2022-12-20, 21:22
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det här verkar intressant:

https://www.impervious.ai/
https://odysee.com/@TraderUniversity:a/bitcoin-layer-3-(impervious):7

Webbläsare med mera som är byggd ovanpå lightningnätverket.
Såg den. Riktigt coolt.

Viktigt att det sker utveckling kring riktig web 3.0 så inte de stora aktörerna bara gör web 2.1 och sedan kallar det web 3.0.
Citera
2022-12-20, 21:26
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Såg den. Riktigt coolt.

Viktigt att det sker utveckling kring riktig web 3.0 så inte de stora aktörerna bara gör web 2.1 och sedan kallar det web 3.0.
Kan du ge en entydig definition av ”web 3.0”?

På vilket sätt är en ny webbläsare en del av det?
Citera
2022-12-20, 21:36
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Kan du ge en entydig definition av ”web 3.0”?

På vilket sätt är en ny webbläsare en del av det?

Decentraliserat internet? Svårt att förklara för någon som visat prov på grava problem att förstå innebörden av ordet "decentraliserat".

Det Bitcoin är för finans, är web 3.0 för web 2.0
Citera
2022-12-20, 21:54
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Decentraliserat internet? Svårt att förklara för någon som visat prov på grava problem att förstå innebörden av ordet "decentraliserat".

Det Bitcoin är för finans, är web 3.0 för web 2.0
På vilket sätt har webbläsaren med saken att göra?
Citera
2022-12-20, 21:59
Medlem
Leastons avatar
Citat:
På vilket sätt har webbläsaren med saken att göra?

För att konsumera web 3 så behöver du någon typ av klient. Låt oss kalla det för webbläsare tillsvidare.
Senast redigerad av Leaston 2022-12-20 kl. 22:02.
Citera
2022-12-20, 22:04
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
För att konsumera web 3 så behöver du någon typ av klient. Låt oss kalla det för webbläsare tillsvidare.
”Konsumera web 3”

Så vad gör denna webbläsare som jag inte kan göra i en annan webbläsare?
Citera
2022-12-20, 22:08
Medlem
Leastons avatar
Citat:
”Konsumera web 3”

Så vad gör denna webbläsare som jag inte kan göra i en annan webbläsare?
Du gör det du kan göra i andra webläsare, fast utan att förlita dig på att en centraliserad part tillhandahåller det du vill konsumera.

Du säger att du kollade på filmen, men om du verkligen gjorde det så kollade du nog inte tillräckligt noggrant.

Jag tänker inte diskutera web 3.0 med dig här, det finns andra bättre trådar för det. Förslagsvis googlar du lite. Det finns massor av enkel information att ta till sig på tex Youtube.
Citera
2022-12-20, 22:12
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du gör det du kan göra i andra webläsare, fast utan att förlita dig på att en centraliserad part tillhandahåller det du vill konsumera.

Du säger att du kollade på filmen, men om du verkligen gjorde det så kollade du nog inte tillräckligt noggrant.

Jag tänker inte diskutera web 3.0 med dig här, det finns andra bättre trådar för det. Förslagsvis googlar du lite. Det finns massor av enkel information att ta till sig på tex Youtube.

Du har alltså inget svar. Jag ber dig att inte kommentera i så fall så att andra kan få svara på frågorna istället då.

Exempel:
a) du laddar ner Firefox och besöker Flashback för att skriva nonsens i denna tråd.
b) du laddar ner Impervious och kommer hit för att skriva samma nonsens.

Frågor:
Var är lightning inblandat i processen? Vad blev skillnaden för dig som slutanvändare?
Senast redigerad av kebabmedpommes 2022-12-20 kl. 22:16.
Citera
2022-12-20, 22:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du har alltså inget svar. Jag ber dig att inte kommentera i så fall så att andra kan få svara på frågorna istället då.
Jag har svar, men känner inte att jag är den som skall utbilda dig.
Vill du lära dig något så får du göra jobbet själv.

Men du är inte här för att lära dig något, utan din närvaro handlar bara om att shitposta så fort du får chansen.

Web 3 handlar om att ta bort sådana som Musk från sådant som Twitter, eller ta bort Google från sådant som Youtube, eller ta bort sådana som Zuckerberg och Meta från sådant som Facebook, eller ta bort sådana som Apple från sådant som Appstore.

Om det går låter jag vara osagt, för det gäller att erbjuda något som är så mycket bättre för att locka över massorna. Men bara hotet om web 3 kanske får Musk att fundera innan han censurerar och får google och Apple att sänka sin provision på andras kontent osv osv. Då är iaf hälften vunnet.

Men nu är vi som sagt off topic. https://www.impervious.ai/ ser ut att kunna vara ett bra steg på vägen.
Citera
2022-12-20, 22:21
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag har svar, men känner inte att jag är den som skall utbilda dig.
Vill du lära dig något så får du göra jobbet själv.

Men du är inte här för att lära dig något, utan din närvaro handlar bara om att shitposta så fort du får chansen.

Web 3 handlar om att ta bort sådana som Musk från sådant som Twitter, eller ta bort Google från sådant som Youtube, eller ta bort sådana som Zuckerberg och Meta från sådant som Facebook, eller ta bort sådana som Apple från sådant som Appstore.

Om det går låter jag vara osagt, för det gäller att erbjuda något som är så mycket bättre för att locka över massorna. Men bara hotet om web 3 kanske får Musk att fundera innan han censurerar och får google och Apple att sänka sin provision på andras kontent osv osv. Då är iaf hälften vunnet.

Men nu är vi som sagt off topic.
En massa snömos men inga svar på vad en webbläsare har att göra med saken (och med lightning). Se exemplet ovan.
Citera
2022-12-20, 22:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:
En massa snömos men inga svar på vad en webbläsare har att göra med saken (och med lightning). Se exemplet ovan.

För att web 3 skall fungera så måste det finnas ett ekonomiskt incitament att erbjuda cpu/gpu/storage/applikationer/content m.m. Där skulle Lighting kunna komma in med hjälp av Taro och liknande Layer 3 lösningar.
Citera
2022-12-20, 22:26
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
För att web 3 skall fungera så måste det finnas ett ekonomiskt incitament att erbjuda cpu/gpu/storage/applikationer/content m.m. Där skulle Lighting kunna komma in med hjälp av Taro och liknande Layer 3 lösningar.
???

Svara på frågorna istället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in