2022-12-19, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktuellaAmnen
Om du faktiskt hade tagit dig tid att kolla på min posthistorik hade du sett att jag argumenterar för fred, och avtal mellan länder. Vad har det med Kreml att göra?

Alla uppoffringar? Så du skulle kunna tänka dig att leva på existensminimum för Ukrainas skull?
Då jag antar att ingenting egentligen hindrar dig rent praktiskt undrar jag om du faktiskt kommer göra det?

”Argumeterar för fred” 😂. Du är bara en Putinrunkare som sprider din Kreml-propaganda men eftersom inte ens de mest efterblivna på FB inte ens längre ens går på det så försöker du istället inbilla folk att det du är intresserad av bara är ”fred” när verkligheten är den att dina nazist-kompisar i Kreml desperat försöker få en paus i kriget eftersom de förlorar.

De enda som tjänar på minskat stöd till Ukraina och paus i kriget är Ryssland och din fuhrer i Kreml kan lätt avsluta kriget i morgon så skriv en jävla tråd om det istället ditt mongo!
Citera
2022-12-19, 22:48
Medlem
Citat:
Det finns ingen anledning att tro att valutan är manipulerad uppåt.

Om du inte ens har en basal förståelse för det faktum att en valuta per automatik blir övervärderad om den inte kan säljas så kan vi lika gärna be mod att lägga den här tråden under fabler och påhittade historier.

Värdet på valuta sätts av marknaden och en valuta som inte säljs på marknaden har således inget värde. Den Ryska valutan har ungefär samma status som Monopol-pengar dvs de gar ett värde i själva spelet eller i fallet Rubeln i inom Ryssland. Men är inte värd ett skit utanför i den verkliga världen.

Varför tror du att Ryssland inte tillåter någon handel i Rubel?
Citera
2022-12-19, 22:56
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
På vilket sätt har Putin gjort att Svenska medborgares köpkraft gått nere?
Det enda vår Ryssen velat är att ha handelsavtal med EU, det är EU som gett dem kalla handen.
[/b]
Mig veterligen hade Ryssland ett handelsavtal med EU innan de invaderade sitt grannland och terrorbombar civila dagligen. Ett land som gör sånt mot sina grannar vill ingen ha något att göra med. Varje dag dör det ryska soldater, det känns bra, precis som att det varje dag dog ryska soldater när de jävlarna anföll Finland.
Citera
2022-12-19, 22:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Nämen en TILL användare, registrerad i april 2022 som argumenterar för förståelse för Kreml... ja, jag har kollat dina tidigare inlägg.

Kort svar på din fråga: Ukraina är värt alla uppoffringar. Ryssland skall ut på arslet från Ukraina och betala för dess uppbyggnad igen.

Jag antar att du lever på bidrag.

Vi höginkomsttagare vill inte att våra skattepengar ska gå till korrupta ukrainares lyxkonsumtion.
Citera
2022-12-19, 23:00
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Tycker det er bra at et rysstroll innrömmer at det er krig, och inte "en specialoperation."
Blir mobilisering för honom nu när han avviker ifrån givet manus från Kreml. Enkel resa till Ukraina nästa!
Russia's losses - 19.12.2022

• killed ~98.800
Citera
2022-12-19, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag antar att du lever på bidrag.

Vi höginkomsttagare vill inte att våra skattepengar ska gå till korrupta ukrainares lyxkonsumtion.

Våra skattepengar går inte till det heller utan till att hjälpa Ukraina att freda sig mot fasciststaten Ryssland.
Citera
2022-12-19, 23:08
Medlem
Vaxads avatar
Vill ge 0% av mina pengar till Ukraina. Sverige bör stoppa alla bistånd till den korrupta skurkstaten Ukraina.

De har satt sig i skiten och får såldedes ordna upp det på egen hand.
Citera
2022-12-19, 23:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Våra skattepengar går inte till det heller utan till att hjälpa Ukraina att freda sig mot fasciststaten Ryssland.

Det mesta försvinner på vägen.
Citera
2022-12-19, 23:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Om du inte ens har en basal förståelse för det faktum att en valuta per automatik blir övervärderad om den inte kan säljas så kan vi lika gärna be mod att lägga den här tråden under fabler och påhittade historier.

Värdet på valuta sätts av marknaden och en valuta som inte säljs på marknaden har således inget värde. Den Ryska valutan har ungefär samma status som Monopol-pengar dvs de gar ett värde i själva spelet eller i fallet Rubeln i inom Ryssland. Men är inte värd ett skit utanför i den verkliga världen.

Varför tror du att Ryssland inte tillåter någon handel i Rubel?

Den ryska rubeln backas delvis upp av guld.

BRICS-länderna är på väg att skippa dollarn när de handlar med varandra.
Citera
2022-12-19, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Många har det nog inte så lätt i USA dock. En på ett annat forum skrev såhär:

Du själv skrev också i samband med covid att om folk nu fick sin ekonomi förstörd pga nedstängningar osv skulle det leda till protester och kanske förändringar. Det blev inte riktigt så, kanske för att folk lyckades överleva den krisen ändå. (Däremot blev det massiva protester runt om i världen när hotet om vaccinpass och vaccintvång var aktuellt).

Men nu blir det en gradvis försämring med galopperande inflation, ökade energikostnader, osv. Vi ska bli fattigare som Forsén säger i Motströms.

Nej, det blir ju inte så. Protester och revolutioner uteblir. Det enda som händer är att alla vanliga vita västerlänningar är på väg att bli fattiga som ryssar under Jeltsinstyret på 1990-talet.
Citera
2022-12-19, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Den ryska rubeln backas delvis upp av guld.

BRICS-länderna är på väg att skippa dollarn när de handlar med varandra.

Det spelar ingen roll. All valuta backas ”delvis” upp av guld och om du med ”på väg” menar något som hypotetiskt och eventuellt möjligtvis skulle kunna ske över en tidsperiod om som minst ett par, tre decennier. Inte ens kineserna köper ju rysk olja för Rubel eftersom det bara är skräp.

Med ditt användarnamn så vet du väl att även om Kina eller något annat land gör affärer i sina egna valutor, så är det så gott som uteslutande USD som är den styrande valutan. Eller har du missat det?
Senast redigerad av Moscow-Mule 2022-12-19 kl. 23:46.
Citera
2022-12-19, 23:43
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Vill ge 0% av mina pengar till Ukraina. Sverige bör stoppa alla bistånd till den korrupta skurkstaten Ukraina.

De har satt sig i skiten och får såldedes ordna upp det på egen hand.

Och samtidigt borde vi upphöra med all handel med den kriminella staten Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in