2022-12-22, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Börjar båda bråka och slåss med varandra är det väl ingen självklarhet att man börja skrika, jag förstår inte riktigt varför alla hängt upp sej på detta, tror ju inte T fattade att det skulle bli riktigt allvarligt, kanske inte JJ heller, det kan vara att man till en början tänker på grannar etc även under bråket, hur många slagsmål har man inte sett där folk bara står och vevar mot varandra utan att skrika, när det sedan gick överstyr och T förstod vad som höll på att hända hade hon nog ingen möjlighet att skrika längre.
Det är inte omöjligt att Tove först flög på JJ för att ex ta tillbaka en mobil?
Nja, unga tjejer brukar skrika när de bråkar.

Men som sagt; Jag har egentligen ingen aning om vad som hänt utan väntar på FUP.
Citera
2022-12-22, 12:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Någon med möjlighet att citera ur den låsta artikeln i Vetalndaposten?

"En före detta kommisarie anmälde Rickard Finndahl efter jaktresan hos Leif GW Persson. Nu utreds polischefen för mutbrott – mitt under en pågående mordutredning.

Tidningen har pratat med kommissarien som nu berättar varför han för första gången valt att göra en anmälan.

– Håren reste sig på mig, säger han.
"
https://www.vetlandaposten.se/2022-12-21/fore-detta-kommissarien-berattar-darfor-anmalde-jag-rickard-finndahl
Jag måtte vara rejält trög, för jag fattar inte vad Finndahl skulle kunna muta sig till. Lite utredningstips? Det skulle väl i så fall inte skada utredningen, tvärt om.
Om GW blivit anmäld kunde jag förstått det, men inte Finndahl.

Edit: Poletten trillade ner efter jag postat. Det skulle vara tagande av muta, förstås. Då är det lite märkligt att GW inte anmäldes samtidigt om det nu verkligen är mutan som är det primära i anmälan.
Jag tycker det osar katt.
Senast redigerad av sybel 2022-12-22 kl. 12:36. Anledning: Edit:
Citera
2022-12-22, 12:36
Medlem
Citat:
Börjar båda bråka och slåss med varandra är det väl ingen självklarhet att man börja skrika, jag förstår inte riktigt varför alla hängt upp sej på detta, tror ju inte T fattade att det skulle bli riktigt allvarligt, kanske inte JJ heller, det kan vara att man till en början tänker på grannar etc även under bråket, hur många slagsmål har man inte sett där folk bara står och vevar mot varandra utan att skrika, när det sedan gick överstyr och T förstod vad som höll på att hända hade hon nog ingen möjlighet att skrika längre.

När två likvärdigare står och vevar mot varandra med publik finns det ingen riktig anledning att skrika. Men om en är i underläge och blir attackerad på en isolerad plats tror jag dom flesta skriker efter hjälp, kille som tjej.

Om Tove attackerade först tror jag inte J nödvändigtvis skulle skrikit. Med tanke på att T verkar vara den som gav sig på J på Nöjet är det väl inte otänkbart att det även skett i lägenheten. Själv tror jag inte det, men kan inte uteslutas.
Citera
2022-12-22, 12:38
Medlem
Citat:

Tove kan också ha blivit fastbunden med munkavle, hotad, utpressad och torterad till döds.

Riktiga whitetrashes, knarkluder- va fan skulle de ge sig på TT för... Svartsjukan är farlig!!!!!!
Citera
2022-12-22, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Utan att offret skrek?

TT han ha blivit fastbunden och de kan ha stoppat in strumpor i hennes mun samt tejpat munnen.
Citera
2022-12-22, 12:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
När två likvärdigare står och vevar mot varandra med publik finns det ingen riktig anledning att skrika. Men om en är i underläge och blir attackerad på en isolerad plats tror jag dom flesta skriker efter hjälp, kille som tjej.

Om Tove attackerade först tror jag inte J nödvändigtvis skulle skrikit. Med tanke på att T verkar vara den som gav sig på J på Nöjet är det väl inte otänkbart att det även skett i lägenheten. Själv tror jag inte det, men kan inte uteslutas.
Nog tror jag att J hade skrikit om T hoppat på henne, undrat " Va' f_n håller du på med?" eller något ditåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Var det pga JJs falska anklagelser eller otroheten som TT gav sig på henne på Nöjet?

Fram med sanningen nu! Tack
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag måtte vara rejält trög, för jag fattar inte vad Finndahl skulle kunna muta sig till. Lite utredningstips? Det skulle väl i så fall inte skada utredningen, tvärt om.

Det stavas svensk avundsjuka .
Nä mycket osmakligt att anmäla något om det inte skadat utredningen. Att det kallas mutbrott är jag med på, blir väl det per automatik eftersom han blev bjuden även om syftet högst troligt var jakt.
Inget har framkommit såsom i media så att MGM skulle kunna få någon insyn. Troligen inget GW skulle skylta med heller om han nu fått någon information.
Detta tar fokus och resurser från utredningen om något.

Undrar om dem plockat bort Mr Finndahl nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Edit: Poletten trillade ner efter jag postat. Det skulle vara tagande av muta, förstås. Då är det lite märkligt att GW inte anmäldes samtidigt om det nu verkligen är mutan som är det primära i anmälan.
Jag tycker det osar katt.

Det är den som tagit emot mutan som kan anmälas. Med det här verkar tramsigt! Säkert nån gammal surgubbe som ogillar Finndahl. Han har säkert många brister, men att åka på middag med GW på sin fritid under en mordutredning som tar 6-9 månader måste han väl få göra.

Har inte läst artikeln, men tror knappast anmälan har nån substans. Nåt konkret hade behövts för att detta ska bli intressant. Annars tar det bara onödigt fokus från utredningen.
Citera
2022-12-22, 12:49
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Angående att TT skulle slagit JJ på Nöjet. Det verkar som att alla härinne tar det som en sanning. Det är väl endast JJ som hävdat det? Ska vi tro på henne? Var TT över huvud taget våldsam av sig?
Jag tvivlar.
Citera
2022-12-22, 12:55
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Angående att TT skulle slagit JJ på Nöjet. Det verkar som att alla härinne tar det som en sanning. Det är väl endast JJ som hävdat det? Ska vi tro på henne? Var TT över huvud taget våldsam av sig?
Jag tvivlar.
Precis, vi vet inte om det var handgemäng innan på krogen.Det är JJ/MH:s sanning än så länge.
Vi vet inte heller om TT följde med till JJ för att reda ut ”konflikten”. Börjar också bli en trådsanning
Vi vet inte ens ”konflikten”.

Fast nu börjar träden handla om ett helt annat misstänkt brott. Leif GW:s eventuella mutbrott. Och kanske får byta namn.

Ochd signaturen @rhis kommer alltid ha alternativa GM
Citera
2022-12-22, 12:59
Medlem
zugfahrers avatar
Då togs Finndahl bort från utredningen.

https://www.expressen.se/nyheter/polischefen-flyttas-fran-tove-utredningen-efter-jakten-med-gw/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in