2022-12-22, 23:13
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han hatar nämligen allt och alla.

Du är en smula hatisk själv enligt min mening.
Även om hatet i ditt fall har en mer selektiv inriktning.
Citera
2022-12-22, 23:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
Du är en smula hatisk själv enligt min mening.
Även om hatet i ditt fall har en mer selektiv inriktning.
Så mycket energi lägger jag inte ens på andra angående just emotioner.

Jag skrev dock att jag inte gillar TE via ditt påstående - lika lite som andra extrema personer och kommer never ever omhulda varken extremister eller mördare.
Citera
2022-12-22, 23:49
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Så mycket energi lägger jag inte ens på andra angående just emotioner.

Jag skrev dock att jag inte gillar TE via ditt påstående - lika lite som andra extrema personer och kommer never ever omhulda varken extremister eller mördare.

Möjligen OT, men ändå;

Du har ju inte lärt dig skilja på sak och person

Albert Einstein, som du i det finstilta skyltar med i varje inlägg var den mest extrema extremisten
i världshistorien.

Men det var iof efter att han erhöll Nobelpriset.

Hade Einstein levt idag hade han istället fått en diagnos av rättsmedicinalverket
efter att du polisanmält honom för att vara ovårdad och slarvig.

Intelligenta WT-typer som du (atypiska WT ) dekorerar med finstilta citat av Einstein,
medan vanligt "White Trash" i sin heminredning strategiskt utplacerar små miniatyrer av Eiffeltornet.
Citera
2022-12-22, 23:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Möjligen OT, men ändå;

Du har ju inte lärt dig skilja på sak och person

Albert Einstein, som du i det finstilta skyltar med i varje inlägg var den mest extrema extremisten
i världshistorien.

Men det var iof efter att han erhöll Nobelpriset.

Hade Einstein levt idag hade han istället fått en diagnos av rättsmedicinalverket
efter att du polisanmält honom för att vara ovårdad och slarvig.

Intelligenta WT-typer som du (atypiska WT ) dekorerar med finstilta citat av Einstein,
medan vanligt "White Trash" i sin heminredning strategiskt utplacerar små miniatyrer av Eiffeltornet.
Han hade säkert fått diagnos.

Ser att du är så intresserad av min person att du kollar min sida.
Men du kan lägga ned dina nonsensattacker och ägna dig åt ämnet snarare än mig.
Det biter inte öht men är nämligen OFF TOPIC.

Har du nåt att tillföra i sak om terrorism?
Citera
2022-12-23, 00:14
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag har exv läst och förstått inlägget där det uppenbarligen bl.a står följande:

"han är uppenbart mentalt störd"

Ingen tvivlar väl på själva ordalydelsen som sådan.

Men det kan inte nog understrykas. hur viktigt det är att skilja på ordalydelsen som sådan
och ordalydelsens dokumentära roll.

Man kan skriva hur tokiga saker som helst, utan att det möter några hinder.
Eller uttrycka muntligen.

Men så gott som alla tror istället att det är omöjligt att påstå något som inte är sant,
därför att det uppenbarligen inte är sant.

Det "sunda förnuftet" säger att "man kan inte påstå något som inte stämmer".

Följaktligen enligt den logiken måste alla påståenden vara sanna eller åtminstone trovärdiga.

I praktiken kommer trovärdigheten i ett påstående, som exv "han är uppenbart mentalt störd"
bara att bestämmas av vem som påstått, inte av bevis.

Om en läkare felaktigt skriver att någon är sinnessjuk i en så kallad "diagnos", eller avger ett
muntligt eller skriftligt "utlåtande" så utgår man automatiskt ifrån att det är ett faktum
att en "allvarlig psykisk störning" eller vadhelst läkaren påstår skulle råda.

Om det istället av läkaren felaktigt påståtts att någon skulle lida av en "kroppslig" sjukdom
i motsats till "psykiska sjukdomar" skulle det i de flesta fall kunna motbevisas då det finns
fysiska förändringar som går att mäta och är ofta synliga i de fall då sjukdom råder.

Hur skall man då kunna motbevisa påståendet i inlägget om att "han är uppenbart mentalt störd"
som är en osynlig sjukdom. Ett "onormalt" beteende, exv att vara "kvinnohatare" som jag, är i sig ingen sjukdom, och har helt andra orsaker.

En åsikt är aldrig en sjukdom, möjligen en dårskap.
Men aldrig i medicinsk mening.

En osynlig sjukdom i hjärnan kan vara osynlig av två olika anledningar;
Antigen därför att den inte finns, vilket är det vanligaste, eller att den är dold.

Faktum är att den vanligaste orsaken till att något är osynligt är att det aldrig existerat.

Beviskravet och bevisbördan är omfattande när det gäller lagbrott, men obefintligt i medicinska diagnoser inom området "psykisk hälsa".

Det möter därför inget hinder att rekvirera polisens handräckning på helt felaktiga grunder,
och utsätta oskyldiga medborgare för grov misshandel med frihetsberövande under förevändning
att det skulle vara en medicinsk åtgärd.

"Har du något att säga om dådet som tråden handlar om?"
var frågan som ställdes av någon som tydligen inte läst vad jag i min tur skrivit.

Då säger jag att "dådet" var ett hjältedåd, precis som gärningsmannen själv säger
om sin gärning.

Sveriges farligaste person, som jag ser det, har eliminerats.

Jag har gjort mitt bästa att förklara varför.

Själva den fysiska personen som sådan, Ing-Marie Wieselgren. var inte på något sätt
den allra mest avskyvärda.

Men den allra mest opassande i rollen av riks-cheföverläkare i befolkningsfrågan.
En uppgift som hämtad från rasbiologin under andra världskriget.

Wieselgren med sin infantila aningslöshet var väl tillsatt med läkemedelsindustrins gillande
för att skapa efterfrågan på efterkrigstidens version av kemiska avlusningsmedel.

Hon var en obildad, kulturlös och naiv person från enkla förhållanden.

Hennes hjärna avlägsnades i samband med obduktionen, vägdes och befanns vara normalviktig.

Hennes familj som inte heller är några större kulturpersonligheter
vädjar nu om bidrag till "Hjärnfonden" (se länken nedan)

https://insamling.hjarnfonden.se/en/fundraisers/ing-marie-wieselgren

Jag minns den typen av tanter, liknande I-M.W som uppträdde som lokalvårdare inom lokalerna på Regeringsgatan 1 där jag var anställd år 1977-1984.

De var robusta och gladlynta, samt deltog ofta i kafferasterna där de bidrog mest sitt infantila
pladdrande.

Då var städerskorna från Sverige.
Därefter tog invandrarna över den sysslan.

Vilket opassande nog tvingade svenska kvinnor som Ing-Marie Wieselgren att utbilda sig till läkare
istället för att skura golv och städa toaletter som de annars skulle ha gjort.

Hon hade blivit en perfekt städerska i den bemärkelsen, men fick istället rollen av att städa bort
den "psykiska ohälsan" för att bevara den "psykiska hälsan"

Nu är det hon själv som blivit bortstädad.

Det mesta av kvarlevorna från obduktionen har väl skaffats undan nu.

Men den urtagna hjärnan, som vägdes, har nog hennes familj donerat
till "Hjörnfonden".

Flugan är inte död förrän fläcken är borta...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Psykisk_st%C3%B6rning
En psykisk störning innebär att en människa mår så dåligt inombords att det orsakar ett signifikant lidande för personen själv, psykiskt, socialt eller ekonomiskt.
Förutom RPU har TE själv uppgett att han mått så dåligt att det orsakat ett signifikant lidande och till slut ledde till mordet på I-MW. Kan en störning bli mer uppenbar än så?

Jag håller inte med om att I-MW skulle ha varit ”Sveriges farligaste person” men psykiatrin är dock så dysfunktionell att den sannolikt bidrar till den radikalisering som develi är så inriktad på.
Citera
2022-12-23, 00:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag håller inte med om att I-MW skulle ha varit ”Sveriges farligaste person” men psykiatrin är dock så dysfunktionell att den sannolikt bidrar till den radikalisering som develi är så inriktad på.
Men snälla du, ta och läs på bättre om just terrordåd och loners så slipper du ha så pinsamt förvrängd verklighetsuppfattning.

Terrordåd och radikalisering bottnar i Extremism.
Citera
2022-12-23, 00:27
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Men snälla du, ta och läs på bättre om just terrordåd och loners så slipper du ha så pinsamt förvrängd verklighetsuppfattning.

Terrordåd och radikalisering bottnar i Extremism.
Kort om våldsbejakande extremism
- socialtjänstens arbete med barn och unga vuxna
https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/dokument-webb/ovrigt/valdsbejakande-utbildningspaket-kort-om-valdsbejakande-extremism.pdf

TE skulle kunna användas som skolboksexempel på riskbeteende. Att psykiatrin och socialtjänsten missade det avslöjar en häpnadsväckande inkompetens (som vanligt).
Citera
2022-12-23, 00:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Kort om våldsbejakande extremism
- socialtjänstens arbete med barn och unga vuxna
https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/dokument-webb/ovrigt/valdsbejakande-utbildningspaket-kort-om-valdsbejakande-extremism.pdf

TE skulle kunna användas som skolboksexempel på riskbeteende. Att psykiatrin och socialtjänsten missade det avslöjar en häpnadsväckande inkompetens (som vanligt).
Han är terrorist och ett skolboksexempel på hur dessa formas, döljer sina planer och agerar ut.
Droger är inblandade likaväl.

Hur gärna du än vill blunda för den delen och göra honom till ett allmänt vanligt fall och peka ut psykiatrin.
Citera
2022-12-23, 00:39
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Han är terrorist och ett skolboksexempel på hur dessa formas, döljer sina planer och agerar ut.
Droger är inblandade likaväl.

Hur gärna du än vill blunda för den delen och göra honom till ett allmänt vanligt fall och peka ut psykiatrin.
Du fattar ju inte ens grunden för hälso- och sjukvården; den ska vara individuellt anpassad. Jag skriver hela tiden om TE:s specifika fall – ditt prat om ”allmänt vanligt fall” är helt irrelevant.

Vidare fattar du uppenbarligen inte att det är psykiatrin som är ansvarig huvudman. Sluta gnälla på mig för det.
Citera
2022-12-23, 00:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Du fattar ju inte ens grunden för hälso- och sjukvården; den ska vara individuellt anpassad. Jag skriver hela tiden om TE:s specifika fall – ditt prat om ”allmänt vanligt fall” är helt irrelevant.

Vidare fattar du uppenbarligen inte att det är psykiatrin som är ansvarig huvudman. Sluta gnälla på mig för det.
Du har iaf varierat dig vokabulärt från SIP till HSL...

Ja, och TE är dömd för terrordåd. Därför diskuteras han som en sådan gärningsperson.

Varav dessa inte skyltar i neon om sina sjuka planer.
TE satt from som ett lamm och ljög inför psykiatrin. Framstod snäll men var fylld av hat, droger och extremism.
Dock var den inkompetenta psykologen väl insatt i hans skeva syn på tillvaron utan att röra en fena.
Citera
2022-12-23, 00:52
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du har iaf varierat dig vokabulärt från SIP till HSL...

Ja, och TE är dömd för terrordåd. Därför diskuteras han som en sådan gärningsperson.

Varav dessa inte skyltar i neon om sina sjuka planer.
TE satt from som ett lamm och ljög inför psykiatrin. Framstod snäll men var fylld av hat, droger och extremism.
Dock var den inkompetenta psykologen väl insatt i hans skeva syn på tillvaron utan att röra en fena.
Han är dömd för mord och förberedelse till terroristbrott.

Du kan väl inte på allvar hänskjuta skulden för de bristfälliga utredningarna och insatserna till en privatperson och barndomsvän till TE?
Citera
2022-12-23, 01:16
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Han hade säkert fått diagnos.

Ser att du är så intresserad av min person att du kollar min sida.
Men du kan lägga ned dina nonsensattacker och ägna dig åt ämnet snarare än mig.
Det biter inte öht men är nämligen OFF TOPIC.

Har du nåt att tillföra i sak om terrorism?

I så fall måste jag sänka mig till din atypiska och högfungerande WT-nivå som bara använder lånade utryck och formuleringar.

Som en vandrande ordlista, eller vandrande..
Du sitter ju... framför datorn hela tiden.

Nåväl, för att använda ett så kallat "citat", vilket är svårt med min grandiosa självbild:

Here it goes;

"DEN ENES TERRORIST ÄR DEN ANDRES FRIHETSKÄMPE"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in