2022-12-21, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Måste bara kommentera det fetade. Jag har jobbat på krog och varit med om liknande situationer. Inte en chans att man i berusat och upprört tillstånd, bestämmer sig för att reda ut konflikten. Snarare tvärtom. Skulle man ha någon sorts sinnesnärvaro kvar så räcker den på sin höjd att hålla distans.

Ja det som låter märkligt i det här fallet är att Tove ses gå hem tillsammans med MH och JJ för att de ska lösa bråket
Varför följer Tove med tjejerna hem till JJ?
Citera
2022-12-21, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Om det är en gåta för dig så kan jag ge dig svaret dom är tysta just för att ducka 18 till life. Hur dom gör är genom att bara inte säga något vilket är enkelt om du vet att du riskerar torska lång volta om du pratar
Ja visst är det så
Dom vill inte låsas in en massa år framåt
Men ändå
Samvete borde ju träda fram
Dom är ju trots allt inga erfarna brottslingar
Att döda sen gömma liket till att vara tyst
Krävs det nog en hel del empati och samveteslöst sinne för
Citera
2022-12-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Det är fan imponerande( förstå mig rätt) Att de såvitt vi vet har lyckats knipa så länge

Det finns många " tuffingar" som har blivit knäckta på mindre tid än vad som nu gått.

Det är inte lätt att sitta i isolering och bara få läsa gamla magasin och böcker.

Aah men man har inget val i en sådan situation säger du ngt kmr det användas emot dig, om ni nånsin blir misstänkta för ett brott ni begått så säg inte ett ord, däremot är ni oskyldiga och har alibi kan det vara bra att visa det direkt
Citera
2022-12-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det ska bli intressant att höra tjejernas förhör och hur det stämmer med övrig bevisning och med vittnesutsagor.

Tre dunsar verkar grannen ha berättat om:

https://www.flashback.org/p82748683#p82748683

Mest tänker jag ändå att båda är med på det skriklösa bråket, men med starkt hat och uppblossande bråk kan en styrka som överraskar komma.

MH kanske har sagt till föräldrarna att hon sover över hos JJ, även om sträckan hem inte är lång hem. Eller så har hon börjat göra som hon själv vill, med eller utan föräldrarnas medgivande.

Undrar hur mycket MHs föräldrar vet om vilket liv de lever. Kanske oroar de sig och är överbeskyddande, vilket resulterar i behov av att bryta sig loss än mer.

Kanske har MH tagit mer än drinkarna, men är rädd för att det ska komm fram om hon tagit något annat?

Kunde MH se ut till hallen från sin plats där hon ev låg? Måste kolla planlösningen igen och vad som verkar rimligt.

Kanske såg hon Tove vara på väg att lämna lgh, men inte resten som hände i badrummet? Att JJ överföll Tove, MH tycker sig minnas att detta tumult ägde rum, men JJ har sagt att Tove lämnade?

Kanske Tove sa hejdå till MH, men allt som hände efter är ihopblandade minnen för MH? I vilken ordnng saker hände?

Det som ställer till det är väl att det ändå verkar som att MH är med ut till Nye. För där har jag lite svårt att få ihop det, med en dumpning och en kort tid för att sedan åka hem... ljuset borde ju åka upp iaf efteråt om hon nu skulle "bara" varit med som passagerare. Där får jag inte ihop att hon varit passiv ovetande. Inte heller finns det något rimligt i att Mh skulle åka med dit om hon som sagt inte visset ett dugg, om hon inte skulle vara behjälplig på något plan.

Samtidigt tänker jag att nu har det ju i media framkommit att en av tjejerna skyller på den andra i media (P7:an). Med JJs beryktade karaktär, borde JJ ju brissera, och göra samma?

Hur kan JJ tåla detta? Eller är JJ så iskall, att hon aldrig i livet tänker erkänna något minsta som skulle kunna ha hänt i lgh. Yove har lämnat, punkt. Och mer vet hon inte, punkt.

Oavsett vad MH säger.

Kan inte tänka mig att många ungdomar som inte är kriminella eller umgås med sådana, någonsin skulle misstänka sin kompis för ett mord såsom MH antyder i P7:an.

Det är så märkligt.

JJ verkar iskall och mycket obehaglig, inställsam och manipulativ.
Citera
2022-12-21, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja det som låter märkligt i det här fallet är att Tove ses gå hem tillsammans med MH och JJ för att de ska lösa bråket
Varför följer Tove med tjejerna hem till JJ?

De stal väl JJs mobil och lurade henne in i fällan....

Kom med hem till mig så pratar vi om allt... Då ska du få mobilen...

Är övertygad om att JJ och MH planerat mordet i förväg... Kanske de besämde sig på Nöjet???
Citera
2022-12-21, 16:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Aah men man har inget val i en sådan situation säger du ngt kmr det användas emot dig, om ni nånsin blir misstänkta för ett brott ni begått så säg inte ett ord, däremot är ni oskyldiga och har alibi kan det vara bra att visa det direkt

Men enligt GW är de unika även på det viset; att det håller tysta, med den bakgrunden de har, tidigare ostraffade, så unga. De brukar inte hålla tyst enligt honom, inte var för sig och sannerligen inte tillsammans (två alltså).

Har inte tid att transkriptera nu, men lyssna här, då får man klart för sig vilket unikt fall det är:

https://www.tv4.se/klipp/va/13800920/nya-brottsmisstankar-i-tove-fallet-forbryllar-gw-tva-saker-stor
Citera
2022-12-21, 16:17
Medlem
Om dom var riktiga kriminella hade dom hotat grannen att inte vittna så dom har en bit kvar till det
Citera
2022-12-21, 16:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ verkar iskall och mycket obehaglig, inställsam och manipulativ.

Nu är det lätt att dra hårda växlar på allt, mest kanske utifrån att man (jag) tror att hon är skyldig. Det är då lätt att övertolka varenda sake hon gör, kanske överdriva lite.

Men jag misstänker att det är på det viset att hon är kallt kalkylerande, och kan på så sätt hålla huvudet i styr, trots att hon nyss dödat en person. Här handlar det förmodligen om minuter efter det att Tove dött som hon träffar på grannen i trappen.

Få personer i den sitsen skulle fundera en sekund på McD resa, utan skulle bli otroligt stressade och absolut inte vilja ta sig tid till något så helt ovidkommande där och då.

Jag tror att hon vill visa att hon har typ alibi, att hon åker helt oberörd till Donken, snackar med lite polare och så där...
Citera
2022-12-21, 16:38
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Men enligt GW är de unika även på det viset; att det håller tysta, med den bakgrunden de har, tidigare ostraffade, så unga. De brukar inte hålla tyst enligt honom, inte var för sig och sannerligen inte tillsammans (två alltså).

Har inte tid att transkriptera nu, men lyssna här, då får man klart för sig vilket unikt fall det är:

https://www.tv4.se/klipp/va/13800920/nya-brottsmisstankar-i-tove-fallet-forbryllar-gw-tva-saker-stor

Han borde ha tänkt på konsekvenserna när han bjuder in mordutredare i fallet på jakt. Är Finnen entledigad nu?
Jag ger inte mycket för GW:s statistik för tillfället. Att tjejerna inte snackar kan man ju spekulera i. För övrigt tycker jag att några av er här som diskuterar hur GM gått tillväga borde sätta på en kass b-film, ni förstör tråden med erat tjöt. Detta kan sluta hur som helst och till och med avfärdas som en olyckshändelse men många här vill ju gärna att det ska vara mord- riktigt blodigt helst vad man kan läsa ut i era sjuka drömmar.
Senast redigerad av Pythia_88 2022-12-21 kl. 16:42.
Citera
2022-12-21, 16:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Han borde ha tänkt på konsekvenserna när han bjuder in mordutredare i fallet på jakt. Är Finnen entledigad nu?
Jag ger inte mycket för GW:s statistik för tillfället. Att tjejerna inte snackar kan man ju spekulera i. För övrigt tycker jag att några av er här som diskuterar hur GM gått tillväga borde sätta på en kass b-film, ni förstör tråden med erat tjöt. Detta kan sluta hur som helst och till och med avfärdas som en olyckshändelse men många här vill ju gärna att det ska vara mord- riktigt blodigt helst vad man kan läsa ut i era sjuka drömmar.

Fast i reportaget säger GW att han faktiskt letat efter liknande fall. Sen får ju var och en tro vad man vill om det förstås.
Citera
2022-12-21, 17:04
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Fast i reportaget säger GW att han faktiskt letat efter liknande fall. Sen får ju var och en tro vad man vill om det förstås.

Det beror hur man avgränsar sig geografiskt. GW kanske borde höja blicken lite.

Här har vi ett fall där två unga GM: två kvinnor dödar en tredje kvinna i London.

https://www.independent.co.uk/news/uk/crime/two-women-21-beat-woman-to-death-after-argument-in-north-london-a6976031.html
Senast redigerad av Pythia_88 2022-12-21 kl. 17:15.
Citera
2022-12-21, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Fler medier hakar på misstanke om mutbrott och korruption
https://www.jp.se/2022-12-19/efter-jaktresan-till-gw--finndahl-utreds-for-mutbrott

Hur kan man hetsa till att Finndals resa till GW och jakten var ett brott? Får man inte bli bjuden på jakt med middag och vin? Ska man hålla på sådär - då blir det svårt i hela utredningen : att fortsätta arbeta för att fallet går vidare, som sig bör.

Ingen inom rättsväsendet skulle alltså få träffa folk på sin fritid?

Kanke F och GW kände varandra sen tidigare? F måste väl få ta ledigt ett par dagar och göra vad han vill. Finns väl inte några bevis för att F har glappat.

Får en känsla av att någon eller några försöker sänka F och jag frågar mig varför. Förekommer redan en massa snack om att JJ bytte advokat. Som inte alls är ovanligt.

Tror att polisen behöver lugn och ro för att kunna jobba, och att inte inte någon eller några som försöker sänka hela fallet pga skvaller. Sånt kan skada hela utredningen.
Senast redigerad av zilvereko 2022-12-21 kl. 17:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in