Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Jag tvivlar starkt på att feminister generellt köper din historieskrivning. Men allt ditt ovidkommande svammel aside, en ful kvinna behöver feminism för att få resurser av män (eftersom de inte kan sälja sex), en snygg kvinna behöver inte feminism för att få resurser av män (eftersom de kan sälja sex). Visst, fula kvinnor kanske kan få en liten slant av högstatusmän för att städa deras toaletter, men det är knappast något dem drömmer om.
Och det är ju lite roligt att du har trasslat in dig så pass i ditt eget svammel att du nu har tvingats landa i slutsatsen att kvinnor inte behöver feminism, men samtidigt hävdar du att massor av kvinnor är feminister. Varför då blir ju den naturliga följdfrågan
Jag tror du har svamlat dig själv yr i huvudet. Fullständigt slagit knut på dig själv. Ta ett par djupa andetag så kanske polletten trillar ner snart.
Merapi är feminist antar jag. Hör med henne. Hon är historiskt påläst.
Jenny9 tror jag mer är humanist, men hon är också historiskt påläst och har koll på feminismen. Så henne kan du också höra med.
Om du nu inte tror på vad jag skriver, vilket är en sammanfattning av vad jag givetvis tagit reda på och har källor kring.
Kvinnor behöver feminism för att få betalt för det jobb kvinnor utför.
Kvinnor behöver inte feminismen för att kvinnor är fula och därmed behöver jobb, för jobba har som sagt kvinnor gjort i alla tider.