Citat:
Utan att gå in på detaljer, som du säger ett bråk i lgh med bakomliggande konflikt som gått överstyr är väl en troligt scenario.
Vi vet ju naturligtvis inget, men man ska heller inte räkna inte ut MH i sammanhanget..
Många här i tråden trycker på att JJ är drivande och MH är en ganska harmlös by-stander.
Men enligt sammanfattningen har ju MH trots sin ringa ålder en lista som Gamla Testamentet av psykiska problem och drogmissbruk. Här talas om multipla diagnoser, hallucinationer, röster, tvångshandlingar och demoner. Kombinera det med sektdeltagande.
Kan garantera att med de meriterna kan hon begå otänkbara gärningar triggad av en viss situation. Speciellt med influens av droger som ev. i detta fall.
Vi vet ju naturligtvis inget, men man ska heller inte räkna inte ut MH i sammanhanget..
Många här i tråden trycker på att JJ är drivande och MH är en ganska harmlös by-stander.
Men enligt sammanfattningen har ju MH trots sin ringa ålder en lista som Gamla Testamentet av psykiska problem och drogmissbruk. Här talas om multipla diagnoser, hallucinationer, röster, tvångshandlingar och demoner. Kombinera det med sektdeltagande.
Kan garantera att med de meriterna kan hon begå otänkbara gärningar triggad av en viss situation. Speciellt med influens av droger som ev. i detta fall.
Av det framkommit har J hamnat i händelsernas centrum under hela kvällen. Allt från den gamla påstådda konflikten mellan J och T, förstesten är hemma hos J, J och T hamnar i bråk på Nöjet, det ska redas ut i J s lägenhet, det är J s bil dom används och hon hittas i närheten av J s barndomshem.
Jag tror J var den drivande med M som en villig medhjälpare. Har svårt att tro att J skulle skydda M till den grad att hon ljuger och sätter sig själv i skiten, genom att placera M sovande medans hon själv och T ska reda ut allt.
Skulle det handla om en akut psykos tror jag polisen och även läkaren som intervjuade henne hade upptäckt detta. Psykosen borde dessutom förvärrats efter att hon anhölls eftersom hon utsattes för en enorm stress.
Jag tror inte M är tillräckligt stark för att stå på egna ben. J kanske tog över en del av föräldrarnas roll för något år sedan och styrde henne rakt ner i skiten. Jag tror båda fick ut något av relationen. J fick en person som såg upp till henne och inte ifrågasatte hennes beteende. M fick en lite äldre häftig tjej som tog med henne på fester och massa rolig. Men jag ser absolut inte M som nån harmlös by-stander.