2022-12-20, 13:44
Medlem
snooper123s avatar
Blandas polisen alltid i när dom fångar en pedofil?
Det borde väl vara så för polisen vill väl ha fast dom om dom ska träffa en barn i sexuellt syfte?
Citera
2022-12-20, 14:08
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Blandas polisen alltid i när dom fångar en pedofil?
Det borde väl vara så för polisen vill väl ha fast dom om dom ska träffa en barn i sexuellt syfte?

När gäddan skickar eller insinuerar att de har barnporr eller när de påstår sig ha begått riktiga övergrepp gör de det. Det händer nästan bara när de kör pedofilmammagreppet. Sen gapas det mycket att "polisen är på väg" men det är för det mesta tomma ord för att försöka få en sprinter att stanna kvar och prata men jag tror aldrig det har funkat hittils.
Citera
2022-12-20, 14:10
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
När gäddan skickar eller insinuerar att de har barnporr eller när de påstår sig ha begått riktiga övergrepp gör de det. Det händer nästan bara när de kör pedofilmammagreppet. Sen gapas det mycket att "polisen är på väg" men det är för det mesta tomma ord för att försöka få en sprinter att stanna kvar och prata men jag tror aldrig det har funkat hittils.
Ja just det har jag aldrog förstått. Varför vill man stanna om dom hotar med att ringa polisen?
Citera
2022-12-20, 14:19
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Ja just det har jag aldrog förstått. Varför vill man stanna om dom hotar med att ringa polisen?

Ganska allvarligt att smita från en brottsplats. Jämför smitning vid fordonskollision. Tyvärr trots att gäsdornas aktivitet är bra mycket hemskare än att touchea någons bil av misstag är det tyvärr inget brott att jaga barn online o åka för att träffa tilltänkta offer. Än. Men den dagen det blir det kommer smitning allvarligt påverka påföljden
Citera
2022-12-20, 14:25
Medlem
Sommargays avatar
Hittade en jäkligt smart funktion på ratsit idag. "Följ person". För oss som har listor på gäddor och försöker hänga med i skilsmässor, bostadsändringar och rent allmänt lever för snasket är det ju guld. Dessutom får man varje måndag ett samlingsmejl med alla förändringar som skett på personerna man följer. Stor nackdel att det verkar vara 20 personer som maxgräns dock. Ratsit är ju en av tjänsterna som inte tillåter radering från gäddan som tex. eniro och hitta gör. Här är en skärmdump på mejlet jag fick när jag började följa min första gädda (avenylöparen).

https://i.ibb.co/10PTpyT/Screenshot-2022-12-20-14-17-13-53-e307a3f9df9f380ebaf106e1dc980bb6-2.jpg
Citera
2022-12-20, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Tänk om inte alla lider av klinisk pedofili.
De lider av klinisk cronofili eftersom de är fixerade vid ålder 13-14 år istället helst ska dessa unga dessutom ha problematiskt hemliv eller autism eller liknande .
Citera
2022-12-20, 15:07
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Ganska allvarligt att smita från en brottsplats. Jämför smitning vid fordonskollision. Tyvärr trots att gäsdornas aktivitet är bra mycket hemskare än att touchea någons bil av misstag är det tyvärr inget brott att jaga barn online o åka för att träffa tilltänkta offer. Än. Men den dagen det blir det kommer smitning allvarligt påverka påföljden
Men oj. Då får dom alltså inga rättsliga påföljer när dom blir tagna av dumpen. Då måste man sitta och vänta på att dom faktiskt begår en sexuell handling med ett barn ju.
Citera
2022-12-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De lider av klinisk cronofili eftersom de är fixerade vid ålder 13-14 år istället helst ska dessa unga dessutom ha problematiskt hemliv eller autism eller liknande .
Du har ställt diagnos på samtliga förstår jag.
Citera
2022-12-20, 15:21
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du har ställt diagnos på samtliga förstår jag.
Samtliga uthängda jagar barn så det är väl inte svårt att göra det.
Citera
2022-12-20, 15:52
Medlem
vnc-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Jag tror det är en mikroskopisk chans att någon blir felaktigt uthängd
Dessutom så har ju SoP ganska stor erfarenhet numer så de skulle märka att ngt var fel.

Ponera att man skulle vilja sätta dit någon. Dumpens fiskare bör hänga i de flesta suspekta grupper på KIK, det borde gå relativt enkelt att bli uppfiskad. Spela med, skicka bilder på personen man vill ska åka dit, bestämma träff när man vet att personen kommer befinna sig på en viss plats.

Hade Sara och Patrik trott på en förvirrad person som inte förstår vad som händer? Du vet alla spelar oskylda men vi har din bild i vår telefon kan jag se Patrik säga med ett hånflin.

Nu tror jag inte att detta har hänt, men om vi leker med tanken, nog känns det ganska enkelt att få någon ditsatt med tanke på hur hungriga dumpen är på att hänga ut?
Citera
2022-12-20, 16:06
Medlem
Detta har säkert dryftats tidigare, men vore det inte idé att dela upp den här tråden i två varianter:

1. Dumpentråden för de som vill diskutera huruvida Dumpen som fenomen (brottsbekämpande, moraliskt/etiskt, rättssäkerheten etc.) är bra eller inte, och vilken samhällspåverkan Dumpen har.

2. Dumpentråden exklusivt för diskussioner kring Gäddorna och eftermälet efter outningarna.

Känns som det blir mycket scrollande för oss som inte är intresserade av pajkastningen mellan haters och fanboys.
Citera
2022-12-20, 16:16
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Detta har säkert dryftats tidigare, men vore det inte idé att dela upp den här tråden i två varianter:

1. Dumpentråden för de som vill diskutera huruvida Dumpen som fenomen (brottsbekämpande, moraliskt/etiskt, rättssäkerheten etc.) är bra eller inte, och vilken samhällspåverkan Dumpen har.

2. Dumpentråden exklusivt för diskussioner kring Gäddorna och eftermälet efter outningarna.

Känns som det blir mycket scrollande för oss som inte är intresserade av pajkastningen mellan haters och fanboys.
Ett ypperligt förslag som jag stöder till 100%. Tror det är många som har försökt starta trådar om gäddorna. Men dom har blivit stängda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in