2020-08-21, 22:12
Medlem
Raxbahns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Du tycker att jag ska lägga tid och pengar på löshår, för och göra dig glad?
Det är är genetiskt hur mycket hår det finns, jag har inte gener för en 'lejonman'.

Nej, det skulle inte göra någon skillnad i ditt fall.
Tack för visat intresse, jag svajpar vänster.
Citera
2020-08-22, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raxbahn
Nej, det skulle inte göra någon skillnad i ditt fall.
Tack för visat intresse, jag svajpar vänster.

Tror du Jag gör bruk av en knull app?
Citera
2020-09-17, 17:39
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Det som jag vill få bekräftat är ifall det verkligen är så ..?
.
Nej, så är det inte ! Vi feminister kan se ut precis hur som helst, och många av oss bryr oss om vårt utseende. Faktum är att ett bra utseende leder till större makt, vilket ju är själva målsättningen med dagens feminism.

Jämlikhet har vi redan - nu är det befälet som måste erövras !
Citera
2020-09-26, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
För det första 1) Jag är seriös. 2) Den här tråden är inte till för att förlöjliga någon.

Hej alla! Jag har tittat igenom en hel del med dokumentärfilmer om just feminismen och en sak som slog mig var att de flesta feminister inte är särskilt vackra. Nu vet jag dock att det faktiskt är insidan som räknas men vid ett första möte så är det utsidan som man lägger märket till först.

Det som slog mig var att alla tycks antingen vara kortklippta (nästan snaggade), ha färgat hår, ha metaller i ansiktet och nästan ser ut som en kille. Nu är en del av mina vänner (kvinnliga) på Facebook rätt så insnöade på att vara feminister och efter att ha besökt deras fotoalbum så är det likadant där, tjejerna tycks alltid vara pojkaktiga tjejer som inte har en vacker utsida. Då var det en sak som slog mig, är det så att personerna en dag har vaknat upp och tänkt "Eftersom jag inte är attraktiv och kan få en kille, så är det väl lika bra att bli en feminist och träffa likasinnade som också tycker att män förtrycker allt och alla"?

Den senaste dokumentärfilmen som jag såg finns på SVT Play och eftersom jag är extra snäll idag så länkar jag den så ni kan alla beskåda den, http://svtplay.se/v/1978237/dokumentarfilm/fittcrew .

Nu tänker ni : Vad är det vi ska diskutera? Det som jag vill få bekräftat är ifall det verkligen är så att en del tjejer har insett att de antagligen inte attraherar killar och därmed skyller på att det är vi män som är orsaken till alla ideal och Gudvetvad?

Ganska säker på att alla feminister inte är fula men alla är vi ju olika
Citera
2020-09-26, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
.
Nej, så är det inte ! Vi feminister kan se ut precis hur som helst, och många av oss bryr oss om vårt utseende. Faktum är att ett bra utseende leder till större makt, vilket ju är själva målsättningen med dagens feminism.

Jag prövar en grej jag fått lära mig nyligen. Många människor tänker i termer av motpoler. Jag tror detta är vanligt bland feminister. Känner du igen dig?

Ni delar in mänskligheten i manligt och kvinnligt. På de områden kvinnan är i underläge ska männen bli i underläge och vice versa. Lagen om negationernas negation. Allting fungerar enligt den devisen, eller hur? Det är en tidsfråga innan samhället fullkomligt skiftar form och vi går in i en ny tid av jämlikhet och eufori... typ.

Kan du bekräfta att du tänker såhär, som feminist?
Citera
2020-09-27, 16:17
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Jag prövar en grej jag fått lära mig nyligen. Många människor tänker i termer av motpoler. Jag tror detta är vanligt bland feminister. Känner du igen dig?

Ni delar in mänskligheten i manligt och kvinnligt. På de områden kvinnan är i underläge ska männen bli i underläge och vice versa. Lagen om negationernas negation. Allting fungerar enligt den devisen, eller hur? Det är en tidsfråga innan samhället fullkomligt skiftar form och vi går in i en ny tid av jämlikhet och eufori... typ.

Kan du bekräfta att du tänker såhär, som feminist?

Nej, du har fel ! Man ska inte krångla till saker mer än nödvändigt, så läs mina inlägg ordentligt och lär dig. Mina inlägg återger hur vi svenska vardagsfeminister tänker.
Citera
2020-09-27, 16:47
Medlem
Citat:
Nej, du har fel ! Man ska inte krångla till saker mer än nödvändigt, så läs mina inlägg ordentligt och lär dig. Mina inlägg återger hur vi svenska vardagsfeminister tänker.

Ok, kan du kommentera det här då:
Citat:
. Jämlikhet har vi redan - nu är det befälet som måste erövras !
Befälet måste erövras... från männen då eller? Det låter ganska radikalt och samhällsomstörtande. Vad menas?
Citera
2020-09-27, 16:54
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ok, kan du kommentera det här då:

Befälet måste erövras... från männen då eller? Det låter ganska radikalt och samhällsomstörtande. Vad menas?

Ja, vad fan tror du ? Om du tänker lite självständigt, så begriper du väl vad jag säger ? Eftersom jag för talan för oss moderna svenska kvinnor, så får du vara bra dum om du inte förstår det jag skriver.
Citera
2020-09-27, 17:46
Medlem
Citat:
Ja, vad fan tror du ? Om du tänker lite självständigt, så begriper du väl vad jag säger ? Eftersom jag för talan för oss moderna svenska kvinnor, så får du vara bra dum om du inte förstår det jag skriver.
Ok. Det finns de som gör antagandet att samhället blir bättre genom revolt och du är alltså en sådan? Sedan har du valt att revolten ska ske mellan män och kvinnor? Du har bara det antagandet som du förlitar dig på när du formulerar uppdraget för kvinnor; Att ta befälet.

Alternativet är att man utgår ifrån samhället så som man ser det och försöker beskriva det så sanningsenligt som möjligt. "Varför är inte fler kvinnor i maktpositioner?"
Formulera hypoteser och testa dem.

Ex. En hypotes är att kvinnor vill ta befälet i lika stor utsträckning som män. Den är falsifierad.
Bidrar inte den informationen med något?

OnT:
Citera
2020-09-27, 17:52
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
"Varför är inte fler kvinnor i maktpositioner?"
Formulera hypoteser och testa dem.

Du måste ha levt under en sten, sedan år 2000. Idag är vi kvinnor dominerande inom svenska maktpositioner, och på socialförvaltningen (där jag är chef) är vi 85 % kvinnor. Bland cheferna är 75 % kvinnor, och det gäller HELA den offentliga sektorn.

Den korrekta frågan blir därför: Varför bor ni karlar kvar i Sverige, när dagens samhälle ser er som trash ?
Citera
2020-09-27, 17:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeAlf
Ganska säker på att alla feminister inte är fula men alla är vi ju olika
Räknar du både in och utsidan är alla feminister fula.
Citera
2020-09-27, 18:16
Medlem
Citat:
Citat:
Idag är vi kvinnor dominerande inom svenska maktpositioner,
Det jag tänkte är vad som ligger till grund för alla märkliga resonemang. Du och andra feminister är ju inte dumma, men ni tänker väldigt konstigt. Ni är inte ensamma. Folk har helt missat det här med att oförtäckt utgå ifrån sanningen. Istället är det att sanningen måste vara mitt emellan. Eller; är det inte bra nu så blir det bra om vi gör tvärtom.

Himla märkligt när man tänker på det. Vad är det goda som du tänker uppnå nu med kvinnor vid rodret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in