Citat:
Ursprungligen postat av
IB03
Ja, det var tal om även att huset skulle kunna vara gult också. Ja kollade runt lite. Om vi går på namnet Ann. Det bodde en A*n Od*nm*rk på Lindebäcksvägen 6 under 1992 hon fyllde 30 år på söndagen den 14:e. Denna A*n heter inte detta efternamn idag. Hon flyttade från denna adress i början på 1993. Detta kan ju förstås vara helt fel. Jag är inte från Mariestad så jag känner inte till henne alls. Jag tar fram detta så ni som vet kan klarlägga detta snabbt i så fall.
Jag misstänker självklart ingen inblandning bara ifall hon kunde haft denna fest, inte ovanligt att man skulle vilja lägga detta på lördagen istället när många är på G. Att hon fyllde jämt är också en anledning för ett kalas, inte om man blir 27 nästa dag kanske. Spekulation.
Citat:
Ursprungligen postat av
Judaland
L*ndebäcksvägen restaurerades på andra hälften av 90-talet om jag inte missminner mig. Är dock inte helt säker på hur de såg ut innan, möjligen ljus putsfasad med något inslag av gult. Denna person, A*n, skulle kunna passa bra in som festvärdinna.
Tror inte vi kommer mycket längre än så.
Vi har faktiskt en ingång här i InkaInkas berättelse och det är ju faktiskt den här födelsedagsfesten som denna A*n skulle haft. Då hade han bara förnamnet som han har maskerat, och de tolkar vi som Ann då. Då råkar det ju finnas denna A*n Od*nm*rk som fanns på Lindebäcksvägen 6 ett hyreshus ungefär 900 meter från Stadt efter mätning på Eniros karta.
Jag vill mena att det är faktiskt högst troligt att detta faktiskt är just denna Ann det är ifråga om. Hon fyllde alltså 30 år på Söndagen den 14 juni 1992. Självklart om man vill ha fest lägger man ju den på lördagen istället då, inget konstigt alls. Här är faktiskt en detalj ur Inkas material som vi kan börja och försöka att verifiera. Judaland utesluter inte att detta hus kan ha varit gult/gul nyans. Det är detta med en eventuell lekplats utanför också som det pratades om, som man skall ha bråkat vid också. Jag gör en parantes om bråket detta
vet ju egentligen inget om, men att det kunde funnits en lekplats utanför detta hus är ju inte otänkbart om det var ett hyreshus. Jag ser att det nu finns två tennisbanor bredvid detta hus.
Om man bråkade utanför detta hus kan det ändå vara en indikator på att inte alla ur bilsällskapet kanske var uppe i Anns lägenhet. Att Helena skulle kunnat vara där uppe denna natt, det anser jag vara otänkbart, då hade Ann med sällskap rapporterat det till Polisen. Ann som verkar vara ordentlig flyttade ihop med sin nuvarande man under början av 1993 och bott ihop sedan dess. Jag är ändå lite angelägen om vilka personer som skulle kunnat varit på denna fest. Jag skulle vilja att hon och Kalla Fall tog kontakt med varann och pratade om denna fest, om hon råkar minnas vilka som var där. Om vissa intressanta namn för tråden , var där . Då tänker jag särskilt på namn som PeVa, BA (även andra) och speciellt kanske TS som var i samma ålder som Ann. Födda 1962 bägge två, kan de ha varit gamla klasskompisar ?
Jag vet inte om denne TS är uppfödd i Mariestad. Enligt Skatteverket skall ha ha bott i Lund i alla fall från det de kan kolla, från 19890815- 199201. Han flyttade in på Stockholmsvägen 23, 19920115. Han flyttade sedan 19920501 till Österlånggatan 19. En väldigt central adress nära Stadt. Han säger alltså upp denna lägenhet med vad jag antar har 3 månaders uppsägningstid, inte så långt efter Helenas försvinnande. Han flyttade då in 19921123 till Blombackagatan 2A. Det dröjer sedan inte så länge tills han är tillbaka på Österlånggatan. Denna gång på Österlånggatan 17 A, 19930517.
Ett oroligt kringflyttande som också bara kan vara just en sorts rastlöshet givetvis.