2022-12-22, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vad var det grannarna hörde i lägenheten i så fall?
Misshandel
Citera
2022-12-22, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Misshandel
Utan att offret skrek?
Citera
2022-12-22, 09:36
Medlem
Citat:
Utan att offret skrek?
Det finns flera sätt att tysta ner . Jag skriver vad jag misstänker inte hur det är /var ....
Citera
2022-12-22, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Både J och M säger att T varit i lgh och att ljuga om det vore helt huvudlöst.
Det finns tekniska bevis på att TT har varit i lägenheten. Har du inte hängt med från början
Citera
2022-12-22, 09:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja hur kan GW veta det?
Om det skedde i lägenheten så borde ju något Dna eller annat finnas som åtminstonne stärker att Tove varit där
Det är ju inga erfarna proffsmördare så något spår borde dom ju lämnat

Om det nu skedde i lögenheten?
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Både J och M säger att T varit i lgh och att ljuga om det vore helt huvudlöst.
Citat:
Det finns tekniska bevis på att TT har varit i lägenheten. Har du inte hängt med från början
Det översta citatet, var det jag svarade på.
Har du inte hängt med? 😜
Citera
2022-12-22, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hur kan man hetsa till att Finndals resa till GW och jakten var ett brott? Får man inte bli bjuden på jakt med middag och vin? Ska man hålla på sådär - då blir det svårt i hela utredningen : att fortsätta arbeta för att fallet går vidare, som sig bör.

Ingen inom rättsväsendet skulle alltså få träffa folk på sin fritid?

Kanke F och GW kände varandra sen tidigare? F måste väl få ta ledigt ett par dagar och göra vad han vill. Finns väl inte några bevis för att F har glappat.

Får en känsla av att någon eller några försöker sänka F och jag frågar mig varför. Förekommer redan en massa snack om att JJ bytte advokat. Som inte alls är ovanligt.

Tror att polisen behöver lugn och ro för att kunna jobba, och att inte inte någon eller några som försöker sänka hela fallet pga skvaller. Sånt kan skada hela utredningen.

Finndahl får ta på sig det som mitt i en viktig mordutredning far iväg till GW , otroligt dålig timing och han får skylla sig själv att det blev liv om det..

jag tror bara att GW var nyfiken och om Finndahl läckte så kommer inte GW att läcka vidare
Citera
2022-12-22, 10:16
Medlem
sybels avatar
Citat:
Inte säkert att TT dog i lägenheten. Hon kan ha varit drogad men inte så mycket utan att de kunde få med henne nerför trappan till källaren . Gåendes med hjälp av en person på varje sida. Där bragdes hon av livet och fördes in i bilen och sen iväg till skogen. Min hypotes .
Jag är också inne på att T fördes levande från lgh till källaren, men jag får inte ihop när det skulle skett.
Det borde vara efter dunsarna. Direkt efter åkte J till McD så då skulle M ensam tagit ner T. Jag kan tycka att det vore märkligt om hon lyckades med det helt ljudlöst.
När J kom tillbaka tror jag att T var avliden.
Citera
2022-12-22, 10:33
Medlem
Citat:
Utan att offret skrek?
TT kan ju varit medvetslös när det tex sparka ihjäl henne.

Är väl inte den troligaste dödsorsaken men mordet verkar skett i affekt, så inget går väl att utesluta just nu.
Citera
2022-12-22, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
TT kan ju varit medvetslös när det tex sparka ihjäl henne.

Är väl inte den troligaste dödsorsaken men mordet verkar skett i affekt, så inget går väl att utesluta just nu.
Nej visst, det finns olika förklaringar en del mer troliga än andra.

Jag vet naturligtvis inte vad som hänt men vill bara vrida och vända på det lilla vi vet.
Citera
2022-12-22, 10:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det vi vet säkert av polis och åklagares uttalanden är att en nekar till att ha begått någon brottslig handling, den andra har överhuvudtaget ingen aning om vad som ev. hänt då hon sovit.
Vad vi även vet är att ingen av MGMs redogörelser stämmer överens med varandra.
Något av faktan i detta ”egentligen ganska enkla” fall har du väl lyckats snappa upp?
3 tjejer går till lägenheten på lördag, 2 umgås på söndag, 1 är saknad och återfinns död.
Det enda intressanta och värt en diskussion är egentligen motivet, för varför dog T?

På sätt och vis kan vi väl säga att "vi vet" att mgm:s berättelser inte överensstämmer med varandra. Men har polis/åklagare gått ut med det?

Nu utgår de flesta i tråden från att minst en av de misstänkta i skyldiga, förmodligen bägge, vilket ju också är åklagarens och utredningens hypotes, och därmed är sannolikheten stor, mycket stor att deras berättelser kommer att skilja sig åt väsentligt när det kommer till detaljer, men sedan även det stora händelseförloppet.

Men allt detta är ju våra spekulationer väl?
Vi kan räkna med att deras berättelser skiljer sig åt i de väsentliga och avgörnade bitarna.
Citera
2022-12-22, 11:02
Medlem
Citat:
Utan att offret skrek?

Börjar båda bråka och slåss med varandra är det väl ingen självklarhet att man börja skrika, jag förstår inte riktigt varför alla hängt upp sej på detta, tror ju inte T fattade att det skulle bli riktigt allvarligt, kanske inte JJ heller, det kan vara att man till en början tänker på grannar etc även under bråket, hur många slagsmål har man inte sett där folk bara står och vevar mot varandra utan att skrika, när det sedan gick överstyr och T förstod vad som höll på att hända hade hon nog ingen möjlighet att skrika längre.
Det är inte omöjligt att Tove först flög på JJ för att ex ta tillbaka en mobil?
Senast redigerad av anteanti 2022-12-22 kl. 11:06.
Citera
2022-12-22, 11:45
Medlem
notknapparens avatar
Någon med möjlighet att citera ur den låsta artikeln i Vetalndaposten?

"En före detta kommisarie anmälde Rickard Finndahl efter jaktresan hos Leif GW Persson. Nu utreds polischefen för mutbrott – mitt under en pågående mordutredning.

Tidningen har pratat med kommissarien som nu berättar varför han för första gången valt att göra en anmälan.

– Håren reste sig på mig, säger han.
"
https://www.vetlandaposten.se/2022-12-21/fore-detta-kommissarien-berattar-darfor-anmalde-jag-rickard-finndahl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in