2022-12-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Småsaker som att variera språket och att inte säga "det är surt" flera gånger per sändning är sånt som man kan jobba bort med bra handledning.

Ferry har ju sitt favorituttryck "skala ner" som han inte kan vara utan...
Citera
2022-12-14, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
TV6HD då via ett betalabonnemang antar jag, eftersom Fiskebein hade helbildsreklam, i SD-versionen får man anta.

En parameter här är att jag kollade via tele2play, dvs streamad kanal på datorn, inte via tivo-boxen. Jag borde väl sprungit dit och dubbelkollat, men jag var väl upptagen med att kolla livetimingen... Men HD var det!
Citera
2022-12-16, 23:04
Medlem
Alkibiadess avatar
Expressen har en skidpanel (bakom betalvägg) som uttalar sig om några olika ämnen varje vecka. Jag tycker Johan Olsson är den som för rimliga resonemang medan Expressens egna Thomas Pettersson och Albin Julin hamnar helt fel (och Anna-Karin Strömstedt någonstans mitt i mellan).
Citera
2022-12-17, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Boxer via DVB-T2 har alltid bild-i-bild, dock är det fortfarande inte HD-sändningar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag kollar på TV6 via ComHems kabelnät och har bild-i-bild. Vet inte om det tillför något. Jag byter alltid till Viaplay när reklamen kommer.
Citat:
TV & Play Guld.
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
En parameter här är att jag kollade via tele2play, dvs streamad kanal på datorn, inte via tivo-boxen. Jag borde väl sprungit dit och dubbelkollat, men jag var väl upptagen med att kolla livetimingen... Men HD var det!
Trots att jag egentligen kollar på och zappar mellan damernas padel-semi, short track-skidskorna, damernas störtlopp, 2st simnings-streams, SkiClassics och prologen, så hann jag ändå testa nu på det reklamavbrottet som var efter sista åkare i mål i prologen, och jag fick side-by-side på samtliga utav TV6SD DVB-C via Comhem, TV6SD via Tele2Play, TV6HD via TeliaPlay och TV6HD via ViaplayTotal från Telia, sen gav jag upp och struntade i övriga källor, för eftersom det var side-by-side på Comhem's båda SD-versioner så misstänkte jag att det inte var någon skillnad i denna sändning? Eller var det någon som fick fullscreen-reklam på det reklamavbrottet jag pratar om?

I övrigt så kollar jag aldrig på direktsänd sport i svensk reklam-TV med reklamavbrott, det är enbart via amerikansk TV jag tvingas på det ibland, men utan tvekan så är TV6's lösning ett koncept som är starkt mindre irriterande än normal reklam-TV, där man omvänt skriver upp en lista över företag att totalbojkotta. Sprinten sen kommer jag dock köra utan reklam.

Det löjliga är väl att Viaplay inbillar sig att TV6 skulle utgöra någon slags premiumkanal som inte kan sända FTA i marknätet. Trams. Svenska TV-marknaden är totalhavererad med hjärntvättade får som glatt betalar för reklamfinansierade baskanaler. Får hoppas att en stor del av svenska befolkningen säger upp alla TV-abonnemang nu pga priserna på allt i samhället, så TV-kanalernas ocker når vägs ände en gång för alla.
Citera
2022-12-17, 15:28
Medlem
FNLSs avatar
Seriöst TV6? Man kan inte gå till reklam 15 sekunder efter en final när det är målfoto. Det var över elva minuter till nästa lopp så det fanns gott om tid att vänta med avbrottet.
Citera
2022-12-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Verkar redan vara publicerat: Anna-Karin Strömstedt och Per Forsberg.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pARgOV/de-kommenterar-skidorna-i-vinter
Fy fan så värdelösa dessa två är, speciellt Anna-Karin Strömstedt. Är säker på att Johan Olsson, Peter Jihde eller nån annan där i studion hade gjort det tusen gånger bättre. Sen all reklam ska vi inte tala om, hackar sönder sändningen totalt.
Otroligt ledsamt att Viasat har rättigheterna till längdskidor till år 2026, måtte det inte bli en förlängning efter det.
Citera
2022-12-21, 08:37
Medlem
Alkibiadess avatar
Jag tycker det här är ganska anmärkningsvärt sagt av en expert anställd av SVT sedan många år tillbaka: https://www.svt.se/sport/langdskidor/stromberg-slutar-som-skidchef-antligen

Nästan så man tror att det finns något personligt groll mellan Blomquist och Strömberg eller att Strömberg trampat på Blomquist tår väldigt mycket.

Ja, det har varit turbulent inom längdlandslaget under några år men Strömberg som förbundsdirektör arbetar ju inte bara med längdlandslaget.

När Blomquist nu säger att man nu kan göra om och göra rätt menar han då att den nye förbundsdirektören bör sparka Byström och Öberg? Eller har Strömberg skapat en dysfunktionell organisation inom hela skidsverige som behöver rättas till? Har det varit fel att satsa på Östersund, Falun och Umeå som elitcentra inom längdåkningen? Eller vad menar Blomquist?

Och när Blomquist pratar om att det inte funnits något förtroende för Strömberg i skidsverige menar han då inom svensk längdåkning eller faktiskt inom hela skidsverige? Även inom alpint, skicross, freestyle? För som sagt, Strömberg har varit förbundsdirektör för hela skidförbundet, inte bara för längdåkningen. Och på vilket sätt har Strömberg varit en bromskloss för utvecklingen inom skidsverige?
Citera
2022-12-21, 08:55
Medlem
Citat:
Jag tycker det här är ganska anmärkningsvärt sagt av en expert anställd av SVT sedan många år tillbaka: https://www.svt.se/sport/langdskidor/stromberg-slutar-som-skidchef-antligen

Nästan så man tror att det finns något personligt groll mellan Blomquist och Strömberg eller att Strömberg trampat på Blomquist tår väldigt mycket.

Ja, det har varit turbulent inom längdlandslaget under några år men Strömberg som förbundsdirektör arbetar ju inte bara med längdlandslaget.

När Blomquist nu säger att man nu kan göra om och göra rätt menar han då att den nye förbundsdirektören bör sparka Byström och Öberg? Eller har Strömberg skapat en dysfunktionell organisation inom hela skidsverige som behöver rättas till? Har det varit fel att satsa på Östersund, Falun och Umeå som elitcentra inom längdåkningen? Eller vad menar Blomquist?

Och när Blomquist pratar om att det inte funnits något förtroende för Strömberg i skidsverige menar han då inom svensk längdåkning eller faktiskt inom hela skidsverige? Även inom alpint, skicross, freestyle? För som sagt, Strömberg har varit förbundsdirektör för hela skidförbundet, inte bara för längdåkningen. Och på vilket sätt har Strömberg varit en bromskloss för utvecklingen inom skidsverige?
Jag reagerade också på Blommans uttalande. Han är väl dock inte anställd på SVT utan jobbar väl som VD på något turistföretag så han kan säkert uttala sig på ett friare sätt än en vanlig SVT medarbetare. Säger väl mer om honom själv när han går på sådär, tycker Strömberg svarar bra när han säger att Blomman saknar hela bilden.

Hur var det? Strömberg blev involverad när både Grip och Sares sparkats och tog en massa beslut kopplat till elitverksamheten inom längdåkning? Blomman gillade väl inte de besluten helt enkelt.
Citera
2022-12-21, 12:14
Medlem
ingetbranicks avatar
Jag kollar in morgondagens tv-tablå och ser att den klassiska slalomtävlingen från härliga Madonna di Campiglio inte sänds på TV6. I stället visar de gammal skåpmat som vanligt. Skamligt är bara förnamnet.
Citera
2022-12-21, 16:00
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag kollar in morgondagens tv-tablå och ser att den klassiska slalomtävlingen från härliga Madonna di Campiglio inte sänds på TV6. I stället visar de gammal skåpmat som vanligt. Skamligt är bara förnamnet.

Ja, minst sagt. Förra året sändes den på sexan.
Citera
2022-12-21, 16:15
Medlem
MuscleSharks avatar
Ytterligare en alpin tävling som många går miste om då.
Fullständigt bedrövligt. Det är sånt som får folk att tappa intresset för sporten.
Citera
2022-12-21, 22:27
Medlem
Citat:

Blomquist uttrycker sig nog endast ur längdskidåkningen perspektiv som är hans område. Vet inte vilken insyn han har men antar att han rätt bra koll när det gäller den delen.
Tycker inte det är så anmärkningsväst utan han tar väl egentligen bara upp det som varit allmänt känt att det varit missnöje med Strömberg i leden och förtroende saknats. Det har varit en mycket turbulent tid på olika sätt under Strömbergs tid (tex nu senast utbrytarna i landslaget). Han är ytterst ansvarig och ledningen präglar hela verksamheten. Nytt ledarskap ger nya möjligheter och det kan förhoppningvis ge nytt syre för verksamheten och att det blir bättre fart som Blomquist nämner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in