2022-12-20, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det finns bara en person som kallar honom för tiggarzelensky och det är du. Dessutom enbart i ett enda inlägg - nämligen din trådstart.

https://www.flashback.org/sok/?query=tiggarzelensky&search_post=1&sp=1&date_from =2000-01-01&date_to=2022-12-18&so=pd

Hahaha nej men du kan ju inte söka reda fakta. Det biter ju inte på alla.
Citera
2022-12-20, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastman92
Jag betalar mer än gärna halva min lön varje månad i 10 år för att knulla sönder ryssgrisarna.
Vi ska fortsätta ge pengar tills ryssen är tillbaka bakom sina gränser i en ruinerad ekonomi.

Samma här.
Citera
2022-12-20, 16:02
Medlem
Betalar man inte til Ukraina, ender man upp med samma levnadsstandard som en gjenomsnittlig ryss. Altså, billig vodka og en jävla Lada til bil. Slava Ukraina!
Citera
2022-12-20, 16:15
Medlem
Vi börjar med att kasta ut ryssen ur landet. Det kommer självklart att kosta en bra slant och det kommer vara värt varenda krona. Därefter går Ukraina med i EU varpå vi börjar handla deras naturtillgångar. Ett fruktsamt samarbete som dels kommer att gynna återuppbyggnaden av Ukraina och självklart även resterande unionsländer eftersom vi får en stabil och pålitlig unionspartner. Det kommer inte dröja särskilt länge innan standarden inom Ukraina skjuter ifrån ryssland på alla tänkbara sätt. Ryssland är i många hänseenden ett korrumperat u-land men aldrig kommer detta framstå som mer tydligt när Ukraina drar ifrån på alla tänkbara områden.

Kort därefter kommer geme ryss att lyfta på blicken med avundsjuka mot Ukraina och framförallt ett enormt hat gentemot den egna diktaturen. De kommer ställa obekväma frågor till sin diktator gällande hur deras levnadsstandard kan vara så usel samtidigt som de själva sitter på ännu mer naturresurser. Vart tar pengarna vägen...?
Citera
2022-12-20, 16:45
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Helt klart värt att betala för att få ryssen tillplattad.

Jag är jävligt sugen på att dra igång crowdfunding som finansierar terrorattentat i ryssland om de gör allvar av planerna på terrordåd i civiliserade länder. Öga för öga.
Citera
2022-12-20, 16:55
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AktuellaAmnen
Om du faktiskt hade tagit dig tid att kolla på min posthistorik hade du sett att jag argumenterar för fred, och avtal mellan länder. Vad har det med Kreml att göra?
Vem tror du har beslutat att det skulle ske en invasion av Ukraina??? rySSland har skrivit under på att de ska respektera Ukrainas gränser och vi ser hur det gick med det. Är aldrig OK att invadera annat land och sen säga att nu vill vi ha fred. Så ditt argument för fred visar bara att du stöttar naZZerySSland.

Citat:
Alla uppoffringar? Så du skulle kunna tänka dig att leva på existensminimum för Ukrainas skull?
Då jag antar att ingenting egentligen hindrar dig rent praktiskt undrar jag om du faktiskt kommer göra det?

Så mycket som det krävs för att få rySSland att förstå att det dom gör är fel. Det gick att få Tyskland att förstå också även om det tog 2 världskrig.
Citera
2022-12-20, 20:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Ok! Warren Buffet 😂 Hoppa iväg nu till en covid-tråd och dra dina tunga expertkunskaper inom klinisk virusepidemiologi eller något annat ämne som du fått du fått nobelpris inom. Det är inte så att du möjligtvis också löser gåtan om kall fusion också under julenhelgen? 🤡

Roligt med en fjant som tror sig ha bättre koll på ämnet än t.ex. Doug Casey.

Epidemiologi är i princip bara gymnasiematematik. Du tänker nog på virologi och immunologi. Där lyssnar jag på ett flertal av världens främsta experter.
Citera
2022-12-20, 20:42
Medlem
Citat:
Volodomyr Zelensky (eller "tiggarzelensky" som han ibland kallas på Flashback) kräver oerhörda kapital för att få ordning på landet. Hans mål är att Ukraina ska nå samma levnadsstandard som USA och EU, och det är fortfarande lång väg att gå. Rapporter har hävdat att "tiggarzelensky" främst fokuserat på att höja standarden för överklassen och t ex har många lyxbostäder i utlandet sen kriget började köpts in till landets rikaste. Uppskattningsvis 30% av bistånden påstås dock nå fram till "folket", på något sätt (möjligen efter att en eller flera statstjänstemäns fickor fyllts upp på vägen).
Frågan för tråden är till vilken levnadsstandard du är villig att donera med dina pengar?

Vid vilken standard kommer du säga att Ukraina har fått tillräckligt, och hur mycket av dina egna pengar är du villig att avvara för att de ska nå dit?

Personligen anser jag att våra vänner Ukraina bör få det stöd som behövs för att konflikten ska upphöra och för att landet ska uppnå en bättre levnadsstandard än det extremkorrupta samhället lät dem få innan, men att det inte ska ske på bekostnad av vår egen levnadsstandard. Jag tycker t ex EU borde fortsätta att bedriva handel med vår vän Ryssen så att vårt eget folk inte blir lidande under energikrisen som skapats av detta krig.

Jag startade tidigare en snarlik tråd där jag frågade hur mycket Flashbackare är villiga att avvara i sin lön för att fortsätta kriga mot Ryssen:
(FB) Hur många % av din lön är du villig att avstå pga Ukrainakrisen? 20? 50%? 90%!?
Det som skrevs däri är uppdelat. Allt ifrån "Exakt 0%", till "Kan tänka mig ta emot en Ukrainsk kvinna" (i vilket syfte kan man fråga sig??) till att flera skrev att de är villiga att låta stora summor av deras lön gå till Ukraina varje månad och t ex avstå alla icke-nödvändiga utgifter under 5-10 år.
Tidigare har jag även sett folk skriva att Sverige t ex borde vara utan ström i vinter, om det hjälper Ukraina.
Var går din egen gräns?
Hur långt är du villig att offra ditt eget land för att Ukraina ska få det bättre?

Kommer du fortsätta stödja extremhöga elpriser som gör att du bara får behålla några tiondelar av din lön efter att elräkningen är betald när priset ligger på hundratals kr per kwh så länge det gynnar "tiggarzelensky"?
Kommer du fortsätta göra det även efter att Ukraina gått om Sverige i levnadsstandard?
Det är så dumt. Den här översättningen är så jävla dum.
Den enda slutsatsen jag kan dra är att den här retoriken funkar på ryssar. Om det här dyker upp i ett ryskt forum så köper man det rakt av, eller varför fortsätter man nöta om och om igen här? Är ryssar verkligen så lättledda?
Citera
2022-12-20, 22:35
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja, bra skrivet. Inte helt oenig. Förutom att jag anser att vi måste sanktionera i någon grad för att visa vårt missnöje med rysk "förhandlingsteknik" (tok-invadera) och motverka att annektering av andra länder lönar sig.

Men jag håller helt med om att debatten är helt verklighetsfrämmande och det saknas ett "cost-benefit"-tänk från vår sida. Inget pris äro för högt för att försvara Lenins och Krustjevs linje i östra Ukraina! Även om det knappt hjälper.

Det värsta är om "sunk cost"-fallacy också börjar smyga sig på. När allmänheten och våra politiker väl insett hur mycket resurser de förbrukat på sitt Lenin-gränsprojekt, så "kan" de inte sluta. För då skulle allt vara förgäves.

Tack. Ja, sanktionera i någon grad hade vi säkert kunna ha kvar utan att jag motsätter mig mot det. Det har vi som bekant haft sedan 2014 utan att ruinera oss själva.

Det du skriver i övrigt är helt på rätt spår. Jag ser starka likheter mellan de som förespråkar dessa drastiska åtgärder där vi monterar ner vår egen framtid och spelberoende som i sin desparata jakt på storvinsten helt förlorat greppet om vad de pengar som spelas bort egentligen är värda.

Citat:
Ursprungligen postat av %
Ryssland ekonomi är helt körd. Nu är rubeln på väg ner från rekordnivåerna den var på när den länkade artikeln skrevs.
Att rubel är så stark beror på tre saker.
  1. Det går inte att handla med rubel på det vanliga viset då de flesta Ryska banker inte är med i SWIFT. Därmed är den svår att prissätta.
  2. Ryska statslåneräntan var uppe på oerhörda 20% (nu nere på 7.5%) för att bekämpa inflationen som legat mellan 18-12%. Så hög statslåneränta driver upp valutan ordentligt.
  3. Ryssland kan inte köpa saker av väst därför köps det inte dollar och euro med rubel. Man har även börjat sälja av sin valutareserv vilket också driver upp rubeln.

Om Rysk ekonomi är "körd" varför minskar då Svenskt försprång? Varför är det rysk ekonomi som utvecklas i positiv riktning och svensk som utvecklas i negativ riktning?

Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Tycker det er bra at et rysstroll innrömmer at det er krig, och inte "en specialoperation."

Jag har inte inrömt någonting!

Citat:
”Argumeterar för fred” 😂. Du är bara en Putinrunkare som sprider din Kreml-propaganda men eftersom inte ens de mest efterblivna på FB inte ens längre ens går på det så försöker du istället inbilla folk att det du är intresserad av bara är ”fred” när verkligheten är den att dina nazist-kompisar i Kreml desperat försöker få en paus i kriget eftersom de förlorar.

De enda som tjänar på minskat stöd till Ukraina och paus i kriget är Ryssland och din fuhrer i Kreml kan lätt avsluta kriget i morgon så skriv en jävla tråd om det istället ditt mongo!

1) Lägg ner homorussofobin.
2) Hur ska man kunna avsluta ett krig utan fredssamtal? Tänkt på det?
För att kunna sluta fred och leva vidare som innan konflikten måste man först tala ut om det som hänt. Ingen fred kommer komma innan fredssamtal.

Citat:
Om du inte ens har en basal förståelse för det faktum att en valuta per automatik blir övervärderad om den inte kan säljas så kan vi lika gärna be mod att lägga den här tråden under fabler och påhittade historier.

Värdet på valuta sätts av marknaden och en valuta som inte säljs på marknaden har således inget värde. Den Ryska valutan har ungefär samma status som Monopol-pengar dvs de gar ett värde i själva spelet eller i fallet Rubeln i inom Ryssland. Men är inte värd ett skit utanför i den verkliga världen.

Varför tror du att Ryssland inte tillåter någon handel i Rubel?

CBS News publicerade i somras artikeln "Russia's ruble is the strongest currency in the world this year". https://www.cbsnews.com/news/russia-ukraine-ruble-currency-russian-economy-sanctioms-2022/
Enligt dig kunde Ivanova alltså lika gärna skrivit att Monopolpengar är världens starkaste valuta?
Dags att öppna ögonen. Det är "Svälta Räv"-sanktionerna som inte betyder någonting för vår vän Ryssen, inte Ryssens egen valuta som är guld på ett papper.

Sen är det ett mycket märkligt påstående att Ryssland inte tillåter någon handel i Rubel eftersom verkligheten snarare är motsatsen, då vår vän Ryssen uppmuntrar all handel i just Rubel.
Ett exempel: (FB) Ungern - första EU-landet som försvarar sin egen ekonomi (betalar i rubel)

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Mig veterligen hade Ryssland ett handelsavtal med EU innan de invaderade sitt grannland och terrorbombar civila dagligen. Ett land som gör sånt mot sina grannar vill ingen ha något att göra med. Varje dag dör det ryska soldater, det känns bra, precis som att det varje dag dog ryska soldater när de jävlarna anföll Finland.

Det är märkligt att det bara är när Ryssland "terrorbombar civila" som ingen vill ha med landet att göra, men när USA gör det så är det helt okej?
Att du godkänner handlingen när USA gör det men kritiserar Ryssland för samma handling visar att du egentligen inte bryr dig om handlingen i sig och att allt bara är tomt homorussofobiskt godhetssignalerande.

Jag som fredsälskande människa är starkt emot alla attacker på civila, men jag har intelligens nog att inse att inget land är perfekt och det bästa vi kan göra är att förhandla med dessa stormakter som ibland beter sig illa mot andra länder. För bara för att USA gör fel ibland och Ryssland gör fel ibland är inte alla Ryssar eller Amerikaner onda. USA och Ryssland är båda våra vänner fast de beter sig mycket illa mot andra länder och folk.
Ni homorussofober har inget att komma med då alla era argument bygger på hat och rasism.
Citera
2022-12-20, 22:51
Medlem
Citat:

Det är märkligt att det bara är när Ryssland "terrorbombar civila" som ingen vill ha med landet att göra, men när USA gör det så är det helt okej?
Att du godkänner handlingen när USA gör det men kritiserar Ryssland för samma handling visar att du egentligen inte bryr dig om handlingen i sig och att allt bara är tomt homorussofobiskt godhetssignalerande.

Jag som fredsälskande människa är starkt emot alla attacker på civila, men jag har intelligens nog att inse att inget land är perfekt och det bästa vi kan göra är att förhandla med dessa stormakter som ibland beter sig illa mot andra länder. För bara för att USA gör fel ibland och Ryssland gör fel ibland är inte alla Ryssar eller Amerikaner onda. USA och Ryssland är båda våra vänner fast de beter sig mycket illa mot andra länder och folk.
Ni homorussofober har inget att komma med då alla era argument bygger på hat och rasism.

Bra, nu fick du visa för all världen hur desperat du er. Värkligen. Varför er så det viktig för deg at tala om USA hela tiden? Om du inte har fattad det, just nu er det Ryssland det gjelder. En terrorstat som bombar sönder stader och elanläggningar över hela Ukraina. En terrorstat som också har cyberkrigare på alla forum i västen. Hur er vädret i St.Petersburg?
Citera
2022-12-20, 23:02
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Bra, nu fick du visa för all världen hur desperat du er. Värkligen. Varför er så det viktig för deg at tala om USA hela tiden? Om du inte har fattad det, just nu er det Ryssland det gjelder. En terrorstat som bombar sönder stader och elanläggningar över hela Ukraina. En terrorstat som också har cyberkrigare på alla forum i västen. Hur er vädret i St.Petersburg?

Vem är det som är desperat?
Jag talar inte om USA "hela tiden", utan det är endast när det är läge att påminna människor om att de inte kan ha kakan och äta den. Folk kan inte hävda att "vi måste stoppa Ryssland på grund av vad de gör mot civila i andra länder" när de samtidigt accepterar att USA gör samma sak mot civila i andra länder (för att inte tala om när de utan tvekan accepterar vad Ukraina gjort mot etniskt Ryska civila under 2000-talet).
Att människor börjar hetsa mot vår vän Ryssen trots att vad som händer i Ukraina inte är något unikt eller annorlunda mot vad som hänt på andra håll i världen i t ex Irak, Syrien, Afghanistan, osv under 2000-talet, det visar att hetsen kommer från helt fel håll. Det handlar inte om att bry sig om Ukraina, vilket jag gör mer än någon på forumet, utan det handlar enbart om homorussofobi. Hade det varit USA som bombade Ukraina hade samma medlemmar antagligen stått och applåderat. Är inte det sjukt? Det är alltså homorussofoberna som är desperata!
Citera
2022-12-20, 23:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

Att USA är ett skitland hör inte hit, just nu är de ett bättre skitland är Ryssland någonsin varit.

Du är som en liten unge: -Men kolla på honom då, vad han gör! DET ÄR FÖR HELVETE ingen ursäkt att du beter dig som ett rövhål, begriper du?? "Du" i det här fallet Ryssland.

Pajas!

Edit: Man förhandlar ALDRIG ALDRIG ALDRIG med terrorister, aldrig!!
Senast redigerad av Onanikrem 2022-12-20 kl. 23:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in