Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Boxer via DVB-T2 har alltid bild-i-bild, dock är det fortfarande inte HD-sändningar

Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Jag kollar på TV6 via ComHems kabelnät och har bild-i-bild. Vet inte om det tillför något. Jag byter alltid till Viaplay när reklamen kommer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
TV & Play Guld.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiskebein
En parameter här är att jag kollade via tele2play, dvs streamad kanal på datorn, inte via tivo-boxen. Jag borde väl sprungit dit och dubbelkollat, men jag var väl upptagen med att kolla livetimingen... Men HD var det!
Trots att jag egentligen kollar på och zappar mellan damernas padel-semi, short track-skidskorna, damernas störtlopp, 2st simnings-streams, SkiClassics och prologen, så hann jag ändå testa nu på det reklamavbrottet som var efter sista åkare i mål i prologen, och jag fick side-by-side på samtliga utav TV6SD DVB-C via Comhem, TV6SD via Tele2Play, TV6HD via TeliaPlay och TV6HD via ViaplayTotal från Telia, sen gav jag upp och struntade i övriga källor, för eftersom det var side-by-side på Comhem's båda SD-versioner så misstänkte jag att det inte var någon skillnad i denna sändning? Eller var det någon som fick fullscreen-reklam på det reklamavbrottet jag pratar om?
I övrigt så kollar jag aldrig på direktsänd sport i svensk reklam-TV med reklamavbrott, det är enbart via amerikansk TV jag
tvingas på det ibland, men utan tvekan så är TV6's lösning ett koncept som är starkt mindre irriterande än normal reklam-TV, där man omvänt skriver upp en lista över företag att totalbojkotta. Sprinten sen kommer jag dock köra utan reklam.
Det löjliga är väl att Viaplay inbillar sig att TV6 skulle utgöra någon slags premiumkanal som inte kan sända FTA i marknätet. Trams. Svenska TV-marknaden är totalhavererad med hjärntvättade får som glatt betalar för reklamfinansierade baskanaler. Får hoppas att en stor del av svenska befolkningen säger upp alla TV-abonnemang nu pga priserna på allt i samhället, så TV-kanalernas ocker når vägs ände en gång för alla.