2022-12-23, 02:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Han är dömd för mord och förberedelse till terroristbrott.

Du kan väl inte på allvar hänskjuta skulden för de bristfälliga utredningarna och insatserna till en privatperson och barndomsvän till TE?
Och?
Han är terrorist.

Jo, angående att radikaliseras och inte förmedla detta, alt vägleda honom åt rätt håll, så pekar jag på just honom.
Beroende på sin yrkesroll och insyn.
Däremot inte för mordet.
Det är som sagt en väg fram mot det som sker och eftersom du mal på om psykiatrin som TE ljuger för och döljer allt - så påvisar jag att det fanns insyn av en psykolog.

God Jul, och trots oense så tackar jag för dialogen.
Senast redigerad av develi 2022-12-23 kl. 03:36.
Citera
2022-12-23, 03:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
I så fall måste jag sänka mig till din atypiska och högfungerande WT-nivå som bara använder lånade utryck och formuleringar.

Som en vandrande ordlista, eller vandrande..
Du sitter ju... framför datorn hela tiden.

Nåväl, för att använda ett så kallat "citat", vilket är svårt med min grandiosa självbild:

Here it goes;

"DEN ENES TERRORIST ÄR DEN ANDRES FRIHETSKÄMPE"
Som vanligt bara intetsägande nonsens.
Men tack för all del att du försökte bland allt förvirrat skräp du yrar om och god jul på dig.
Citera
2022-12-23, 03:44
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Som vanligt bara intetsägande nonsens.
Men tack för all del att du försökte bland allt förvirrat skräp du yrar om och god jul på dig.

Nej det var inget försök alls.
Om jag överhuvudtaget skriver något så är det i opposition mot alla.
Om någon tyckte som jag, skulle mitt bidrag inte behövas.
Citatet var bara en påminnelse om att under normala förhållanden råder det delade meningar om bl.a terrorism. Vilket det inte gör. Eller om något annat heller för den delen.
Detta kvävande och totalitära KONSENSUS är orsaken till TE:s agerande i den militanta delen. I övriga delar handlar det om isoleringen i en liten tattarby med 1800 invånare.

Givet hans intelligens och begåvningsprofil finns inte en chans att han har det minsta gemensamt med byns invånare som samtliga måste vara idioter.

Han har råkat bli kvar i familjehemmet, som på samma sätt innebär instängdhet. Personer som honom inser inte sin egen belägenhet då de aldrig sett något annat.
Inte IRL iaf

En annan iakttagelse jag gjort är att TE i ljudinspelningarna inte verkar ha någon dialekt utan talar rikssvenska.
Det bekräftar i så fall att han knappast talat med folk i sin hemby. Språket måste han ha lärt sig via internet på något sätt där han rimligtvis inte kommunicerade med efterblivna lantisar.
Utan istället med storstadsbor.
Citera
2022-12-23, 11:49
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Och?
Han är terrorist.

Jo, angående att radikaliseras och inte förmedla detta, alt vägleda honom åt rätt håll, så pekar jag på just honom.
Beroende på sin yrkesroll och insyn.
Däremot inte för mordet.
Det är som sagt en väg fram mot det som sker och eftersom du mal på om psykiatrin som TE ljuger för och döljer allt - så påvisar jag att det fanns insyn av en psykolog.

God Jul, och trots oense så tackar jag för dialogen.
Det har inte alls funnits någon ”insyn av en psykolog”. (Det går vidare inte att bortse från att psykiatrin är ansvarig huvudman.)

Tack själv och God Jul!
Citera
2022-12-23, 13:15
Medlem
Rättvisa har å ena sidan skipats från alla dessa konspirations inriktade IQ troll. TE fick en rättvis dom utifrån det behov som behövts.

Åklagaren väljer lägga sig ner, och inte överklaga.
Citera
2022-12-23, 15:09
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från Åklagarmyndigheten (Gotlandsdom överklagas inte):
Citat:
Kammaråklagare Henrik Olin har beslutat att inte överklaga Gotlands tingsrätts dom om Almedalshändelsen och lämnar en kommentar.

– Jag kan konstatera att Gotlands tingsrätt i sin dom bifallit åtalet och rubriceringen förberedelse till terroristbrott, men inte bedömt det fullbordade mordet som terroristbrott. Tingsrättens argumentation är tydlig; mord på en högre tjänsteman under den så kallade politikerveckan i Almedalen riskerar inte att leda till en sådan allvarlig skada på Sverige som krävs för att det ska utgöra ett terroristbrott. Däremot skulle ett mord på en partiledare under samma förutsättningar leda till risk för sådan allvarlig skada. Det är en bedömning av ett tidigare oprövat område som jag efter noggrann eftertanke kan acceptera. Dessutom kan jag konstatera att prejudikatvärdet av en eventuell hovrättsdom torde vara relativt begränsat då varje brottsmisstanke kring tänkbar terroristbrottslighet är unik, säger Henrik Olin.
Citera
2022-12-23, 15:25
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captura
Rättvisa har å ena sidan skipats från alla dessa konspirations inriktade IQ troll. TE fick en rättvis dom utifrån det behov som behövts.

Åklagaren väljer lägga sig ner, och inte överklaga.

Ja det kommer ju knappast som någon överraskning att
"åklagaren väljer lägga sig ner" efter en så betungande arbetsbörda
som denna rättsprocess måste ha inneburit för honom personligen.

Åklagaren kan ju fortfarande klaga, i liggande ställning, men inte i någon högre mening.

"TE fick en rättvis dom utifrån det behov som behövts."

Ja, definivt en rättvis dom.

Jag är för det första väldigt nöjd med domen, utifrån mitt eget "behov som behövts"
av att fler psykiatriker mördas.

Psykiatrikermördaren bereds ju genom sin vistelse inom
den slutna rättspsykiatriska vården tillfälle att mörda fler psykiatriker.

En optimal lösning att, så att säga, låsa in räven i hönsgården.

Även TE:s behov tillgodoses.
Nämligen hans behov av adekvat EBM (evidensbaserad medicin),
Även om jag inte anser att just detta behov är ett "behov som behövts"
Senast redigerad av JanFyhrholdt 2022-12-23 kl. 15:57.
Citera
2022-12-29, 17:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Det har inte alls funnits någon ”insyn av en psykolog”. (Det går vidare inte att bortse från att psykiatrin är ansvarig huvudman.)

Tack själv och God Jul!
Jo, det har funnits insyn i processen i åratal av psykologen. Han är delaktig i dialogerna i högsta grad och jamsar med.

Om än inte dessa mordplaner som TE slutligen förverkligar.

Nåt så fördjävligt som ett mord borde väl få honom att vakna upp i sin fyrkantiga box, annars vore det tragiskt.

RE är för övrigt helt ut i det blå som forskare inom psykologin när han skryter om att forska som smygnasist och totalt missat det basala inom forskning, dvs objektivitet.

Frågan är väl varför (i huvudsak) män projicerar skuld på ställföreträdande personer - eller "representanter" som TE formulerar sig - om det så är skolskjutningar/attacker, terrordåd eller mot allmänhet på offentliga platser.
Alltså där det inte utgår från en tydlig ideologi, grupp eller religiös fanatism - även om det nästintill alltid är nån form av extremism med i bilden. Både som tidigare stödmedlem och ett skevt tänk.
Det ses nämligen väldigt snarlika drivkrafter - dvs en bitter, självcentrerad, hatisk person som inbillar sig få upprättelse och positiv uppmärksamhet.
Som ältat och samlat oförrätter i åratal, mer som om det vore en hobby (dagbok, systematisk katalogisering på datorn) och som sen övergår till nån sorts mission eller projekt likt TE:s operation Werwolf.
En person som inte sällan har narcissistiska, grandiosa drag och i sin värsta form vill bli nån förebild som andra ska apa efter - likt som han själv beundrat andra galna mördare.

Allt är en inbillad upprättelse och falskt självförtroende skapat på rent gungfly.
Citera
2022-12-29, 23:17
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Jo, det har funnits insyn i processen i åratal av psykologen. Han är delaktig i dialogerna i högsta grad och jamsar med.

Nåt så fördjävligt som ett mord borde väl få honom att vakna upp i sin fyrkantiga box, annars vore det tragiskt.

RE är för övrigt helt ut i det blå som forskare inom psykologin när han skryter om att forska som smygnasist och totalt missat det basala inom forskning, dvs objektivitet.

Frågan är väl varför (i huvudsak) män projicerar skuld på ställföreträdande personer - eller "representanter" som TE formulerar sig - om det så är skolskjutningar/attacker, terrordåd eller mot allmänhet på offentliga platser.
Alltså där det inte utgår från en tydlig ideologi, grupp eller religiös fanatism - även om det nästintill alltid är nån form av extremism med i bilden. Både som tidigare stödmedlem och ett skevt tänk.
Det ses nämligen väldigt snarlika drivkrafter - dvs en bitter, självcentrerad, hatisk person som inbillar sig få upprättelse och positiv uppmärksamhet.
Som ältat och samlat oförrätter i åratal, mer som om det vore en hobby (dagbok, systematisk katalogisering på datorn) och som sen övergår till nån sorts mission eller projekt likt TE:s operation Werwolf.
En person som inte sällan har narcissistiska, grandiosa drag och i sin värsta form vill bli nån förebild som andra ska apa efter - likt som han själv beundrat andra galna mördare.

Allt är en inbillad upprättelse och falskt självförtroende skapat på rent gungfly.

"Nåt så fördjävligt som ett mord borde väl få honom att vakna upp i sin fyrkantiga box, annars vore det tragiskt."

Mordoffret lär i varje fall inte vakna upp i sin fyrkantiga box.

"RE är för övrigt helt ut i det blå som forskare inom psykologin när han skryter om att forska som smygnasist och totalt missat det basala inom forskning, dvs objektivitet"

Psykologi och nazism är ungefär samma sak, även om psykologin numera substituerar judar
med "narcissister".
När det kommer till själva utrotningsfasen tar psykiatrikerna vid.
Så har det alltid varit.

"En person som inte sällan har narcissistiska, grandiosa drag och i sin värsta form vill bli nån förebild som andra ska apa efter - likt som han själv beundrat andra galna mördare."

Skriver du om dig själv nu?

Din grandiositet som karaktärsmördare, när du sparkar på den som ligger, är ej att ta miste på.

"Allt är en inbillad upprättelse och falskt självförtroende skapat på rent gungfly"

Huvudsaken är att TE är nöjd.
Önskar honom god fortsättning i hans gärningsmannaskap.
Citera
2022-12-30, 02:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
"Nåt så fördjävligt som ett mord borde väl få honom att vakna upp i sin fyrkantiga box, annars vore det tragiskt."

Mordoffret lär i varje fall inte vakna upp i sin fyrkantiga box.

"RE är för övrigt helt ut i det blå som forskare inom psykologin när han skryter om att forska som smygnasist och totalt missat det basala inom forskning, dvs objektivitet"

Psykologi och nazism är ungefär samma sak, även om psykologin numera substituerar judar
med "narcissister".
När det kommer till själva utrotningsfasen tar psykiatrikerna vid.
Så har det alltid varit.

"En person som inte sällan har narcissistiska, grandiosa drag och i sin värsta form vill bli nån förebild som andra ska apa efter - likt som han själv beundrat andra galna mördare."

Skriver du om dig själv nu?

Din grandiositet som karaktärsmördare, när du sparkar på den som ligger, är ej att ta miste på.

"Allt är en inbillad upprättelse och falskt självförtroende skapat på rent gungfly"

Huvudsaken är att TE är nöjd.
Önskar honom god fortsättning i hans gärningsmannaskap.
Jag skrev inte till dig, ditt nättroll, så du kan sluta ta i med överdrifter och provokationer - det lönar inte.
Typ...
smalldickenergy@getalife.com

Citera
2022-12-30, 10:25
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Psykolog och forskare inom psykologi är inte samma sak. Du drar för övrigt in en oskyldig utomstående på ett mycket fult sätt som är både grovt missvisande och felaktigt utifrån befintligt underlag. Dina spekulationer är anklagande och hänsynslösa och det är tveksamt om de ens har med tråden att göra.
Citera
2022-12-30, 10:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Psykolog och forskare inom psykologi är inte samma sak. Du drar för övrigt in en oskyldig utomstående på ett mycket fult sätt som är både grovt missvisande och felaktigt utifrån befintligt underlag. Dina spekulationer är anklagande och hänsynslösa och det är tveksamt om de ens har med tråden att göra.
Lägg ner dina försök att styra, du är på fb och det är ur FUP.

Han är mångårig vän med mördaren och chatten där de diskuterar att mörda landsförrädare (som Reinfeldt)så
rekommenderar psykologen - som forskar - TE att skaffa vapen via kriminella blattar.

Han blev redpilled redan 2009 och skrockar över att vara smygnazist ang sin forskning.

Därför diskuteras forskaren på psykologiska institutionen, Sthlm uni.
Vilket även media gör, senast om att han lämnat den arbetsplatsen.

Att han haft insyn i dyngan, vilket du försökt förneka.
Senast redigerad av develi 2022-12-30 kl. 10:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in