Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Aldrig en fred på ryssarnas villkor, den här gången skall de krossas en gång för alla!
Enda freden är när de kryper till korset.
Eftersom jag slutat arbeta och inte får lön är frågan irrelevant men en dag kan vi stå där invaderade och då är det vi som behöver hjälp. Känns som vi är ett rikt land, vi kan dela med oss. Att allt blir dyrare här är inte Ukrainas fel, det är Putins och sossarnas fel.
På vilket sätt har Putin gjort att Svenska medborgares köpkraft gått nere?
Det enda vår Ryssen velat är att ha handelsavtal med EU, det är EU som gett dem kalla handen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tvond
Fred är enkelt är bara för Ryssen att dra sig tillbaka

och avtal har funnits tidigare mellan Ukraina och Ryssland bla om arrende av Svart havsflottsbasen i Sevastopol, samt mnskavtal, ett avtal Ryssen bröt

Så ett avtal med Ryssen är ej möjligt, man kan inte hålla på upprätta avtal och överenskommelser när ena parten hela tiden bryter det.
Du tror det kommer bli fred bara Ryssen drar sig tillbaka? Då kommer länderna bli vänner igen, som om inget hade hänt?
Du tror inte det krävs fredsförhandlingar och avtal som bägge länder skriver under på?
Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid2
Vad säger TS - hur många procent av sina unga män och hur mycket levnadsstandard är man beredda att offra i Ryssland för att driva ett helt onödigt och lönlöst krig i sitt grannland?
Levnadsstandarden i Ryssland har inte sjunkit nämnvärt jämfört med hur mycket den sjunkit i EU och Sverige. Ekonomiskt har Ryssland tjänat mycket mer än de förlorat på Ukrainakonflikten. Men det hade de inte gjort om inte Sverige och andra EU-länder valde att offra sig själva. Det ansvaret ligger alltså helt på respektive lands styrande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bidragsgivaren
Såklart det skulle passa den äckliga ryssen bra om alla gömmer sig så fort Ryssland börjar attackera sina grannländer.
Ett tips i all välmening: sluta mörda oskyldiga människor.
Sluta rabbla om att du bara är "neutral"... Det är så uppenbart att du sprider patetisk rysspropaganda.
Trådstartaren är en av måååånga som får lön av ryska staten för att sprida lögner och tvivel.
Även om du gör det för pengarna. Skäms du inte när du ser dig själv i spegeln?
Jag ser bra ut och har inget att skämmas för. Jag känner mig stolt över att jag står upp för alla människors lika fri- och rättigheter och för att jag förespråkar fred framför krig.
Varför anser du att mitt budskap om att sluta självskada det egna landet skulle komma från Ryssland?
Tror du Ryssland bryr sig om Sverige bedriver en självskadepolitik?
Snarare, om man ska tro din bild av ett empatilöst Ryssland, borde väl Ryssland glädjas åt att Sverige saboterar sin egen framtid, eftersom det innebär att vi blir svagare?
Jag förstår verkligen inte hur ni homorussofober tänker
Citat:
Ursprungligen postat av
BigBusiness
Den här tråden gick inte riktigt som TS hade tänkt.
Inte många som var oroliga för de uppoffringar som görs för att stopp nazi-ryzzarna. Tvärt om verkar de allra flesta av oss vara beredda att offra betydligt mer.
Varför skulle tråden inte gå som tänkt?
Det viktiga är att människor får yttra sina åsikter, så man kan förstå hur de tänker
Citat:
Ursprungligen postat av
Pausanias
När Ryssland är bankrutt och utsparkade ur Ukraina och Putin på väg till Haag.
Ryssland kommer inte bli bankrutt. Rysk ekonomi har klarat sig betydligt bättre än Sveriges under kriget, vilket redan påpekats av flera medlemmar i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
AndersPersson99
Ukraina saknar el, vatten, värme och mat och blir bombade konstant. Det är inte så att de kräver louis vuitton prylar och champagne dirrekt.
Ditt inlägg är osmakligt och du är en gris.
Osmakligt, säger du. Men vem är det som är en gris?
Du är medveten om att Ukraina är ett av de mest korrupta länderna i världen?
Citat:
Corruption is widespread in Ukrainian society.[1][2] In 2012 Ernst & Young put Ukraine among the three most-corrupt nations from 43 surveyed, alongside Colombia and Brazil.[3][4] In 2015 The Guardian called Ukraine "the most corrupt nation in Europe".
https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_in_Ukraine
Läs även denna artikel:
Citat:
The notion that Ukraine was such an appealing democratic model in Eastern Europe that the country’s mere existence terrified Putin may be a comforting myth to U.S. politicians and pundits, but it is a myth. Ukraine is far from being a democratic‐capitalist model and an irresistible magnet for Russia’s groaning masses. The reality is murkier and troubling: Ukraine has long been one of the more corrupt countries in the international system. In its annual report published in January 2022, Transparency International ranked Ukraine 123rd of the 180 countries it examined, with a score of 32 on a one to 100 point scale. By comparison, notoriously corrupt Russia ranked just modestly lower, 139th, with a score of 29.
https://www.cato.org/commentary/whitewashing-ukraines-corruption
Om Ukraina nu inte kräver lyxbostäder i utlandet, varför har då så många av dem redan inhandlats för pengar som "tiggarzelensky" fått in under krisen?
Du är medveten om att alla seriösa källor påpekar att majoriteten av biståndet inte når fram till folket? Vart tror du det tar vägen? 
Var tigger ens "tiggarzelensky" pengar från andra länder samtidigt som han själv sitter på en förmögenhet förvarade långt ifrån Ukraina i skatteparadis?