2022-12-20, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Tänk om inte alla lider av klinisk pedofili.
De lider av klinisk cronofili eftersom de är fixerade vid ålder 13-14 år istället helst ska dessa unga dessutom ha problematiskt hemliv eller autism eller liknande .
Citera
2022-12-20, 15:07
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Ganska allvarligt att smita från en brottsplats. Jämför smitning vid fordonskollision. Tyvärr trots att gäsdornas aktivitet är bra mycket hemskare än att touchea någons bil av misstag är det tyvärr inget brott att jaga barn online o åka för att träffa tilltänkta offer. Än. Men den dagen det blir det kommer smitning allvarligt påverka påföljden
Men oj. Då får dom alltså inga rättsliga påföljer när dom blir tagna av dumpen. Då måste man sitta och vänta på att dom faktiskt begår en sexuell handling med ett barn ju.
Citera
2022-12-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De lider av klinisk cronofili eftersom de är fixerade vid ålder 13-14 år istället helst ska dessa unga dessutom ha problematiskt hemliv eller autism eller liknande .
Du har ställt diagnos på samtliga förstår jag.
Citera
2022-12-20, 15:21
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Samtliga uthängda jagar barn så det är väl inte svårt att göra det.
Citera
2022-12-20, 15:52
Medlem
vnc-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Jag tror det är en mikroskopisk chans att någon blir felaktigt uthängd
Dessutom så har ju SoP ganska stor erfarenhet numer så de skulle märka att ngt var fel.

Ponera att man skulle vilja sätta dit någon. Dumpens fiskare bör hänga i de flesta suspekta grupper på KIK, det borde gå relativt enkelt att bli uppfiskad. Spela med, skicka bilder på personen man vill ska åka dit, bestämma träff när man vet att personen kommer befinna sig på en viss plats.

Hade Sara och Patrik trott på en förvirrad person som inte förstår vad som händer? Du vet alla spelar oskylda men vi har din bild i vår telefon kan jag se Patrik säga med ett hånflin.

Nu tror jag inte att detta har hänt, men om vi leker med tanken, nog känns det ganska enkelt att få någon ditsatt med tanke på hur hungriga dumpen är på att hänga ut?
Citera
2022-12-20, 16:06
Medlem
Detta har säkert dryftats tidigare, men vore det inte idé att dela upp den här tråden i två varianter:

1. Dumpentråden för de som vill diskutera huruvida Dumpen som fenomen (brottsbekämpande, moraliskt/etiskt, rättssäkerheten etc.) är bra eller inte, och vilken samhällspåverkan Dumpen har.

2. Dumpentråden exklusivt för diskussioner kring Gäddorna och eftermälet efter outningarna.

Känns som det blir mycket scrollande för oss som inte är intresserade av pajkastningen mellan haters och fanboys.
Citera
2022-12-20, 16:16
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Detta har säkert dryftats tidigare, men vore det inte idé att dela upp den här tråden i två varianter:

1. Dumpentråden för de som vill diskutera huruvida Dumpen som fenomen (brottsbekämpande, moraliskt/etiskt, rättssäkerheten etc.) är bra eller inte, och vilken samhällspåverkan Dumpen har.

2. Dumpentråden exklusivt för diskussioner kring Gäddorna och eftermälet efter outningarna.

Känns som det blir mycket scrollande för oss som inte är intresserade av pajkastningen mellan haters och fanboys.
Ett ypperligt förslag som jag stöder till 100%. Tror det är många som har försökt starta trådar om gäddorna. Men dom har blivit stängda.
Citera
2022-12-20, 16:19
Medlem
Citat:

Du vill bara gotta dig i alt 2? Är väl bara att köra en tråd på det? Vad stoppar dig?
Citera
2022-12-20, 16:27
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Mycket bra förslag.
(Själv slutat att skriva i tråden pga att man inte kan föra en diskussion utan att man omedelbart isf är en peddovurmare.)
Citera
2022-12-20, 16:36
Medlem
Är det bara för mig som varken den senaste gäddan eller hans fru inte längre kommer upp om jag googlar? Inte Eniro, Hitta, Mrkoll etc.

Noterar även att hustrun begränsat sin Facebooksida och tagit bort sin profil på Linkedin. Jag förstår henne - mängden sektmedlemmar från Dumpen som kontaktar och trakasserar henne lär ju vara…

Dock positivt för henne i längden att detta avslöjades. Hoppas jag. Jag hoppas att hon kan tänka så i framtiden.
Senast redigerad av klaustrofobin 2022-12-20 kl. 16:39.
Citera
2022-12-20, 16:42
Medlem
Citat:
Självfallet , majoriteten klarar av även vuxna partners eftersom att vara gift eller sambo ger ett bra skydd precis som många förr när homosexualitet var olagligt gifte sig
Citera
2022-12-20, 16:51
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Är det bara för mig som varken den senaste gäddan eller hans fru inte längre kommer upp om jag googlar? Inte Eniro, Hitta, Mrkoll etc.

Noterar även att hustrun begränsat sin Facebooksida och tagit bort sin profil på Linkedin. Jag förstår henne - mängden sektmedlemmar från Dumpen som kontaktar och trakasserar henne lär ju vara…

Dock positivt för henne i längden att detta avslöjades. Hoppas jag. Jag hoppas att hon kan tänka så i framtiden.
Hon kommer aldrig att lämna honom. Är ganska så säker på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in