2022-12-21, 22:52
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Blir väldigt mycket airbombs i år för mig. Många olika sorter då Thunderkings är princip tillbaka. Jag har sett om filmer på Funkes "Thunderking" "Scream shorts" samt "Vortex salute" och helvete vad de verka smälla högt. Jag får en känsla att dom här är det ingen större skillnad knall mässigt mot gamla 90 tals thunderkings. Dem verka smälla riktigt ordentligt så det lär att köpa på sig nära paket iaf.

Funkes "Thunderking" kommer nog bara in i årets batch så där får man passa på. Den går ju fladdrigt och lågt som dåtidens TK:s och verkar ha bra pang. Säkert relativt likvärdig med dåtidens Thunderking. Bara att det står "Made In Guangxi, China" på dom gör dom ju värda att köpa. Är lite rädd att knallen inte är så pass snärtig som i dåtidens. Däremot i "Scream Shot" så verkar knallen vara sådär som man vill att den ska vara i en bra airshot. Väldigt snygg spinner i dom också

Ska givetvis testas om jag får tillfälle

Linders har fått in Asian Thunder från Weco också. Går rätt lågt, men jag är ju en sucker för renodlade smällar så dom får jag nog också testa

Faktiskt kommit massa nya roliga oneshots i år. Jag som tänkte fokusera på tårtor, det kommer gå lite sisådär känner jag
Citera
2022-12-22, 07:25
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Funkes "Thunderking" kommer nog bara in i årets batch så där får man passa på. Den går ju fladdrigt och lågt som dåtidens TK:s och verkar ha bra pang. Säkert relativt likvärdig med dåtidens Thunderking. Bara att det står "Made In Guangxi, China" på dom gör dom ju värda att köpa. Är lite rädd att knallen inte är så pass snärtig som i dåtidens. Däremot i "Scream Shot" så verkar knallen vara sådär som man vill att den ska vara i en bra airshot. Väldigt snygg spinner i dom också

Linders har fått in Asian Thunder från Weco också. Går rätt lågt, men jag är ju en sucker för renodlade smällar så dom får jag nog också testa

Faktiskt kommit massa nya roliga oneshots i år. Jag som tänkte fokusera på tårtor, det kommer gå lite sisådär känner jag

Ja det blir lite av varje av dom . Men kommer köpa vanliga airbombs ochså med effekt så det blir variation ibland salut bomberna. I år för mig satsar jag på lite mindre tårtor fast flera stycken runt 100-400 kr. Outlet har rätt bra priser på en del tårtor för lite billigare peng.
Citera
2022-12-22, 10:55
Medlem
Behöver eran hjälp Vilken av dessa tårtor?

Neon King Iskra(Funke) 20/25/30mm 188 skott 1,994kg 2999:-
https://www.youtube.com/watch?time_continue=37&v=4NDIMRVAZXY&feature=emb_t itle&ab_channel=FunkeSweden

Excalibur Extreme 99skot 30-50mm 99 skott 2,375kg 2999:- (ev 2699 :- )
https://www.youtube.com/watch?v=Qe9Lnis9tDM&feature=emb_title&ab_channel=E xtremeFireworks

Litar inte redigt på videon från Extreme
Citera
2022-12-22, 15:54
Medlem
Vart bär era inköpsresor av i år då? Blir det knallis eller bonden, eller kanske båda? Tänkte köpa allt mitt på knallhatten i år, de har Funke samt alla trevliga nya vulcan-småprodukter. Köper mest dom för att designen på paketen är så jävla snygga! 😁 Retro a la 60-tal.
Citera
2022-12-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus71
Behöver eran hjälp Vilken av dessa tårtor?

Neon King Iskra(Funke) 20/25/30mm 188 skott 1,994kg 2999:-
https://www.youtube.com/watch?time_continue=37&v=4NDIMRVAZXY&feature=emb_t itle&ab_channel=FunkeSweden

Excalibur Extreme 99skot 30-50mm 99 skott 2,375kg 2999:- (ev 2699 :- )
https://www.youtube.com/watch?v=Qe9Lnis9tDM&feature=emb_title&ab_channel=E xtremeFireworks

Litar inte redigt på videon från Extreme
Neon king Alla dar i veckan, den ska tydligen vara bättre än vad den är på videon enligt folk som haft den.
Citera
2022-12-22, 17:18
Medlem
karlsoons avatar
Om man tänkte köpa några Airbombs.
Vilka är att föredra av Svea Monster 8 pack 49kr eller Xtreme fireworks 12 pack 89kr.
Någon skillnad på effekt och kall? Och mest Bang for the buck?
Citera
2022-12-22, 17:22
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Om man tänkte köpa några Airbombs.
Vilka är att föredra av Svea Monster 8 pack 49kr eller Xtreme fireworks 12 pack 89kr.
Någon skillnad på effekt och kall? Och mest Bang for the buck?

Tycker Sveas är bättre faktiskt. Rätt snygga och stora är dock också. Extremes mindre enskottare på 18-20mm har aldrig varit bra, inte ens innan CE-märkningen kom
Citera
2022-12-22, 18:07
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Tycker Sveas är bättre faktiskt. Rätt snygga och stora är dock också. Extremes mindre enskottare på 18-20mm har aldrig varit bra, inte ens innan CE-märkningen kom
Tack så mycket för ett kanonsvar.
Citera
2022-12-22, 18:10
Medlem
Någon som beställt från Fyrverkerikungen.se tidigare? Gjorde en beställning för 2 veckor sen och fick info om leverans under julveckan. Mejlade de under dagen igår om hur det går men fortfarande inte hört något.
Har vi eventuellt några andra återförsäljare av Funke i stockholm ifall fyrverkerikungen ej återkommer?
Citera
2022-12-22, 18:18
Medlem
karlsoons avatar
Citat:

Kan man fråga om du har tips på återförsäljare av Funke i mälardalsområdet?

Ansträngde mig 5 sekunder och googlade fram svaret:

LJ Fyrverkeri – Borlänge (Röda Ladan)
Herrgårdsgatan 12
781 72 Borlänge

Mer info

Fyrverkerioutlet Linköping
Slöjdgatan 27
Linköping

Mer info

LJ Fyrverkeri – Hedemora
Bältarbo 263
776 90 Hedemora

Mer info

Fyrverkerioutlet Jönköping
Herkulesvägen 12
Jönköping
Senast redigerad av karlsoon 2022-12-22 kl. 18:20.
Citera
2022-12-22, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikZown
Någon som beställt från Fyrverkerikungen.se tidigare? Gjorde en beställning för 2 veckor sen och fick info om leverans under julveckan. Mejlade de under dagen igår om hur det går men fortfarande inte hört något.
Har vi eventuellt några andra återförsäljare av Funke i stockholm ifall fyrverkerikungen ej återkommer?

Ring och kolla, ska inte vara något strul.
Citera
2022-12-22, 19:20
Medlem
Införskaffade mig 2st Christian IV från Royal Fireworks idag, kan nog bli mäktigt att bränna av samtidigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in