Det ska bli intressant att höra tjejernas förhör och hur det stämmer med övrig bevisning och med vittnesutsagor.
Tre dunsar verkar grannen ha berättat om:
https://www.flashback.org/p82748683#p82748683
Mest tänker jag ändå att båda är med på det skriklösa bråket, men med starkt hat och uppblossande bråk kan en styrka som överraskar komma.
MH kanske har sagt till föräldrarna att hon sover över hos JJ, även om sträckan hem inte är lång hem. Eller så har hon börjat göra som hon själv vill, med eller utan föräldrarnas medgivande.
Undrar hur mycket MHs föräldrar vet om vilket liv de lever. Kanske oroar de sig och är överbeskyddande, vilket resulterar i behov av att bryta sig loss än mer.
Kanske har MH tagit mer än drinkarna, men är rädd för att det ska komm fram om hon tagit något annat?
Kunde MH se ut till hallen från sin plats där hon ev låg? Måste kolla planlösningen igen och vad som verkar rimligt.
Kanske såg hon Tove vara på väg att lämna lgh, men inte resten som hände i badrummet? Att JJ överföll Tove, MH tycker sig minnas att detta tumult ägde rum, men JJ har sagt att Tove lämnade?
Kanske Tove sa hejdå till MH, men allt som hände efter är ihopblandade minnen för MH? I vilken ordnng saker hände?
Det som ställer till det är väl att det ändå verkar som att MH är med ut till Nye. För där har jag lite svårt att få ihop det, med en dumpning och en kort tid för att sedan åka hem... ljuset borde ju åka upp iaf efteråt om hon nu skulle "bara" varit med som passagerare. Där får jag inte ihop att hon varit passiv ovetande. Inte heller finns det något rimligt i att Mh skulle åka med dit om hon som sagt inte visset ett dugg, om hon inte skulle vara behjälplig på något plan.
Samtidigt tänker jag att nu har det ju i media framkommit att en av tjejerna skyller på den andra i media (P7:an). Med JJs beryktade karaktär, borde JJ ju brissera, och göra samma?
Hur kan JJ tåla detta? Eller är JJ så iskall, att hon aldrig i livet tänker erkänna något minsta som skulle kunna ha hänt i lgh. Yove har lämnat, punkt. Och mer vet hon inte, punkt.
Oavsett vad MH säger.
Kan inte tänka mig att många ungdomar som inte är kriminella eller umgås med sådana, någonsin skulle misstänka sin kompis för ett mord såsom MH antyder i P7:an.
Det är så märkligt.