2022-12-20, 12:03
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Någon som vet vem "tillen" är?
Alltså polismannen.

PM gärna, eller om tråd finns
Om du läser på Dumpen om honom så finns en länk till förundersökningen längst ner på sidan.
Citera
2022-12-20, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Oj här har vi nytt ”argument” från låt mig gissa en arg liten gubbe?

Om det nu vore så tror ni inte dumpen hade anmälts till polisen och granskats av en Janne Josefsson-figur?

Ni som är ”oroliga” för alla oskyldiga stackars människor som dumpen ”tjänar pengar på” ni kan andas ut. Inte en gång har man hört talas om en uthängd gädda som tar det vidare. Vilket jag (och säkert alla andra som inte utnyttjar barn) hade gjort om någon knackade på min bilruta och viftade perviska chattloggar och bilder på mitt kön i mitt ansikte …där jag bara råkar stå minding my own business. Jävlar vad jag hade krigat och satt dit folk.

Snart har ni inget mer att komma med.

(OT Jag var själv emot dumpen-metoder innan jag satte mig ner och verkligen tänkte OCH kom fram till att det finns inga andra alternativ. Ni borde testa det.)

Jag instämmer! Finns inte stor chans att man blir uthängd som oskyldig och OM man hade blivit det så hade jag fanimig hållt kvar Sara och Patrik samtidigt som man hade ringt polisen.

Men inte en enda av de uthängda gäddorna har gjort något sådant utan när de fått se sina ansikten och kukar i Saras mobil så märker man att de vet om att de har gjort detta. Det finns en möjlighet att få en person felaktigt uthängd men som sagt om denna någon blir felaktigt uthängd så blir ju konfrontationen annorlunda.

Likaså tror jag att Sara och Patrik inte hänger ut om det finns minsta lilla tvivel utan då går de nog till botten med alltihop innan publicering.
Citera
2022-12-20, 12:45
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Troligtvis alla förutom pedofilerna
Jag förstår inte vad du menar.
Om du bläddrar ner på den här sidan så finns en länk och det är FU för den som du frågar efter.
https://dumpen.se/2022/12/16/lika-barn-leker-bast/
Citera
2022-12-20, 12:47
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Dumpen höll högt tempo vid denna tid förra året med nästan en publicering om dagen!
Nyare läsare kanske inte har stiftat bekantskap med de gamla gäddorna alls och vi som följt tråden kanske har glömt bort dem, så här kommer en återblick.

17 december, 2021
HAKUNA MATATA stora bekymner (napp igen)
https://dumpen.se/2021/12/17/hakuna-matata-stora-bekymner-napp-igen/

Hakuna är en riktig romantiker, han ville göra en 13-åring gravid och skapa familj med henne, lovar henne en ring med ädelstenar (som han skickar bild på), ska shoppa kläder åt henne på NK och vill ta med henne på en resa till Italien.
"...du är jordens vackraste prinsessa och sexiga gudinna"
"Finaste diamant. Du är så vacker att änglarna sjunger sånger om dig"
"Sov gott min ljuva rosenknopp"

Mer “bekymnrande” än att han åkte för att träffa ett fiktivt barn är att han träffat riktiga barn innan, han har även mist vårdnaden av sina egna barn.
Från Dumpen: “…tidigare dömts för sexköp av barn och återigen ska upp i rättegång i slutet av januari för sexualbrott mot barn…”
Från domen: “Åklagaren har yrkat att xxxxxxxxx ska dömas för köp av sexuell handling av barn (6 kap 9 § brottsbalken) samt urkundsförfalskning (14 kap 1 § brottsbalken)”

Han sitter (satt?) med i styrelsen för några företag och verkar inte vara någon fattiglapp.
I podden "Jultrålen" tar Sara och Patrik upp Hakuna med start drygt 14 minuter in.

Så här ser han ut:
https://imgur.com/a/OZTuv6P
En bild med psykotisk blick och en annan med pussmun.

Rebus behövs inte då hans namn står i domen som det länkas till på Dumpens sida.

18 december, 2021
NU BLIR DET REA PÅ JULGRANAR (napp igen)
https://dumpen.se/2021/12/18/nu-blir-det-rea-pa-julgranar-napp-igen/

Denna gädda bjuder inte på något utöver det vanliga. Han sitter i bilen, kisar in i ljuset från Saras mobil och mumlar till svar. Det är dock lite kul att han blir så ställd att han sitter still och varvar motorn, så Sara måste be honom att stänga av bilen.
Varför raggar han på barn? "Jag är hemskt ledsen men det har blivit något fel"

Julgransgubben tas upp i podden "Nu är vi ute och rullar igen" aka "Årets första avsnitt " från januari 2022, med start vid ca 2:30.

Förnamn 1: xxxx-Oskar Nilsson är en av huvudpersonerna i Vilhelm Mobergs böcker om utvandrarna.
Förnamn 2: En kroppsdel som man kan träna med militärpress. Sångaren i Guns N'Roses heter likadant, men med kortare stavning.
Efternamn: Gäddans förnamn 2 + "son"
Född samma år som Berlinmuren byggdes.

19 december, 2021
RUBEN MED TUBEN (napp igen)
https://dumpen.se/2021/12/19/3933/

Ruben med tuben, även känd som Skogsmulle Fjällapan, blev Dumpenkändis då han skickade en dickpic med en tandkrämstub som storleksjämförelse. Han är väldigt fysiskt aktiv, har tränat MMA och fotboll samt gillar jakt och friluftsliv. Fjällapan har ett stort ärr på huvudet. Två av adresserna han bott på innehåller "Gädd", kanske ett omen för att han skulle fiskas upp till slut?

Ungefär 23 min in i podden "Jultrålen" pratar de om honom.

Förnamn 1: Rimmar på "tuben".
Förnamn 2: Björklund som var partiledare för L heter likadant.
Förnamn 3: Ett bibliskt namn, son till Abraham och Sara
Efternamn: Samma som Vivi-Anne, en skidåkerska som tävlade i tre alpina grenar i Cortina 1956.
Födelseår samma som en dystopisk bok av George Orwell.

21 december, 2021
CIGG FÖR ETT LIGG (napp igen)
https://dumpen.se/2021/12/21/cigg-for-ett-ligg-napp-igen/

Vid den här konfrontationen använder Dumpen det fantastiska greppet att skicka fram en myndig tjej som ser väldigt ung ut så att gäddan fylls av glad förväntan, innan Sara stövlar fram för att leverera sin avhyvling.

Den här gäddan kan vara den största snålvargen som har hängts ut. För ett knull med gubben ska tjejen få betalt i cigaretter. Utgångsbudet är tre paket Level, men snålpedofilen börjar pruta och köpslå. Han kan erbjuda Winston eller Pall Mall, som kostar lite mindre. Han får även ner priset till två paket eftersom tjejen envisas med att kondom ska användas.

Sara: "Gå hem och berätta nu för din sambo vad du har gjort. Ha en trevlig jul!"

Förnamn 1: Samma som Kronér, född 1962 i Göteborg och har lett diverse program i tv.
Förnamn 2: Samma som popsångaren Saade.
Förnamn 3: En ärkeängel heter likadant. Dubois som spelade Svullo hette såhär.
Efternamn: Samma som fotbollsspelaren Deshane, född 1998, som spelar för Lewes FC.
Född samma år som protesterna på Tiananmen Square
Gäddan har flyttat och bor numera i Värmlands största stad.
Dom här kåserierna med tillbakablickar uppskattas verkligen. Och är enormt skojiga att läsa. Hoppas du kan fortsätta att leverera under lång tid.
Citera
2022-12-20, 12:47
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Jag instämmer! Finns inte stor chans att man blir uthängd som oskyldig och OM man hade blivit det så hade jag fanimig hållt kvar Sara och Patrik samtidigt som man hade ringt polisen.

Men inte en enda av de uthängda gäddorna har gjort något sådant utan när de fått se sina ansikten och kukar i Saras mobil så märker man att de vet om att de har gjort detta. Det finns en möjlighet att få en person felaktigt uthängd men som sagt om denna någon blir felaktigt uthängd så blir ju konfrontationen annorlunda.

Likaså tror jag att Sara och Patrik inte hänger ut om det finns minsta lilla tvivel utan då går de nog till botten med alltihop innan publicering.
Dom hänger ju oftast inte ut namn heller utan matchar ansiktena med fotona dom fått och den som åker dit och träffar dom.
Citera
2022-12-20, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Dom hänger ju oftast inte ut namn heller utan matchar ansiktena med fotona dom fått och den som åker dit och träffar dom.

Jag tror det är en mikroskopisk chans att någon blir felaktigt uthängd
Dessutom så har ju SoP ganska stor erfarenhet numer så de skulle märka att ngt var fel.
Citera
2022-12-20, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound

Nu är du där igen med argument som finns inte stor chans alltså finns det en chans att man är oskyldig och uthängda, hur jävla bra är det? Sen talar du om hur man ska agera med då hade jag nej fy fan vad du suger på detta.
Sen avslutar du med Likaså tror jag ja vad tror du?
Nej lägg ner dumpens dåliga polisarbete det fungerar ju inte. Ger det 1 år max så ligger dumpen i graven
Citera
2022-12-20, 13:44
Medlem
snooper123s avatar
Blandas polisen alltid i när dom fångar en pedofil?
Det borde väl vara så för polisen vill väl ha fast dom om dom ska träffa en barn i sexuellt syfte?
Citera
2022-12-20, 14:08
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Blandas polisen alltid i när dom fångar en pedofil?
Det borde väl vara så för polisen vill väl ha fast dom om dom ska träffa en barn i sexuellt syfte?

När gäddan skickar eller insinuerar att de har barnporr eller när de påstår sig ha begått riktiga övergrepp gör de det. Det händer nästan bara när de kör pedofilmammagreppet. Sen gapas det mycket att "polisen är på väg" men det är för det mesta tomma ord för att försöka få en sprinter att stanna kvar och prata men jag tror aldrig det har funkat hittils.
Citera
2022-12-20, 14:10
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
När gäddan skickar eller insinuerar att de har barnporr eller när de påstår sig ha begått riktiga övergrepp gör de det. Det händer nästan bara när de kör pedofilmammagreppet. Sen gapas det mycket att "polisen är på väg" men det är för det mesta tomma ord för att försöka få en sprinter att stanna kvar och prata men jag tror aldrig det har funkat hittils.
Ja just det har jag aldrog förstått. Varför vill man stanna om dom hotar med att ringa polisen?
Citera
2022-12-20, 14:19
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Ja just det har jag aldrog förstått. Varför vill man stanna om dom hotar med att ringa polisen?

Ganska allvarligt att smita från en brottsplats. Jämför smitning vid fordonskollision. Tyvärr trots att gäsdornas aktivitet är bra mycket hemskare än att touchea någons bil av misstag är det tyvärr inget brott att jaga barn online o åka för att träffa tilltänkta offer. Än. Men den dagen det blir det kommer smitning allvarligt påverka påföljden
Citera
2022-12-20, 14:25
Medlem
Sommargays avatar
Hittade en jäkligt smart funktion på ratsit idag. "Följ person". För oss som har listor på gäddor och försöker hänga med i skilsmässor, bostadsändringar och rent allmänt lever för snasket är det ju guld. Dessutom får man varje måndag ett samlingsmejl med alla förändringar som skett på personerna man följer. Stor nackdel att det verkar vara 20 personer som maxgräns dock. Ratsit är ju en av tjänsterna som inte tillåter radering från gäddan som tex. eniro och hitta gör. Här är en skärmdump på mejlet jag fick när jag började följa min första gädda (avenylöparen).

https://i.ibb.co/10PTpyT/Screenshot-2022-12-20-14-17-13-53-e307a3f9df9f380ebaf106e1dc980bb6-2.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in