citera
2022-12-22, 18:44
Bannlyst
Skulle vilja se en familj släcka ner sitt hus för att flytta ihop med mamma och pappa!

Det är ju inte ens rimligt det hör du själv.
Citera
2022-12-22, 18:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Covid1337
Skulle vilja se en familj släcka ner sitt hus för att flytta ihop med mamma och pappa!

Det är ju inte ens rimligt det hör du själv.

Ändå så bor hur många invandrare så hela tiden, och sparar pengar och köper fastigheter och företag. Du kanske skall växa upp?
Citera
2022-12-22, 18:48
Medlem
Citat:

För vissa kan det kanske vara en lösning, men det är ju inte bara att flytta in hos någon annan hur som helst. Alla har inte ens föräldrar, syskon och kompisar, även om dessa existerar kan de bo långt bort så man inte kan ta sig till jobbet, de kanske inte har utrymme över, delar bostad med andra personer eller vill helt enkelt inte ha någon boende hos sig.
Citera
2022-12-22, 18:52
Medlem
Citat:
Ser inte upp till någon, ser ner på idioter som lever lyxfällanliv och inte klarar sig själva.
Att flytta hem till föräldrar, syskon eller kompisar är väl inte att klara sig själv?
Citera
2022-12-22, 19:03
Medlem
Citat:
Så om du har en partner så klarar du inte dig själv, för du bor med den?

Jävla retard, din definition skiljer från min. Fråga vad den är istället för att förutsätta att jag delar din.

Sär
"Föräldrarna, syskonen eller kompisar" skrev du, inte partner. Nä, om man bor själv men måste flytta hem till någon för att man inte klarar av kostnaderna själv så klarar man sig per definition inte själv.

Har du komplex på något sätt eller?
Citera
2022-12-22, 19:09
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

Hur många "väljer" att sälja med förlust, menar du?
Citera
2022-12-22, 19:10
Medlem
Citat:
Visa vart det står i trådstarten att ALLA har chansen att göra detta?
Jag har inte skrivit att det står i trådstarten att ALLA har chansen att göra det. Inte heller har jag skrivit att INGEN har möjlighet att göra det, tvärtom skrev jag att det kan kanske vara en lösning för vissa. Tyvärr verkar du vara så jävla efterbliven att det inte är någon vits med att svara på dina frågor mer, uppenbarligen förstår du inte svaren ändå. Imponerande att du verkar klara att sätta ihop vissa ord till meningar i alla fall, grattis! Du måste varit bland de bästa i klassen på särskolan!
Citera
2022-12-22, 19:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Hur många "väljer" att sälja med förlust, menar du?

Har sett minst 3 pers här som har köpt nyligen och nu säljer med 20% förlust för de klarar inte av elräkningarna, du tror att det inte finns några alls eller?
Citera
2022-12-22, 19:12
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jag är inte ett mongo, så jag låste för länge sedan och pyntar ca 500kr i månaden.
Vad menar du ens? Har du en tom oanvänd lägenhet som bara kostar 500 kr i månaden?
Ingen hyra eller avgift? Inga lån då heller antar jag? Låter helt orealtistiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in