2022-12-12, 12:22
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
I Levi, inte i Ruka. Där kör man på längden.

Så kan det gå.

Hursomhelst har det visats två alpina åk från samma tävling i TV6, frågan är väl hur många fler gånger det blir under säsongen.
Citera
2022-12-12, 16:16
Medlem
Alkibiadess avatar
Har MMS ändrat hur de mäter tittarsiffrorna (de har iaf ändrat på sin sajt)? Igår drog nämligen damernas skidskyttestafett över 2 miljoner tittare (2 127 000) och herrarnas jaktstart över 1.7 miljoner (1744000). Tidigare har väl skidskytte i världscupen dragit som mest 1.1-1.2 miljoner.
Citera
2022-12-12, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Boxer via DVB-T2 har alltid bild-i-bild, dock är det fortfarande inte HD-sändningar
Nu var ju ingen mer än du pigg på att delge exakt hur den kollade, men jag kan tänka mg att dom Comhem- och kabel-kunderna som enbart har FTA-versionen i SD får reklam i helbild, medan premiumtittarna som betalar för TV6SD som du, eller TV6HD, får den med bild-i-bild. Jag har tillgång till 5-6 olika versioner på TV6 här, ska testa någon gång om jag hittar utrymme, skidsändningarna krockar ju ofta med massa annan sport så dom flesta av mina enheter är alltid upptagna när helgens sportsändningar pågår, och det är inte riktigt då jag är piggast på att felsöka och testa teknikfrågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jidhe säljer in Peterson & Olsson som direktkommentatorer. Deras kommentering av loppen utanför sändning "är fullkomligt magisk!" tycker han.
Gaslighting fungerar ju på befolkningen gällande övriga politiska och samhälleliga frågor, så varför inte sport?

Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Telia och Viaplay har kommit överens vilket innebär att TV6 går att se via Telia från den 13 december (med eventuell viss fördröjning).
Via TeliaPlay är dom linjära varianterna redan igång, så jag ska kolla kvällens SkiCross på VSportVinter för en gångs skull, och testa med dom tre olika ljudspåren som finns för att se vad som går igenom, om man kanske kan få engelsk kommentering, för den svenska är lite påfrestande.

Citat:
Har MMS ändrat hur de mäter tittarsiffrorna (de har iaf ändrat på sin sajt)? Igår drog nämligen damernas skidskyttestafett över 2 miljoner tittare (2 127 000) och herrarnas jaktstart över 1.7 miljoner (1744000). Tidigare har väl skidskytte i världscupen dragit som mest 1.1-1.2 miljoner.
Jag antar att denna text på förstasidan inte fanns när du ställde frågan?

Citat:
Det är för tillfället fel på TV-siffrorna i MMS egna verktyg/topplistor. Utredning påbörjad. Vi återkommer med mer info inom kort!
Citera
2022-12-12, 18:21
Medlem
Citat:

Det är väl inte omöjligt att folk börjar tröttna på Viaplay och längdskidåkning och börjar titta på skidskytte istället.
Citera
2022-12-12, 18:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Nu var ju ingen mer än du pigg på att delge exakt hur den kollade, men jag kan tänka mg att dom Comhem- och kabel-kunderna som enbart har FTA-versionen i SD får reklam i helbild, medan premiumtittarna som betalar för TV6SD som du, eller TV6HD, får den med bild-i-bild. Jag har tillgång till 5-6 olika versioner på TV6 här, ska testa någon gång om jag hittar utrymme, skidsändningarna krockar ju ofta med massa annan sport så dom flesta av mina enheter är alltid upptagna när helgens sportsändningar pågår, och det är inte riktigt då jag är piggast på att felsöka och testa teknikfrågor.

Gaslighting fungerar ju på befolkningen gällande övriga politiska och samhälleliga frågor, så varför inte sport?

Via TeliaPlay är dom linjära varianterna redan igång, så jag ska kolla kvällens SkiCross på VSportVinter för en gångs skull, och testa med dom tre olika ljudspåren som finns för att se vad som går igenom, om man kanske kan få engelsk kommentering, för den svenska är lite påfrestande.

Börjar Skicross 18:30 eller 20:05?
Citera
2022-12-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Börjar Skicross 18:30 eller 20:05?
Pga sättet du ställde frågan så blev jag lite nervös att dom tidigarelagt tävlingen, och mycket riktigt så verkar det redan ha startat med sextondels finaler för herrarna och åttondelsfinaler för tjejerna alldeles strax enligt tidtagningen, men det visas ju inte hos varken VSportVinter eller Viaplay, så vi blir väl blåsta på det, om nu InFront-feeden redan har börjat.

Sånt märker ju sällan ansvariga hos Viaplay eftersom dom inte bryr sig om sporten, det finns inga sportintresserade på varken besluts- eller teknikposition. Får vänta tills 20:05. Kameraproduktionen är ju garanterat igång för det finns ju alltid bilder från kvalen när TV-fönstret börjar.
Citera
2022-12-12, 18:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Pga sättet du ställde frågan så blev jag lite nervös att dom tidigarelagt tävlingen, och mycket riktigt så verkar det redan ha startat med sextondels finaler för herrarna och åttondelsfinaler för tjejerna alldeles strax enligt tidtagningen, men det visas ju inte hos varken VSportVinter eller Viaplay, så vi blir väl blåsta på det, om nu InFront-feeden redan har börjat.

Sånt märker ju sällan ansvariga hos Viaplay eftersom dom inte bryr sig om sporten, det finns inga sportintresserade på varken besluts- eller teknikposition. Får vänta tills 20:05. Kameraproduktionen är ju garanterat igång för det finns ju alltid bilder från kvalen när TV-fönstret börjar.
I Viaplays tablå står det att sändningen börjar 20:05 vilket tycks vara när 8 finalheat för herrar och 4 för damerna startar
Citera
2022-12-12, 18:46
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

Jag kollar på TV6 via ComHems kabelnät och har bild-i-bild. Vet inte om det tillför något. Jag byter alltid till Viaplay när reklamen kommer.

Citat:

Nej, den fanns inte då, refeshade sidan nu och då fanns den med.
Citera
2022-12-12, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
I Viaplays tablå står det att sändningen börjar 20:05 vilket tycks vara när 8 finalheat för herrar och 4 för damerna startar
Ja att få se dom tidigare heaten är helt ointressant..

Det är ju ingen annan vintersport denna kvällen så det hade varit läge att breda ut sändningstiden lite kan man tycka.

Citat:
Jag kollar på TV6 via ComHems kabelnät och har bild-i-bild. Vet inte om det tillför något. Jag byter alltid till Viaplay när reklamen kommer.
TV6HD då via ett betalabonnemang antar jag, eftersom Fiskebein hade helbildsreklam, i SD-versionen får man anta.
Citera
2022-12-12, 19:24
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
TV6HD då via ett betalabonnemang antar jag, eftersom Fiskebein hade helbildsreklam, i SD-versionen får man anta.

TV & Play Guld.
Citera
2022-12-13, 21:21
Medlem
Vad tycks om Fredrik Lindström i kommentarspositionen? Jag tycker han var ganska bra gav mer detaljer kring Skidskytte än Bettan men liter mer lågmäld personlighet. Bettan hade bra koll på tider osv kanske skulle ta över Bränholms jobb😀
Tyckte Helena var bättre än på länge passar bättre i studio än som kommentator även Ferry passar bättre i studio.
Citera
2022-12-13, 22:26
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel
Vad tycks om Fredrik Lindström i kommentarspositionen? Jag tycker han var ganska bra gav mer detaljer kring Skidskytte än Bettan men liter mer lågmäld personlighet. Bettan hade bra koll på tider osv kanske skulle ta över Bränholms jobb😀
Tyckte Helena var bättre än på länge passar bättre i studio än som kommentator även Ferry passar bättre i studio.

Lindström är ju en snäll kille som inte gärna kritiserar nån, vilket kan ligga honom i fatet. En helg räcker inte för att utvärdera nån, och självklart är det nervöst i början. Småsaker som att variera språket och att inte säga "det är surt" flera gånger per sändning är sånt som man kan jobba bort med bra handledning. Ferry är ju bra på det sättet att han säger vad han tycker och ofta är rätt rolig, men samtidigt verkar han inte överdrivet förtjust i att kolla upp fakta och statistik. En anledning till att många gillade Kalle Grenemark tror jag var att han ibland surnade till och lät som en butter lappjävel ... men även visade stor och äkta glädje när det gick bra för nån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in